ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی های اندرویدی نوکیا
تکنولوژی

گوشی های نوکیا ۵.۱، نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۲.۱ معرفی شدند

گوشی های نوکیا ۵.۱، نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۲.۱ معرفی شدند. شرکت HMD Global که مجوز تولید گوشی های نوکیا را در اختیار دارد سال گذشته سه موبایل اندرویدی با این برند را معرفی کرد. از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۵

گوشی های نوکیا ۵.۱، نوکیا ۳.۱ و نوکیا ۲.۱ معرفی شدند. شرکت HMD Global که مجوز تولید گوشی های نوکیا را در اختیار دارد سال گذشته سه موبایل اندرویدی با این برند را معرفی کرد. از آنجا که فروش این محصولات طبق انتظارات بود HMD Global بر آن شد که امروز نیز چند موبایل اقتصادی و میان رده تازه را به گروه تولیداتش بیافزاید و حتی برخی قابلیت های دستگاه های پریمیم را هم از طریق همین گوشی های نوکیا ی نسبتا ارزان قیمت در اختیار مشتریانش قرار دهد.

نوکیا ۵.۱

گوشی های نوکیا - نوکیا ۵.۱

نوکیا ۵ که سال قبل توسط HMD Global معرفی شد محصولی میان رده به شمار می رود و امسال هم تفاوتی در نسخه به روز شده آن از این لحاظ به چشم نمی خورد. نسخه جدید این گوشی که نوکیا ۵.۱ نام دارد به امکاناتی نظیر نمایشگر ۵.۵ اینچی +HD (با نسبت تصویر ۱۸:۹ و تراکم پیکسلی 443ppi) مجهز است و سنسور اثر انگشت آن به تصمیم شرکت سازنده به قسمت پشت دستگاه انتقال یافته است. قلب تپنده این موبایل نیز یک چیپست مدیاتک دو گیگاهرتزی با دو یا سه گیگابایت رم است و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز برایش در نظر گرفته شده.

امسال نسخه جدید از موبایل نوکیا ۵ یک آپشن رنگی مسی هم دارد که در کنار دو رنگ آبی و مشکی مات سابق به بازار عرضه می شوند. نوکیا ۵.۱ همانطور که انتظارش می رود حس و ظاهری اندک ارتقاء یافته نسبت به نسخه پیشین خود دارد و همان بدنه آلومینیومی و شیشه همراه با انحنای خود را حفظ کرده  است.

گوشی های نوکیا - نوکیا ۵.۱

شرکت سازنده همچنین آنتن این دستگاه را به راس و قسمت تحتانی آن انتقال داده تا دیگر مشکلی از بابت آنتن دهی دستگاه وجود نداشته باشد. در بخش پشتی بدنه این موبایل نیز حالا یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی ارتقاء یافته به چشم می خورد که البته یک دوربین جلویی ۸ مگاپیکسلی واید نیز برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های تصویری آن را همراهی می کند.

گوشی های نوکی ا- نوکیا ۵.۱

موبایل نوکیا ۵.۱ اوایل تیرماه با قیمت ۱۸۹ یورو یا ۲۱۸ دلار (برای مدل بهره مند از رم ۲ و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت) به بازار عرضه می شود و قیمت تعیین شده برای نسخه بهره مند از رم ۳ و حافظه ۳۲ گیگابایتی آن نیز ۲۵۲ دلار قیمت گذاری شده است.

نوکیا ۳.۱

گوشی های نوکیا - نوکیا ۳.۱

در کنار این محصول اما شرکت HMD نسخه های به روز شده از نوکیا ۲ و نوکیا ۳ را هم معرفی کرد. طبق اعلام این کمپانی نوکیا ۳ تا به امروز موفق ترین اسمارت فون معرفی شده توسط این شرکت بوده است و انتظار می رود که نوکیا ۳.۱ نیز این موفقیت را تکرار کند. محصول جدید به یک نمایشگر ۵.۲ اینچی اچ دی با نسبت تصویری ۱۸:۹ مجهز است و توان پردازشی اش را از یک چیپست ۱.۵ گیگاهرتزی مدیاتک می گیرد و ۲ یا سه گیگابایت رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی هم برایش در نظر گرفته شده است.

البته باید اشاره کنیم که نسخه اولیه این موبایل به یک دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی مجهز بود با این همه HMD تصمیم گرفته که نسخه جدید را به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ارتقاء دهد و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی واید نیز در بخش جلویی دستگاه تعبیه نماید.

گوشی های نوکی ا- نوکیا ۳.۱

نوکیا ۳.۱ نیز درست مانند نوکیا ۵.۱ از اندروید وان بهره می گیرد و در نتیجه به صورت ماهانه تا سه سال آپدیت های امنیتی دریافت خواهد کرد. نوکیا ۳.۱ قرار است که همین ماه با قیمت ۱۶۰ دلار برای مدل بهره مند از رم ۲ و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی عرضه شود و برچسب قیمیتی تعیین شده برای نسخه بهره مند از رم ۳ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی آن نیز ۱۹۵ دلار است.

نوکیا ۲.۱

گوشی های نوکیا - نوکیا ۲.۱

اما آخرین محصول معرفی شده توسط HMD نوکیا ۲.۱ است که شباهت زیادی هم به نسخه قبلی خود دارد. یک باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای این گوشی در نظر گرفته شده که تا دو روز انرژی مورد نیاز آن را فراهم خواهد کرد. HMD در کنار ارتقاء باتری این موبایل ابعاد کلی آن را هم در حدود ۲۰ درصد افزایش داده و حالا نوکیا ۲.۱ از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی اچ دی بهره می گیرد و چیپست سریع تر اسنپدراگون ۴۲۵ برایش در نظر گرفته شده است.

گوشی های نوکی ا- نوکیا ۲.۱

۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده که البته تنها ۴ گیگابایت آن قابل استفاده خواهد بود. نوکیا ۲.۱ از اندروید اوریو گو بهره می گیرد و به همین خاطر اپ های بومی گوگل در آن فضای کمتری را اشغال می کنند. البته اشاره کنیم که پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است تا در صورت نیز فضای ذخیره سازی آن را بالا ببرید. این موبایل قرار است با قیمت ۱۱۵ دلار عرضه شود و در ابتدای امر صرفا در بازار های نوظهور موجود خواهد بود. با در نظر داشتن قیمت مناسب و امکانات منطقی گوشی های نوکیا انتظار می رود که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • saeed_ebrahimi
    saeed_ebrahimi | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    ?

  • یحیی خالدی
    یحیی خالدی | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    "شرکت سازنده همچنین آنتن این دستگاه را به راس و قسمت تحتانی آن انتقال داده تا دیگر مشکلی از بابت آنتن دهی دستگاه وجود نداشته باشد."
    نوکیا 5 هم آنتنتش بالا و پایین قرار داده شده مث 5.1
    خودم دارمش

  • کیوان صمدی
    کیوان صمدی | ۹ خرداد ۱۳۹۷

    نوکیا با اندروید وان در زمینه پشتیبانی از محصولات و ارائه بروز رسانی ها و پچ های امنیتی تبدیل به آیفون دنیای اندروید شده . کیفیت محصولات هم بسیار خوبه و برای هر نیازی یک محصول ارائه کرده . با روند کنونی که نوکیا در پیش گرفته دوباره به یکی از سردمداران تولید موبایل تبدیل خواهد شد که آنهم با حل بعضی از نقص ها میسر خواهد شد که با توجه به سابقه HMD تا 5 سال آینده شاهد آن خواهیم بود.

مطالب پیشنهادی