ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

acura-nsx-vs-mercedes-amg-gt-r-reverse-drag-race-has-it-all_1 (2)
خودرو

دوئل آلمانی ژاپنی؛ مسابقه درگ جذاب مرسدس AMG GT R با هوندا NSX [تماشا کنید]

بعد از به جان هم انداختن اولین نسل از هوندا NSX و آخرین نسل سیویک تایپ R، دست اندرکاران سایت Carwow این بار به سراغ NSX جدید رفته و آن را در برابر هیولای جهنم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

بعد از به جان هم انداختن اولین نسل از هوندا NSX و آخرین نسل سیویک تایپ R، دست اندرکاران سایت Carwow این بار به سراغ NSX جدید رفته و آن را در برابر هیولای جهنم سبز یعنی مرسدس AMG GT R قرار داده اند.

نسل دوم NSX که در سال 2015 معرفی شد، از یک پیشرانه هیبریدی با 573 اسب بخار قدرت و 645 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی 3.5 لیتری V6 و سه موتور الکتریکی بوده و هر چهار چرخ را به حرکت در میاورد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (7)

در مقابل هیولای ژرمن ها فاقد موتور کمکی برقی بوده و فقط به یک موتور بنزینی بسنده کرده است. این موتور 4 لیتری توئین توربو توانایی تولید 577 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور را دارد. برخلاف NSX نیروی تولیدی توسط موتور AMG GT R تنها به سمت چرخ های عقب هدایت می شود.

با توجه به مشخصات پیشرانه دو خودرو شاید برخی عقیده داشته باشند که مدل اسپرت ژاپنی به خاطر گشتاور کمتر حرفی برای گفتن در مسابقه درگ نخواهد داشت. اما این برداشت چندان صحیح نبوده و NSX به خوبی رقیب خود را به چالش می کشد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (9)

ویدیویی که Carwow از این رویارویی تهیه کرده، همانند موارد قبلی بسیار جذاب و تماشایی است و گاهی اوقات رقابت بین دو مدل مذکور بصورت میلی متری جریان پیدا می کند. بنابراین دعوت می کنیم با تماشای ویدیوی زیر برنده این دوئل مهیج را بشناسید.

چنانچه به هر دلیلی نمی توانید ویدیوی فوق را تماشا کنید، اما دوست دارید از نتیجه رقابت آگاه شوید، باید بگوییم که در مسابقه درگ یک چهارم مایل این هوندا NSX است که با تکیه بر ارسال نیرو به هر چهار چرخ و در نتیجه چسبندگی بهتر، زودتر از مرسدس AMG GT R از خط پایان عبور می کند.

در این آیتم NSX رکورد 10.8 ثانیه را از خود بر جای می گذارد. رقیب آلمانی نیز موفق به ثبت رکورد 11.3 ثانیه می شود.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (6)

در مسابقه شتابگیری ثانویه رانندگان هر دو خودرو با سرعت اولیه 80 کیلومتر در ساعت و در حالیکه دنده سوم انتخاب شده، اقدام به فشردن پدال گاز تا انتها می کنند.

در این مسابقه که چسبندگی در آن به اندازه شتابگیری از حالت سکون مهم نیست، AMG GT R خوی وحشی خود را نشان داده و با غرشی مثال زدنی از رقیب چشم بادامی خود پیش می افتد.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (8)

در آیتم سوم، نوبت به ترمزگیری با سرعت 112 کیلومتر در ساعت می رسد. اگر چه هر دو خودرو از ترمزهای کربن سرامیک بهره می برند، اما هیولای جهنم سبز به لطف وزن کمتر با اختلافی اندک در مسافتی کوتاه تر متوقف می شود. بد نیست اشاره کنیم AMG GT R و NSX به ترتیب برابر با 1630 و 1725 کیلوگرم وزن دارند.

Honda (Acura) NSX vs Mercedes-AMG GT R – DRAG RACE, ROLLING RACE (8)

با این حساب با دو برد از سه مسابقه مرسدس AMG GT R برنده این رویارویی هیجان انگیز شناخته می شود. ناگفته نماند هر دو شرکت در حال کار بر روی نسخه قوی تر این مدل ها هستند. مرسدس AMG خود را برای معرفی نسخه Black Series در حوالی سال 2020 آماده می کند؛ هوندا هم در نظر دارد سال آینده نسخه Type R از NSX را رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی