ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا رویداد WWDC 2018 خسته‌کننده‌تر از سال‌های پیش خواهد بود؟

تنها چند روز تا برگزاری رویداد WWDC 2018 اپل باقی مانده و شایعات درباره آنچه اپل در چنته دارد به اوج خود رسیده است. اگرچه ممکن است اپل چند غافلگیری بزرگ داشته باشد، اما این ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

تنها چند روز تا برگزاری رویداد WWDC 2018 اپل باقی مانده و شایعات درباره آنچه اپل در چنته دارد به اوج خود رسیده است. اگرچه ممکن است اپل چند غافلگیری بزرگ داشته باشد، اما این احتمال هم وجود دارد که WWDC امسال در قیاس با رویدادهای سال های پیشین اندکی خسته کننده باشد. این بدان معنا نیست که اپل توانایی خود در ابداعات تازه را از دست داده، بلکه این کمپانی ظاهراً رویکردی محافظه کارانه تر در قبال سخت افزارها و قابلیت های نرم افزاری جدید در پیش گرفته است.

همانطور که احتمالاً از پیش شنیده اید، برخی از جاه طلبانه ترین تغییراتی که اپل مشغول کار روی آنهاست، به iOS 13 موکول شده اند. حالا خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی تازه به ارائه جزییات بیشتر درباره رویداد هفته آتی اپل پرداخته و اینطور که از شواهد امر بر می آید، ساکنین کوپرتینو تمرکزی مضاعف روی نرم افزار خواهند داشت و بعید است شاهد معرفی هیچ آیپد یا مک بوک جدیدی باشیم.

بنابراین اپل می خواهد درباره چه چیزی صحبت کند؟ آنطور که بلومبرگ می گوید، اپل به معرفی قابلیت های تازه ای برای ARKit خواهد پرداخت که شکلی عمیق تر و درگیرکننده تر به اپلیکیشن های واقعیت مجازی پلتفرم iOS می بخشند. علاوه بر این، ورژن نسل بعد ARKit قرار است فونداسیون لازم برای اسمارت گلسی که اپل مدت ها مشغول توسعه آن بوده را فراهم کند.

به عنوان بخشی از نرم افزار جدیدی که ARKit 2.0 نامیده می شود، اپل مشغول برنامه ریزی برای حالت جدیدی بوده که به کاربران اجازه می دهد در محیط مجازی یکسانی، به رقابت با یکدیگر در بازی های واقعیت افزوده بپردازند. حالتی دیگر نیز امکان انداختن اشیا در یک محیط و باقی ماندن شی در آن محیط به صورت مجازی را فراهم می کند. این قابلیت ها مقدمه ای بر آن چیزی isjkn که اپل می خواهد با هدست واقعیت افزوده خود در سال 2020 ارائه کند.

رویداد WWDC 2018

قابلیت دیگری که راه خود را به iOS 12 باز می کند، ابزاری برای پایش بهتر عادت های مصرف دیتا در اپلیکیشن های گوناگون است. اپل با ارائه این قابلیت به دنبال ارائه یک لایف استایل دیجیتالی بهتر به کاربران است.

از جمله قابلیت های دیگری که احتمالاً در iOS 12 به چشم خواهند خورد می توان به انیموجی های جدید و قابلیت های پیشرفته تر NFC که به کاربران اجازه می دهد از آیفون خود به عنوان کارت ترانزیت و کلید هتل استفاده کنند اشاره کرد.

در این بین، ویژگی هایی مثل هوم اسکرین بازطراحی شده، ارتقای هوش مصنوصی اپلیکیشن Photos و ابزارهای مدیریت فایل جدید برای آیپدها به iOS 12 موکول شده اند. در واقع iOS 12 شاید سیستم عاملی جالب باشد، اما قابلیت های هیجان انگیز واقعی همراه با iOS 13 از راه می رسند.

اگرچه مک بوک ها و آیپدها جایی در رویداد اپل نخواهند داشت، بلومبرگ می گوید که طراحی جدیدی برای اپل واچ در دستور کار است؛ هرچند که نباید منتظر رونمایی از محصول نهایی در WWDC بود. در مجموع اینطور به نظر می رسد که WWDC امسال حرف هایی نسبتاً جالب برای گفتن خواهد داشت اما قرار نیست هیچ قابلیت انقلابی و شگرفی از راه برسد که تجربه کاربری دیوایس های اپل را به کلی دگرگون کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • emad.atf
    emad.atf | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    ارتقای هوش مصنوصی اپلیکیشن Photos
    *مصنوعی

مطالب پیشنهادی