ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با Just a Line آشنا شوید؛ اولین اپلیکیشن واقعیت افزوده کراس‌پلتفرم در موبایل

اپل و گوگل سال گذشته با معرفی ARKit و ARCore قدمی رو به جلو برای تکنولوژی واقعیت افزوده برداشتند و بعد از عرضه اپ‌های خیلی خوبی که قدرت و توانایی‌های این دو پلتفرم را به خوبی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اپل و گوگل سال گذشته با معرفی ARKit و ARCore قدمی رو به جلو برای تکنولوژی واقعیت افزوده برداشتند و بعد از عرضه اپ‌های خیلی خوبی که قدرت و توانایی‌های این دو پلتفرم را به خوبی به نمایش گذاشتند، اپلیکیشن Just a Line حالا آمده تا روی دیگر پتانسیل‌های آن را به تصویر بکشد: «با هم واقعیت افزوده را تجربه کنید.»

اپلیکیشن Just a Line

Just a Line که توسط گروه تحقیقاتی گوگل ساخته شده را می‌توانیم نسخه پیشرفته‌تر دو اپلیکیشن واقعیت‌ افزوده معروف World Brush و WallaMe به حساب بیاوریم؛ در اینجا هم به کمک دوربین خود و با استفاده از خطوط، می‌توانید نقاشی بکشید و رنگ‌ و رویی متفاوت به دنیایی واقعی ببخشید.

با این تفاوت بزرگ که اپلیکیشن Just a Line از قابلیت کراس‌پلتفرم پشتیبانی کرده و به همین خاطر مهم نیست طرف مقابل‌تان از نسخه iOS اپلیکیشن استفاده می‌کند یا برنامه را روی یک دیوایس اندرویدی نصب دارد. در هر صورت هر طرحی که بکشید، او به کمک موبایل خود می‌تواند آن را همزمان ببیند.

Just a Line اپلیکیشن ساده‌ای است، چند نفر نقاشی که می‌خواهند را در فضای محیط می‌کشند و با موبایل‌شان هم می‌توانند آن‌ها را ببینند. فارغ از هر گونه سیستم عاملی که تلفن‌هوشمندشان دارد. البته گوگل قابلیت ضبط ویدیو را نیز برای Just a Line فراهم کرده تا کاربران خلاقیت‌های خود را در قالب فرمت ویدیویی به اشتراک بگذارند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده، اپلیکیشن برای پشتیبانی از کراس‌پلتفرم از Cloud Anchor استفاده می‌کند. سیستمی که اجازه می‌دهد یک نفر نقش «میزبان» را داشته باشد و بقیه به او بپیوندند. در این مرحله اطلاعات به سرورهای ابری گوگل فرستاده می‌شود و سپس به هر دیوایس باز می‌گردد. در نهایت کاربران iOS و اندروید می‌توانند با یکدیگر بازی کرده و بقیه را در تجربیاتی که دارند، همراه کنند.

اپلیکیشن Just a Line تازه ابتدای راه کراس‌پلتفرم در واقعیت افزوده را نشان می‌دهد و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، شاهد موج جدیدی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی خواهیم بود که از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. خود Just a Line نیز فعلا محدودیت‌هایی دارد و در حال حاضر فقط با خطوط سفید سر و کار دارید و با آن نقاشی می‌کنید. یعنی خبری از اشکال و رنگ‌های بیشتر نیست.

اپلیکیشن Just a Line

ممکن است در آینده ویژگی‌های بیشتری به اپلیکیشن اضافه شود. با این حال همین قابلیت‌های کنونی برنامه نیز برای داشتن یک تجربه سرگرم‌کننده از تکنولوژی واقعیت افزوده کفایت می‌کند. بد نیست بدانید Just a Line تنها با اندروید 7، iOS 11.3 و نسخه‌های بالاتر آن‌ها سازگار است.

اگر خواستید با دیگر برنامه‌ها و بازی‌های واقعیت افزوده آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم دو مقاله «فراتر از محدودیت ها؛ با بهترین بازی های واقعیت افزوده برای موبایل آشنا شوید» و «واقعیت خسته کننده است؛ معرفی بهترین بازی ها و اپلیکیشن های واقعیت افزوده» را از دست ندهید.

Just a Line

Just a Line

سازنده: Google Creative Lab قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 21.1 / 3 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی