ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در iOS 12 می توانید زمان صرف شده برای هر اپلیکیشن را ببینید

ماه گذشته گوگل از بخش جدیدی برای اندروید P پرده برداشت که به واسطه آن، کاربران هم می‌توانند دقایقی که پای هر اپلیکیشن گذاشته‌اند را ببینند و هم تعداد دفعاتی که قفل موبایل را در ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

ماه گذشته گوگل از بخش جدیدی برای اندروید P پرده برداشت که به واسطه آن، کاربران هم می‌توانند دقایقی که پای هر اپلیکیشن گذاشته‌اند را ببینند و هم تعداد دفعاتی که قفل موبایل را در طول یک روز باز کرده‌اند، مشاهده کنند. حالا به نظر می‌رسد که اپل نیز به دنبال اضافه کردن ویژگی کاملا مشابه به iOS 12 است.

گزارشات وب‌سایت Bloomberg نشان می‌دهند که اپل در روز رونمایی از iOS 12 برنامه دارد قابلیت تازه Digital Health را برای منوی تنظیمات آی‌دیوایس‌ها معرفی کند. همانند اندروید P، این بخش نیز شامل «یک سری ابزارهایی است» که به واسطه آن‌ها، کاربران زمان صرفه شده روی آیفون‌ها و آیپدها را می‌بینند.

البته iOS همین الان هم قابلیت مشابهی دارد. کافیست به تنظیمات باتری آیفون بروید و آنجا با کلیک روی هر اپ، ببینید چه مدت زمان آن‌ها باز بوده‌اند. با این حال قرار دادن تمام این اطلاعات به صورت دسته‌بندی شده طبیعتا مفید‌تر بوده و می‌تواند به کاربر برای کاهش اعتیادش به موبایل کمک بیشتری کند.

تغییرات iOS 12
نمایی از داشبورد جدید اندروید P که زمان صرف شده روی اپ‌ها را نشان می‌دهد.

با توجه به عادت همیشگی اپل، iOS 12 احتمالا در اواخر تابستان (شهریور) به انتشار می‌رسد؛ دقیقا چند هفته بعد از آنکه گوگل نسخه نهایی اندروید P را به پیکسل‌ها می‌آورد. در هر صورت قابلیت‌های جدید iOS 12 و اندروید P بیان‌گر این هستند هر دو کمپانی در یک سال سعی دارند تا با کمک به کاربران، بالانس بهتری بین زندگی و دنیای دیجیتالی به وجود بیاورند.

تنها چند روز تا برگزاری WWDC 2018 اپل باقی مانده و انتظار می‌رود شاهد رونمایی کامل از iOS 12 در این رویداد باشیم. البته گزارشات به دست رسیده خبر از رویدادی کمتر هیجان‌انگیز نسبت به گذشته می‌دهند. WWDC امسال از چهارم تا هشتم ژوئن (چهاردهم تا هجدهم خرداد) برگزار می‌گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی