ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمای بازی Call of Duty: WW II قسمت سوم: تجهیزات و پرستیژ

تقریبا همه با سری بازی های کال آف دیوتی (Call of Duty: WW II) آشنا هستیم و با اینکه شاید این سری بازی فاصله زیادی با دوران اوج خود گرفته باشد اما هنوز به عنوان ...

مهران خاتمی
نوشته شده توسط مهران خاتمی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

تقریبا همه با سری بازی های کال آف دیوتی (Call of Duty: WW II) آشنا هستیم و با اینکه شاید این سری بازی فاصله زیادی با دوران اوج خود گرفته باشد اما هنوز به عنوان یکی از محبوب ترین شوترهای اول شخص شناخته می شود و طرفداران بسیار زیادی دارد.

البته دلیل اصلی پرطرفدار بودن بازی فقط به خاطر بخش تک نفره نیست بلکه ریشه در بخش چند نفره (Mulitplayer) دارد. از اولین نسخه های بازی تا نسخه آخر همگی قابلیت بازی چندنفره تحت اینترنت را داشتند و حتی هنوز هم سرورهای بازی کال آو دیوتی 2 وجود دارند.

در قسمت قبل مجموعه مقالات راهنمای بازی کال آو دیوتی به اکثر تغییرات ایجاد شده در این نسخه و تاثیر آنها روی مکانیک بازی پرداختیم. با این حال قبل از آنکه وارد سرور شویم و شروع به بازی کنیم باید با پرستیژ و تجهیزات درون بازی آشنا شویم.

پرستیژ

حالت پرستیژ (اعتبار) در آخرین نسخه از بازی هم قرار گرفته ولی این بازی شاید خیلی به خوبی نسخه های قبل نباشد. پس از مدتی قابلیت پرستیژ کردن کلاس ها برای شما باز می شود و شما به مرکز پرستیژ لشکر (پشت پستخانه پایگاه) می روید و در آنجا باید با بازیکن معروف فوتبال آمریکایی، له ویان بل برای فعال کردن پرستیژ برای هر لشکر صحبت کنید.

پرستیژ به این صورت کار می کند که میزان پیشرفت شما (رنک و لِول و سطح پیشرفت با لشکر) را پاک می کند و در ازای آن پرستیژ لشکر انتخابی را ارتقا می دهد. هر 6 لشکر  4 سطح پرستیژ جداگانه دارند و با ارتقا دادن به هر کدام از آنها چیزهای خاصی می گیرید. البته نوع جایزه ها برای هر لشکر یکسان است. برای مثال در اولین سطح پرستیژ یک تمرین اولیه برای شما باز می کند. در سطح دوم پرستیژ یک کارت براق دریافت می کنید. در سطح سوم یک لباس جدید برای همان لشکر می گیرید و در سطح چهارم، یک تفنگ کلاس اپیک مختص به همان لشکر دریافت خواهید کرد.

در لشکر پیاده نظام، برای ارتقا دادن به سطح 1پرستیز تمرین اولیه نشانه رفته (Scoped) و سلاح نیمه اتوماتیک SVT 40 برای شما باز می شود. در سطح دوم یک کارت دریافت می کنید، در سطح سوم یک لباس جدید برای شما بازی می شود و در سطح چهارم یکی از انواع سلاحی که در سطح 1 دریافت کردید یعنی SVT 40 دریافت خواهید کرد.

در لشکر هوایی برای اولین سطح پرستیز سلاح MP-40 و تمرین پر انرژی برای شما باز خواهند شد. در سطح دوم و سوم کارت و لباس مخصوص لشکر و در سطح چهارم یکی از انواع اپیک MP-40 را دریافت خواهید کرد.

در لشکر زره پوش در ازای ارتقای اول سلاح سنگین MG 42 به همراه توانایی مصمم (Hunker) برای شما باز خواهند شد و باقی توانایی ها مشابه لشکرهای قبلی است.

راهنمای بازی Call of Duty

در لشکر کوهستانی برای ارتقای اولین سطح پرستیژ سلاح دورزن بسیار محبوب و دوست داشتنی Kar98k و در کنار آن، تمرین اولیه نامحسوس (Inconspicuous) برای شما فعال خواهند شد و باقی سطوح مشابه قبل هستند.

در سطح اول پرستیژ لشکر ضربتی  شاتگان دو لول و تمرین گیج شده (Concussed) برای شما باز خواهند شد.

مشکل کار اینجاست که بعد از دو سطح اول ارتقا تلاش برای لول آپ کردن  سرباز و ارتقای پرستیژ لشکر تا حدی نامفهوم و پوچ است، چون عملا چیز خوبی دریافت نمی کنید. لباس هایی که برای هر لشکر آزاد می شوند عملا هیچ فرقی با لباس های اولیه ندارند و سلاح هایی که در سطح آخر دریافت می کنید فقط از نظر ظاهری متفاوت هستند و 10درصد XP بیشتری در ازای هر کشته می دهند.

راهنمای بازی Call of Duty

اما چیزی که در هیچ جای بازی به آن اشاره نشده جایزه ای است که در ازای پر کردن پرستیژ تمام لشکرها دریافت می کنید. این جایزه همان بمب اتمی موجود در بازی های قبلی است که در ازای 25 کشته متوالی به شما داده می شود و همه دشمنان درون بازی را به صورت همزمان می کشد.

 تجهیزات (Attachments)

در این نسخه از بازی شما می توانید مثل پابجی تجهیزات مختلفی را روی سلاح اسلحی و سلاح کمری خود سوار کنید که هر کدام قابلیت های ویژه ای دارند. برخی از آنها به شما کمک می کنند فاصله های دورتر را به آسانی ببینید. برخی دیگر به شما کمک می کنند که راحت تر تیراندازی کنید و برخی دیگر حرکت را برای شما آسان تر می کنند. تجهیزات درون بازی به شرح زیر هستند.

لنز 4x: لنز بزرگ کننده مناسب درگیری از فواصل متوسط و دور.

لنز 6x: لنز بزرگ کننده مناسب برای درگیری از فواصل دور.

تیراندازی پیشرفته (Advanced Rifling): تا 25 درصد فاصله موثر شلیک را افزایش می دهد.

راهنمای بازی Call of Duty

دقت بالیستیک (Ballistic Callibration): فقط مخصوص سلاح های دوربین دار است و میزان تکان خوردن اسلحه در هنگام نشانه گیری را کاهش می دهد.

خشاب افزایش یافته (Extended Mags): باعث می شود بتوانید تیرهای بیشتری در یک خشاب حمل کنید

غلاف تمام فلزی (Full Metal Jacket): قدرت تیرهایی که از پشت دیوار یا سطوح مختلف به حریف می خورند را افزایش می دهد.

راهنمای بازی Call of Duty

تکیه گاه (Grip): میزان لگذ تفنگ به هنگام تیراندازی دقیق (با نگه داشتن کلیک راست یا ADS) را کاهش می دهد.

کالیبر بالا (High Caliber): میزان صدمه وارد شده از طریق فقط هدشات را تا 1.5 برابر افزایش می دهد.

نشانه آهنی (Iron Sight): در حالت چندنفره این نشانه را فقط می توان روی Kar98k سوار کرد؛ ولی در حالت تک نفره با تمامی تفنگ های دوربین دار قابل استفاده است.

چشمی (Lens Sight): یک چشمی قابل استفاده روی اکثر سلاح های اولیه.

 

دسته سریع (Quickdraw): به شما اجازه می دهد که با سرعت بیشتری وارد حالت نشانه گیری دقیق شوید.

چشمی رفلکس (Reflex Sight): نمونه Nydar Sight در بازی؛ یک نشانه دقیق که شبیه همان نشانه های لیزری امروزی عمل می کند.

راهنمای بازی Call of Duty
چشمی رفلکس به شما در نشانه گیری کمک می کند

تیر دور زن (Rifle Bullet): فقط روی تفنگ M30 LuftWaffe سوار می شود و به شما اجازه می دهد از لوله سوم اسلحه استفاده می کنید که تیرهایی با قدرت تک تیرانداز Lee-Enfield دارد.

نشانه گیری دقیق (Steady Aim): دقت تیراندازی در حالت نشسته را افزایش می دهد.

تیراندازی سریع (Rapid Fire): سرعت شلیک سلاح را بالاتر می برد.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • mahdi
    mahdi | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    مطمئنین عکس هایی که گذاشتین مربوط به کال آف هست؟
    من کلا کال آف بازی نکردم ولی تعریفشو زیاد شنیده بودم و فکر کردم واقعا گرافیک سنگینی داره ، اصلا گرافیک نسل جدید بهش نمی خوره
    اینطوره یا من از رو عکس ها اشتباه میبینم؟!

    • مهران خاتمی
      مهران خاتمی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

      عکس ها با پایین ترین تنظیمات گرافیکی گرفته شدن و بعدا هم از کیفیتشون کم شده که حجم پایین تر بیاد. گرافیک بازی خیلی بهتر از این هست.
      در هر حال خیلی از طرفداران از گرافیک بازی تو بهترین حالتش شاکی بودن و می گفتن بازی از انجین قدیمی استفاده می کنه.

  • HyperHope
    HyperHope | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    دقت کردین گرافیک کالاف از نسخه 4 یعنی MW به بعد خیلی خیلی کم پیشرفت کرده؟!

مطالب پیشنهادی