ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنتاگون و گوگل
تکنولوژی

آیا گوگل می تواند اصول اخلاقی را در پروژه های نظامی رعایت کند؟

قرارداد گوگل با پنتاگون بر سر یک پروژه نظامی به نام Maven، اعتراض‌های بسیاری را در داخل شرکت برانگیخته و بیش از سه هزار کارمند این شرکت در نامه‌ای به ساندار پیچای خواستار لغو این ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

قرارداد گوگل با پنتاگون بر سر یک پروژه نظامی به نام Maven، اعتراض‌های بسیاری را در داخل شرکت برانگیخته و بیش از سه هزار کارمند این شرکت در نامه‌ای به ساندار پیچای خواستار لغو این قرارداد شدند.

ماجرا به قدری حساسیت‌زا بود که چندی پیش تعدادی از کارمندان گوگل در استعفای دسته‌جمعی خودشان به موضوع همکاری با پنتاگون واکنش نشان دادند. حتی پس از این ماجراها بود که گوگل عبارت «شیطان نباشید» را از منشور اخلاقی خود حذف کرد و عده‌ای آن را مرتبط با فعالیت‌های اخیر شرکت دانستند.

هفته گذشته ساندار پیچای مدیرعامل گوگل به کارکنان خود گفت در پی به کارگیری اصولی هستند که در طولانی مدت بیانگر دیدگاهشان باشد. او در گفتگو با نیویورک تایمز گفته که یکی از این اصول، منع استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات است. اینکه آن‌ها چطور به این مرحله خواهند رسید نامشخص است اما کارکنان می‌گویند انتظار دارند طی چند هفته آینده این اصول برای همکاری با پنتاگون اعلام شود.

پنتاگون و گوگل

این قواعد هر چه که باشند احتمالا باز هم باعث دردسرهایی برای گوگل و ادامه حاشیه‌ها خواهند شد. منع تسلیحات‌سازی هوش مصنوعی شاید به اندازه کافی نگرانی‌ها را برطرف نکند و هنوز این شانس وجود دارد آنطور که گوگل می‌گوید همکاری‌های «غیر خشونت آمیز» منجر به اعمالی خشونت آمیز شود مثل حملات پهپادی.

چندی پیش یکی از کارکنان سابق گوگل به گیزمودو گفته بود فقط با اعلام مخالفتم از قرارداد پنتاگون و اظهار نگرانی در شرکت نمی‌توانستم خودم را راضی نگه دارم، بنابراین محکم‌ترین اعلان را به کار گرفتم و از شرکت بیرون آمدم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نوون‌لواش
    نوون‌لواش | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    پدر جان ! گوگل را ول کن ،مگه ما می‌توانیم اصول اخلاقی را تو کلاس قرآن و مدارسمون پیاده کنیم.

مطالب پیشنهادی