ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محکومیت ۵ ساله «کریم برباتوف» هکر وابسته به روسیه برای نفوذ به یاهو

به تازگی یک هکر به استفاده از دیتای دزیده شده‌ی ایمیل‌های شخصی کاربران سایت یاهو محکوم شد و دستگاه‌ قضایی برای این هکر که گفته می‌شود توسط آژانس جاسوسی روسیه استخدام شده‌ بود، محکومیت ۵ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی یک هکر به استفاده از دیتای دزیده شده‌ی ایمیل‌های شخصی کاربران سایت یاهو محکوم شد و دستگاه‌ قضایی برای این هکر که گفته می‌شود توسط آژانس جاسوسی روسیه استخدام شده‌ بود، محکومیت ۵ ساله در نظر گرفتند.

علاوه بر این محکومیت ۵ ساله ، «کریم برباتوف» ۲۳ ساله مجبور شده که ۲.۲۵ میلیون دلار جریمه‌‌ی نقدی به قربانیان این حادثه پرداخت کند. او چند ماه پیش به دزدی هویت اینترنتی کاربران و همچنین سو استفاده و کلاه‌برداری اینترنتی اقرار نمود.

برباتوف اعلام کرده که توسط سرویس امنیت فدرال روسیه استخدام شده بود تا به حساب‌ کاربران ایمیل سایت‌های گوگل و یاندکس نفوذ کند و اطلاعات به خصوصی را در اختیار این آژانس قرار دهد. برخی کارشناسان امنیتی، متقعدند این آژانس اطلاعاتی در سال ۲۰۱۴ میلادی هم به اکانت ایمیل بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر حمله کرده است.

وکلا این هکر ۲۳ ساله را یک هکر مزدور بین المللی خواندند که بدون هیچ ناراحتی و نگرانی می تواند برای هر ارگانی که حاضر باشد هزینه‌اش را بپردازد، کاربران و شرکت‌ها را هک کند.

«Alex Tse» وکیل آمریکایی معتقد است که این جمله وضعیت بغرنج هکر‌های مزدور را نشان می‌دهد. او درباره‌ی این هکر‌ها می گوید:

«هکرهایی مثل برباتوف بدون ذره‌ای نگرانی حاضرند در راستای مقاصد شوم و اهداف شیطانی مجرمان فعالیت کرده و اطلاعات افراد بی گناه را در دسترس همگان قرار دهند.»

برباتوف به ارسال ایمیل‌های فیشینگ محکوم شده است. او سعی داشته بدین وسیله اطلاعات کاربری و رمز عبور افراد و شرکت‌های زیادی را بدست آورد. وی پس از بدست آوردن این اطلاعات به خصوص و خطرناک، آنها را برای آژانس جاسوسی روسیه فرستاده است.

از قربانیان این حادثه می توان به شرکتی فعال در حوزه‌ی ارز مجازی روسیه، یک کمپانی سرمایه‌ گذاری بانکی روسی، یک ارگان حمل و نقل فرانسوی، شرکت‌های مالی و هواپیمایی آمریکایی و یک کمپانی ارائه دهنده‌ی کیف پول بیت کوین واقع در کشور سویس اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • milad
    milad | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    کریم تو مسلمون نیستی

  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    کریم برباتوف?

  • ramin 20i
    ramin 20i | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

    مزدور بوده نه وابسته به روسیه!!!!!!

    • Ariya.Raadmehr
      Ariya.Raadmehr | ۱۰ خرداد ۱۳۹۷

      مزدورها معمولا وابسته به جایی هستند تا وقتی که هزینه هاسون تأمیین بشه. شما مثل اینکه اصلا مطلب رو درست نفهمیدی.

مطالب پیشنهادی