ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل لنز

قابلیت‌های جدید گوگل لنز از راه رسیدند

گوگل در طول برگزاری کنفرانس I/O 2018 به همگان نشان داد که چقدر برای گوگل لنز مصمم است؛ یک موتور جستجوی تصویری که از آخرین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی این شرکت قدرت می‌گیرد. در ابتدا اعلام شد ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

گوگل در طول برگزاری کنفرانس I/O 2018 به همگان نشان داد که چقدر برای گوگل لنز مصمم است؛ یک موتور جستجوی تصویری که از آخرین تکنولوژی‌های هوش مصنوعی این شرکت قدرت می‌گیرد.

در ابتدا اعلام شد که لنز مستقیما با اپلیکیشن‌ دوربین گوشی‌های اندرویدی آینده تعامل خواهد داشت. ایسوس، موتورولا، شیائومی، ال جی، سونی، نوکیا، وان پلاس و طبیعتا دیوایس‌های پیکسل جزو برندهای معتبری خواهند بود که از این جستجوگر تصویری پشتیبانی خواهند کرد.

گوگل لنز

اما تا این موضوع به حقیقت بپیوندد، همین حالا هم تعدادی از قابلیت‌های پرشمار گوگل لنز برای گوشی‌هایی که از گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کنند منتشر شده است. طبیعتا کاربران استفاده کننده از سیستم عامل iOS هم این قابلیت‌های را دریافت می‌کنند، اما باید کمی بیشتری از اندرویدی‌ها منتظر بمانند. چرا که گوگل عرضه آزمایشی قابلیت‌های لنز در این پلتفرم را از اپلیکیشن فوتوز آغاز کرده است.

قابلیت‌های جدیدی که به تازگی برای اندرویدی‌ها منتشر شده شامل Style Match و Smart Text Selection می‌شوند. Style Match همانطور که از نامش پیداست، ابزاریست برای آنکه از شیئی عکس بگیرید تا گوگل لنز آن را در محیط اینترنت برایتان جستجو کند. به عنوان مثال اگر پیراهن زیبایی را بر تن شخصی مشاهده‌ کردید، می‌توانید با لنز از آن عکس بگیرید تا محل خرید آنلاین آن از فروشگاه‌های اینترنتی را برایتان پیدا کند.

Smart Text Selection هم مشخص است که چه کاری انجام می‌دهد. عکسی از یک نوشته چاپی بگیرید تا گوگل لنز به لطف تکنولوژی پیشرفته OCR (تشخیص نوری کاراکتر) خود یک نوشته قابل ویرایش تحویل‌تان بدهد.

گوگل اعلام کرده که دسترسی به این دو قابلیت به زودی برای کلیه کاربران از طریق گوگل اسیستنت ممکن خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی