ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Far Cry 5
ویجیاتو - بازی

8 نکته که پیش از بازی کردن Far Cry 5 باید بدانید

یوبیسافت بدون شک یکی از بهترین شرکت های سازنده بازی های ویدیویی است. مجموعه های محبوبی مانند Splinter Cell، Prince of Persia، Rainbow Six و Assassin's Creed تنها بعضی از ساخته های معروف این شرکت ...

سید سینا مصطفوی
نوشته شده توسط سید سینا مصطفوی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

یوبیسافت بدون شک یکی از بهترین شرکت های سازنده بازی های ویدیویی است. مجموعه های محبوبی مانند Splinter Cell، Prince of Persia، Rainbow Six و Assassin's Creed تنها بعضی از ساخته های معروف این شرکت هستند. مجموعه Far Cry نیز یکی دیگر از این ساخته های پر طرفدار است. نسخه ابتدایی Far Cry توسط استودیو معروف Crytek ساخته شد که آن را بیشتر با مجموعه Crysis می شناسیم و یوبیسافت تنها ناشر نسخه اول بود. اما نسخه های بعدی توسط استودیو یوبیسافت مونترال ساخته شدند.

از نسخه پنجم این سری در ماه می 2017 به  صورت رسمی رونمایی و در ماه مارچ 2018 به بازار عرضه شد. دنیای وسیع و گسترده، گرافیک چشم نواز و گیم پلی جداب و متنوع از ویژگی های همیشگی این مجموعه هستند.

گیم پلی بسیار هیجان انگیز است

کشف مأموریت های جدید با گشت و گذار در محیط

در نسخه های سوم و چهارم فار کرای از برج ها بالا می رفتید و با باز کردن مناطق جدید مأموریت های تازه ای را نیز برای انجام دادن آزاد می کردید. در نسخه جدید اما خبری از این برج ها نیست. حال تنها کافی است تا در دنیای بزرگ بازی گشت و گذار کنید تا مأموریت های جدید برای انجام دادن در دسترس قرار گیرند. نقشه ی بازی نیز به صورت سه بعدی طراحی شده و شما می توانید نقاط مهم و اصلی را در نقشه ببینید.

در حین جست و جو به علایم کنار خیابان، روزنامه ها و مجلات و همین طور به شخصیت های فرعی توجه کنید. همه این ها می توانند اطلاعات خوب و مفیدی را از محل های مناسب شکار گرفته تا مأموریت های جانبی در اختیار شما بگذارند. این دنیایی است که دوست دارید در آن زندگی کنید.

جوایز خاص در مأموریت های جانبی

در این نسخه برای اولین بار شاهد حضور مأموریت های جانبی واقعی و کاملا جدا از جریان داستان اصلی بازی هستیم. این مأموریت ها دارای روند های متفاوت با یکدیگر هستند که برخی بسیار ساده (مانند نجات شخصی از دست یک خرس) و برخی پیچیده هستند. در پایان مأموریت نیز جایزه ی خاصی دریافت خواهید کرد. این جایزه می تواند یک اسلحه خاص یا یک خودرو ویژه باشد که در هیچ کجای دیگر از دنیای بازی قابل یافتن نیست.

شکار با تیر و کمان

به راحتی پول دار شوید

برای به دست آوردن پول در فار کرای 5 راه های مختلفی وجود دارد. راه اول فروش محصولات بدست آمده از شکار حیوانات است. اگر حیوانات را با تیر و کمان یا سلاح سرد شکار کنید دو برابر مقدار معمول از پوست آن حیوان را بدست می آورید. با باز کردن یکی از شاخه های ارتقای شخصیت خود می توانید این محصولات را با قیمت دو برابر بفروشید.

راه دیگر دستبرد زدن به گاوصندوق های موجود در ساختمان های مختلف است. برای باز کردن آن ها می توانید از ارتقای قفل سازی استفاده کنید یا اگر هنوز این ارتقا را بدست نیاورده اید مواد منفجره کار شما را راه می اندازد.

بزرگ ترین نقشه ی مجموعه

نقشه های مجموعه فار کرای همیشه از وسعت زیادی بهره مند بوده اند. در این نسخه اگر با هواپیما از گوشه ای از نقشه به گوشه ی دیگر بروید (قطر نقشه) چیزی حدود 4 دقیقه و 47 ثانیه در راه خواهید بود و مسافتی معادل 8500 متر را طی خواهید کرد. به این ترتیب این بزرگ ترین نقشه ی مجموعه فار کرای است. البته یوبیسافت در بازی Assassin's Creed Origin نقشه بزرگ تری طراحی کرده بود که طول قطر آن 10 کیلومتر بود.

تصویری از نقشه بازی

یار گیری کنید

در نسخه پنجم می توانید از بین شهروندان برای خود چند نفر را به خدمت بگیرید تا برای شما بجنگند. هر نفر می تواند 2 قابلیت ویژه داشته باشد که البته این قابلیت ها با کشتن دشمنان توسط همراه شما فعال می شوند. توجه کنید که این قابلیت های ویژه به صورت کاملا تصادفی برای آن شخص انتخاب می شود و ممکن شما از آن رضایت نداشته باشید. لازم نیست نگران شوید. می توانید خیلی راحت او را از همراهانتان حذف کرده و شخص جدیدی را به تیم خود اضافه کنید.

همچنین افرادی با توانایی های خاص در بازی وجود دارند که با انجام مأموریت های گروهشان به شما در کار ها کمک می کنند. استفاده به موقع و صحیح از این افراد در پیشبرد بازی بسیار مهم است. قابلیت تربیت کردن حیوانات نیز در فار کرای 5 مانند نسخه پریمال وجود دارد اما بسیار محدودتر است و تنها سه حیوان را شامل می شود.

سلاح های سرد را دست کم نگیرید

همان طور که پیش تر گفته شد سلاح های سرد در بازی نقش مهمی دارند. یکی از فوایدشان همان بدست آوردن غنیمت بیشتر در شکار حیوانات بود. اما نکته ای دانستن آن جالب است توانایی پرتاب کردن سلاح های سرد در گیم پلی بازی است. چوب بیسبال، لوله یا حتی پارو همه قابلیت پرتاب شدن به سمت دشمنان را دارند. سلاح های تیز می توانند کشنده باشند و وسایلی مانند پارو می توانند باعث گیج شدن دشمنان شما شوند. تنها نکته ی قابل توجه این است که فاصله مناسب را رعایت کنید تا سلاح به هدف بخورد.

یکی از سلاح های سرد بازی

پول واقعی در بازی خرج کنید

یکی از مسائلی که این روز ها ذهن گیمر ها را مشغول کرده پرداخت های درون بازی ها است. در فار کرای 5 شما می توانید با خرج کردن پول واقعی، شمش های نقره ای درون بازی را بخرید و برای تهیه کردن اسلحه، خودرو و لباس آن ها را خرج کنید. البته سازندگان بازی گفته اند که این شمش ها بدون پرداخت پول نیز در بازی قابل یافتن هستند و پرداخت پول برتری برای افراد ایجاد نمی کند. لوت باکس نیز در بازی وجود ندارد.

قیمت مقادیر مختلف شمش های نقره

از مپ ادیتور لذت ببرید

یکی از جذاب ترین بخش های فار کرای 5 مپ ادیتور است. شما می توانید نقشه و مرحله ای را به دلخواه خود طراحی کنید و به تنهایی یا همراه با دوستانتان به انجام آن بپردازید. در این ادیتور 9000 عنصر متفاوت وجود دارد که 5000 عدد از آن ها اختصاصا متعلق به همین بازی است و بقیه از فار کرای 4، فار کرای پریمال، واچ داگز، اسسینز کرید بلک فلگ و اسسینز کرید یونیتی گرفته شده اند. بدین ترتیب می توانید ترکیب متنوعی از مراحل را بسازید. تنها محدودیت تخیل شماست.

Far Cry 5 The Father Edition
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mohammad.progamer84
    mohammad.progamer84 | ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

    خیلی دیر گذاشتی??

مطالب پیشنهادی