ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تسلا باز هم حادثه آفرید؛ تصادف مدل اس با یک خودروی پلیس

روز سه شنبه مجددا خبری از تصادف یک خودروی نیمه خودران تسلا منتشر شد. این بار تصادف در منطقه لاگونا بیچ ایالت کالیفرنیا بین یک دستگاه تسلا مدل اس و یک خودروی شاسی بلند پلیس ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

روز سه شنبه مجددا خبری از تصادف یک خودروی نیمه خودران تسلا منتشر شد. این بار تصادف در منطقه لاگونا بیچ ایالت کالیفرنیا بین یک دستگاه تسلا مدل اس و یک خودروی شاسی بلند پلیس خالی از سرنشین رخ داده است. بنا به گزارشات منتشر شده خودروی تسلا در حالت اتوپایلوت قرار داشته و به خودروی پلیسی که خالی از سرنشین در کنار خیابان پارک شده بود برخورد می کند. این تصادف صدمات را به قسمت های جلوئی خودروی تسلا و عقبی خودروی پلیس و همچنین جراحات اندکی را نیز به راننده تسلا وارد کرده است.
هنوز مشخص نیست که راننده خودروی تسلا در هنگام تصادف مشغول چه کاری بوده است اما این تصادف بار دیگر نقش کمپانی تسلا در آموزش رانندگان در هنگام استفاده از سیستم رانندگی نیمه خودران و اتوپایلوت را یادآوری می کند.
تسلا پیوسته از زمان عرصه عمومی خودروهای مجهز به سیستم اتوپایلوت به رانندگان یادآوری کرده است که باید همواره دست خود را بر روی فرمان نگه داشته و به یاد داشته باشند که این تکنولوژی هرگز در برابر همه حوادث و اتفاقات واکنش درست و به جا نشان نمی دهد و این مسئولیت راننده است که خودرو را هدایت کند.

تسلا
در واقع رانندگان باید همواره به یاد داشته باشند که نمی توان به صورت کامل به سیستم اتوپایلوت اعتماد کرد و این تکنولوژی در بسیاری از مواقع به درستی عمل نمی کند.
بر روی کاغذ پیش از رخ دادن حادثه سیستم اتوپایلوت به راننده هشدار داده و خواهان توقف خودرو می شود ولی در عمل این اتفاق همیشه رخ نمی دهد و از طرف دیگر بسیاری از رانندگان نیز هشدار های این سیستم را نادیده می گیرند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد هشدار های سیستم خودران تسلا کافی نبوده و این سیستم در هشداررسانی گاها موثر عمل نمی کند. مثال هایی از رانندگانی وجود دارد که دست های خود را از روی فرمان برداشته و یا به قدر کافی به رانندگی خود توجه نکرده ولی خودروی های تسلای متعلق به آن ها هشدارهایی لازم را درست و به موقع منتقل نکرده است.
لازم به ذکر است که در دستورالعمل رانندگی با خودروها تسلا عنوان شده که راننده اجازه ندارد از سیستم اتوپایلوت هنگام رانندگی با سرعت بیشتر از 80 کیلومتر در ساعت استفاده کند.
تسلا
به نظر می رسد که سیستم اتوپایلوت می تواند خطرهای زیادی را با خود به همراه داشته باشد گویا رانندگان در حین استفاده از این سیستم متوجه مسئولیت های وارده به خود نیستند و اکثرا توجه کافی به رانندگی نمی کنند.
تسلا در بیانیه‌ ای پس از این حادثه اعلام کرد که در تمامی حوادث اخیر سیستم اتوپایلوت مسبب نبوده و نمی‌توان اظهارات راننده را بدون تحقیقات فنی تائید کرد.
در چند ماه گذشته رسانه های تمرکز فراوانی را بر روی تصادفات متعلق به خودرو های خودران علی الخصوص خودروهای تولیدی کمپانی تسلا قرار داده اند که همین موضوع اعتراض ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیان گذار تسلا را با خود به همراه داشته است.
اوایل ماه میلادی جاری بود که یک دستگاه خودروی یوتا با یک خودروی آتش نشانی تصادف کرد. بعدها مشخص شد که راننده این خودرو در حدود 2 دقیقه قبل از تصادف سیستم اتوپایلوت ماشین خود را روشن کرده است. البته این اولین باری نیست که یک خودروی مجهز به سیستم خودروان تسلا با ماشین آتش نشانی برخورد می کند. در ماه ژانویه نیز خودروی دیگری از کمپانی تسلا در ایالت کالیفرنیا با یک دستگاه خودروی آتش نشانی تصادف کرد.

تصادف Tesla model X که به علت نقص در سیستم برق رسانی رخ داده است.

عمده توجه رسانه ها به تصادفات خودروهای خودران به خصوص خودروهای تسلا از زمانی شروع شد که در ماه مارس گذشته یک دستگاه خودروی کاملا خودران اوبر با یک عابر دوچرخه سوار تصادف کرده و سبب مرگ او شد. به علاوه تقریبا یک هفته پس از این اتفاق سرنشینان خودروی تسلا مدل اس دیگری نیز به دلیل آتش سوزی در سیستم برق رسانی این خودرو با سرعت به موانع کنار بزرگراه برخورد کرده و پس از انتقال به بیمارستان متاسفانه فوت کرد.
این حوادث مرگ بار در کنار تصادفات قبلی خودروهای خودران سبب توجه رسانه ها به این دسته از وسایل نقلیه و مطرح کردن این سوال شد که آیا حضور تکنولوژی ها خودران سبب کمک به رانندگی و کاهش تصادفات رانندگی می شود؟

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Amin Zokaei
    Amin Zokaei | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    زهاشو بردارن درست میشه، نادونن واقعا

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    والا این سیستم اتو پایلتی ک روی تسلا هست،روی خیلی از مدل های دیگ از شرکت های دیگ هم هست،اونا هم خیلی تصادف میکنن ،چرا گیر دادین به تسلا؟

  • محمد gh
    محمد gh | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    تسلا اگه با همین فرمون پیش بره رکورد تصادف رو از پراید میگیره و بنام خودش ثبت میکنه.... معمولا جوری هم تصادف میکنه کسی زنده نیاد بیرون

    • Escobar
      Escobar | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

      رکورد پراید همیشه جاودانه خواهد ماند

  • yasinnn
    yasinnn | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    بابا بیچاره کردید تسلا رو اگه شرکتای دیگه رو هم با یه تصادف هر روز میخواستن خبرشو پوشش بدن الان ۲۴ ساعته دیجیاتو باید خبر تصادف رو پوشش میداد

  • ?️
    ?️ | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    پس مشکل در سیستم هدایت خودرو نبوده.

مطالب پیشنهادی