ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سنسور اثر انگشت و اسپیکر گلکسی S10 به داخل نمایشگر خواهد رفت

یکی دو سال است که می‌شنویم سامسونگ قصد دارد سنسور اثر انگشت را به داخل نمایشگر موبایل‌هایش انتقال دهد اما شرکت بزرگ کره‌ای تاکنون موفق به انجام آن نشده. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که سامسونگ ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

یکی دو سال است که می‌شنویم سامسونگ قصد دارد سنسور اثر انگشت را به داخل نمایشگر موبایل‌هایش انتقال دهد اما شرکت بزرگ کره‌ای تاکنون موفق به انجام آن نشده.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که سامسونگ قرار است همراه با گلکسی S10 سال آینده خود این مورد را محقق کند. اما موضوع فقط بر سر سنسور اثر انگشت نیست و سامسونگ می‌خواهد در نسل دهم پرچمداران سری S از اسپیکرهای پیزوالکتریک بهره بگیرد که شیائومی پیشتر در Mi Mix از آن‌ها استفاده کرد.

گلکسی اس 9

بر اساس گزارش‌هایی از کره جنوبی اما وجود سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر برای گلکسی اس ۱۰ کمابیش تایید شده، سنسور اولتراسونیکی که کوالکام تامین کننده آن خواهد بود. دو ماه پیش گزارش شده بود که سامسونگ به زودی تصمیم خود را در مورد سنسور اثر انگشت خواهد گرفت و گویا بالاخره در گلکسی اس ۱۰ شاهد این فناوری خواهیم بود.

برتری این نوع سنسورها، تشخیص اثر انگشت زیر آب و حتی تشخیص فشار خون و ضربان قلب است.

نمایشگرهای این موبایل توسط سامسونگ دیسپلی ساخته خواهد شد اما این شرکت قرار است با کوالکام همکاری کند تا سنسورهای اولتراسونیک خود را درون نمایشگر قرار دهد. در گزارش‌های قبلی آمده بود که سامسونگ قصد دارد خودش این سنسور را توسعه دهد و در وسایل دیگری نظیر لوازم خانگی و ابزارهای هوشمند از آن‌ها استفاده کند.

سنسور اثر انگشت

سنسورهای اولترا سونیک به نسبت سنسورهای اثر انگشت درون نمایشگر اوپتیکال از دقت بیشتری برخوردارند و سازندگان چینی موبایل‌های هوشمند هم از همین فناوری بهره می‌برند.

سنسور مورد بحث یک پالس اولتراسونیک به سمت انگشت می‌فرستد تا سطح آن را با شیارها و حفره‌هایش نقشه برداری کند، سپس اطلاعات را تحلیل کرده و با دریافت داده‌های بیشتر یک تصویر سه بعدی از اثر انگشت ارائه می‌دهد.

گلکسی اس ۹

اسپیکرهای پیزوالکترونیک نیز زیر نمایشگر جای می‌گیرند و صدا را از طریق لرزش به گوش می‌رسانند. از این طریق سامسونگ قادر است تا حاشیه نمایشگر را باز هم کاهش دهد و حفره‌های اسپیکر را حذف کند. البته شیائومی وقتی به سراغ این فناوری رفت، متوجه عقب‌ماندگی آن شد و در نسل بعدی تلفن همراه Mi Mix از آن استفاده نکرد. باید دید سامسونگ چه ایده‌ای در این مورد دارد.

 

گلکسی اس ۱۰ تا پیش از سال ۲۰۱۹ معرفی و عرضه نخواهد شد ولی انتظار می‌رود که نمایشگاه CES 2019 در اوایل ژانویه می‌تواند فرصت مناسبی برای رونمایی باشد چرا که سامسونگ احتمالا در MWC 2019 به دنبال نمایش موبایل قابل خم شدن خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی