ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

BMW و MIT با ساخت یک ماده جدید به دنبال ایجاد تحول در طراحی داخلی و خارجی هستند

چند روز پیش کمپانی ب ام و و جمعی از محققین لابراتوار MIT اعلام کردند که به ماده ای جدید برای استفاده در زمینه های مختلف دست یافته اند. به گفته سازندگان، این ماده نخستین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۱۵

چند روز پیش کمپانی ب ام و و جمعی از محققین لابراتوار MIT اعلام کردند که به ماده ای جدید برای استفاده در زمینه های مختلف دست یافته اند. به گفته سازندگان، این ماده نخستین ماده چاپ سه بعدی است که در نوع خود قابلیت باد شدن را داشته و قادر است بسته به شرایط تغییر شکل دهد.

bmw-MIT-inflatable-material (4)

ماده مذکور که نتیجه همکاری دو ساله ب ام و و MIT است به هر اندازه و شکلی قابل ساخت است. اشیا چاپ شده با این ماده بر اساس میزان فشار هوا می توانند به اشکال مختلف در آمده و ساختاری دلخواه به خود بگیرند.

کنترل کننده های پنوماتیکی موجود در سیستم توسعه یافته به ساختار چاپ شده اجازه می دهند به شکل های گوناگون تبدیل گشته و از درجه سختی متفاوتی برخوردار باشند.

bmw-MIT-inflatable-material (4)

محققان MIT به منظور نمایش پتانسیل های این ماده جدید در طراحی و ساخت یک کابین مدرن و آینده نگرانه، اشکال هندسی متنوعی از جمله بالن های قابل چاپ را با آن تولید کرده اند.

مارتینا استارک (Martina Starke) مدیر بخش Brand Vision و Brand Design ب ام و در این باره گفته:

ثمره این همکاری نشان می دهد که ماده ای جدید برای آینده اجتناب ناپذیر است.

bmw-MIT-inflatable-material (4)

به اعتقاد خانم استارک با متحول شدن صنعت حمل و نقل در سال های پیش رو، کابین خودروها نیز دستخوش تغییرات زیادی شده و در نهایت اتومبیل هایی با صندلی های جلو و عقب متفاوت از نمونه های کنونی پا به خیابان ها خواهند گذاشت.

bmw-MIT-inflatable-material (4)

وی افزوده:

لازم نیست که اتومبیل های آینده را با شکلی ثابت تولید کرد. در این بین کابین خودروها می توانند انعطاف پذیرتر شده و کاربردهای ماژولی داشته باشند. این پروژه یک مثال کامل از همکاری مثمر ثمر بین دو شرکت است که از نتایج آن در سال های آتی بیشتر و بیشتر خواهیم شنید؛ به خصوص در محصولات ب ام و.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • yosof
    yosof | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    خیلی مفیده

مطالب پیشنهادی