ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

25 درصد مالیات برای خودروهای وارداتی به خاک آمریکا؛ قانون جدید ترامپ

دانلد ترامپ به دنبال قرار دادن 25 درصد مالیات بر سراه خودروهای وارداتی به خاک آمریکا است. ترامپ با این کار عملا فروش خودروهای لوکس اروپایی در ایالت متحده که بازار بشدت رقابتی دارد را ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۴۵

دانلد ترامپ به دنبال قرار دادن 25 درصد مالیات بر سراه خودروهای وارداتی به خاک آمریکا است. ترامپ با این کار عملا فروش خودروهای لوکس اروپایی در ایالت متحده که بازار بشدت رقابتی دارد را وارد یک بحران اساسی خواهد کرد.

در واقع ترامپ در طی دیداری که با امانوئل مکرون داشته این صحبت ها را بیان کرده و خبر گذاری Wirtschaftswoche این مسئله را رسانه ای کرده است. ترامپ با این کار می تواند یک سد آتشین بین روابط اقتصادی آمریکا و اروپا ایجاد کند. صنعت خودروسازی آلمان، بیشترین ضرر را در پی این حرکت مواجه خواهد شد.

پیش از این ترامپ خودروهای تولید شده در مکزیک که به خاک آمریکا وارد می شدند را مورد حمله قرار داده بود.

پس از آن نیز از اشتیاق برای خودروهای اروپایی به نسبت برندهای داخلی آمریکا سخن گفته بود.

او پیشتر علاقه خود به برند های لوکس آلمانی همچون مرسدس بنز را نشان داده بود و از سهام بورس مرسدس در خیابان پنجم نیویورک، حمایت کرده است.

حال گزارش شده است که تا زمانی که خیابان پنجم نیویورک از مرسدس بنز جدا نشود از افزایش مالیات خودروهای وارداتی حمایت خواهد کرد.

در ایالات متحده آمریکا، ترامپ تحقیقاتی مبنی بر این که واردات خودرو و قطعات خودرو به خاک آمریکا از توانمند سازی خودروسازان آمریکایی در سطح جهان جلوگیری کرده را آغاز کرده است.

طبق قانون توسعه بازرگانی ایالت متحده در سال 1962 میلادی، چنین سناریوی می تواند به ترامپ اجازه افزایش تعرفه واردات برای حفاظت از منافع ملی را بدهد.

در ماه گذشته شاهد افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم بودیم. در حال حاضر تعرفه 25 درصدی به جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر مالیات وارده بر خودروهای وارداتی تنها 2.5 درصد است. این مقدار کمتر از 10 درصد در اروپا و 25 درصد در چین است (ایران با تعرفه های رعب آور در این زمینه جز کشورهای رکورددار به شمار می رود) گرچه چین برای افزایش روابط از اول جولای سال جدید میلادی تعرفه را به 15 درصد کاهش خواهد داد.

گرچه شرکت های بسیار زیادی در خاک ایالات متحده آمریکا سایت تولیدی دارند و به طور مثال مدل کاملا جدید بی ام و یعنی X7 به طور کامل در این کشور توسعه پیدا کرده و در همین کشور نیز تولید خواهد شد.

بیشتر خودروهای وارداتی از آسیا به این کشور وارد می شوند اما شرکت های اروپایی همچون لندرور نیز وجود دارند که به طور کلی در ایالات متحده آمریکا سایت تولیدی ندارند.

در واقع ایالات متحده آمریکا بزرگترین بازار صادراتی برای خودروهای ساخته شده در اتحادیه اروپا شناخته می شود. سال گذشته خودروهای وارد شده از اروپا به خاک آمریکا بیش از 171 میلیارد دلار ارزش گذاری شده بود. بیش از نیمی از خودروها ساخت آلمان بوده اند.

چین و کره جنوبی نیز اعلام کرده اند که از نزدیک وضعیت موجود را پیگیری می کنند و در زمان مناسب در صورت اجرای این قانون واکنش مناسب را نشان خواهند داد.

گرچه چین بزرگترین بازار خودروی جهان را به خود اختصاص داده است و در سال گذشته بیش از 23.9 میلیون خودرو در این بازار به فروش رسیده است.

اما بازار آمریکا همچنان به عنوان هسته اصلی برندهای جهانی قلمداد می شود و در سال 2017 بیش از 17.2 میلیون خودرو در این بازار به فروش رسیده که بیشتر از رقم 15.6 میلیون خودرویی در بازار اروپا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    ادمین محترم، لطفا سلیقه ای کامنت ها را تایید یا رد نکنید!!!
    برای هر کامنت وقت می گذاریم که نصفش بدون هیچ دلیلی تایید نمی‌شود!

  • ?️
    ?️ | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    چین: به هرگونه افزایش تعرفه توسط آمریکا واکنش مشابه نشان می‌دهیم. Euronews
    ۰۳/۰۴/۲۰۱۸

  • ali-g
    ali-g | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    دمش گرم پرزیدنت ترامپ. هر کاری که گفت عمل کرد. بیکاری امریکا شده زیر ۴ درصد . با این کاراش بیکاری رو کم کرده و اقتصادشون رو بهتر کرده . دور بعد دو برابر دور اول رای میاره

    • ?️
      ?️ | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

      با دیدن عملکرد یکساله که نمی توان قضاوت کرد!

  • Javad-Rkh
    Javad-Rkh | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    آن جوانی که می‎گوید وضعیت اقتصادی آمریکا در آستانه ورشکستگی است، من احساسش را کاملا درک می‎کنم اما سخنانش را مطلقا خیر!!!!

    • -MMUHamAd
      -MMUHamAd | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

      شما تمام شاخص های اقتصادی کشور رو بررسی کردی و داری اینو میگی دیگه ؟؟

  • amir
    amir | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    اینا هنو مونده به ایران با تعرفه 90% درصدی و دلالیو مافیا برسن که 4تا آشغال وارد ایران کنن برا حمایت از پراید سمند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی