ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی ARM از سه معماری جدید برای پردازنده های نسل بعد موبایل ها رونمایی کرد

با افزایش تقاضا برای توان پردازشی بیشتر و گرافیک واقعی تر، پردازنده های موبایل امروزی می بایست با سرعت بیشتری به سمت قوی تر و بهینه تر شدن گام بردارند. در همین راستا کمپانی ARM ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

با افزایش تقاضا برای توان پردازشی بیشتر و گرافیک واقعی تر، پردازنده های موبایل امروزی می بایست با سرعت بیشتری به سمت قوی تر و بهینه تر شدن گام بردارند. در همین راستا کمپانی ARM از سه معماری جدید پردازنده های نسل آینده خود برای موبایل ها رونمایی کرد.

در رویداد رسمی این شرکت در شهر سانفرانسیسکو پردازنده هایی معرفی شدند که نوید سرعت پردازشی بیشتر، قابلیت پشتیبانی قدرتمندتر از بازی های گرافیکی و همچنین نمایش محتواهای UHD 8K را در کنار قابلیت های هوش مصنوعی متحول شده را می دهند.

نخستین و قدرتمندترین هسته پردازشی تازه ARM با نام Cortex-A76 پای به میدان رقابت خواهد گذاشت و علاوه بر موبایل ها می توانیم در آینده انتظار تعبیه آن در طیف گسترده ای از لپ تاپ ها را داشته باشیم. همین حالا نیز مدل قدیمی تر این سری در پردازنده های به کار رفته در لپ تاپ های سبک مبتنی بر ویندوز  10 حضور دارد.

معرفی پردازنده های جدید کمپانی ARM

طبق ادعای کمپانی انگلیسی، Cortex-A76 نسبت به نسل قبل خود از ۳۵ درصد توان پردازشی بیشتر برخوردار بوده و مصرف انرژی آن نیز تا حدود ۴۰ درصد کمتر از قبل خواهد بود. دیگر محصول تازه معرفی شده نیز نسل جدید پردازشگرهای گرافیکی سری Mali-G است که در سال ۲۰۱۹ از راه می رسند. گفته می شود GPU تازه آرم با نام G76 حدود ۳۰ درصد قوی تر از محصول نسل قبل یعنی G72 خواهد بود.

این افزایش توان کمک می کند تا بتوانید طیف گسترده تری از بازی های رده بالا را روی موبایل های خود اجرا کنید و تجربه ای عالی تر را در زمینه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به دست بیاورید.

ARM در زمینه پردازش تصاویر ویدیویی هم یک محصول تازه دارد. Mali-V76 جدیدترین دستاورد این کمپانی در زمینه تولید VPU به حساب می آید. به لطف این چیپ جدید می توانید تصاویر UHD 8K را با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه در موبایل خود پردازش کنید. یا به طور همزمان به استریم آنلاین ۴ ویدیوی 4K با نرخ فریم ۶۰ ثانیه بپردازید. این به خوبی نشان می دهد که محصول تازه آرم چه توان بالایی را در اختیار کاربر خود قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • fun d mental
    fun d mental | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    هواوی ببینیم تو میت ۱۱ فناوری ۸ کا رو معرفی میکنه؟چه میشه به نظرتون؟اپل و سامسونگ حتما فحش میدن بهش????

  • حجازی
    حجازی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    خیلی عالیه و احتمالا جای معماری سیسک رو بگیره کاملا و حتی دکستاپهایی کوچیک ولی شدیدا قوی ساخته بشن. گرچه خودم طرفدار سیستم سیسکم ولی معماری ریسک دیگه خیلی قوی شده و مصرفش بهینه اما معماری سیسک هنوز که هنوزه ابعادی بزرگ و مصرف بالا داره

  • m_sh
    m_sh | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    ایول ?

مطالب پیشنهادی