ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار vlc
تکنولوژی

مدیاپلیر محبوب VLC به نسخه 4.0 ارتقاء یافت

نرم افزار vlc بدون شک به خاطر سادگی و سبکی و البته پشتیبانی قدرتمندش از اکثر کدک‌های ویدیویی، یکی از محبوب‌ترین مدیا پلیرهای این روزهاست. اگر شما هم از این نرم‌ افزار استفاده می‌کنید، باید ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۵۰

نرم افزار vlc بدون شک به خاطر سادگی و سبکی و البته پشتیبانی قدرتمندش از اکثر کدک‌های ویدیویی، یکی از محبوب‌ترین مدیا پلیرهای این روزهاست. اگر شما هم از این نرم‌ افزار استفاده می‌کنید، باید بدانید که نسخه جدیدی از این مدیاپلیر برای ویندوز 10 منتشر شده است.

ماه گذشته در کنفرانس بیلد، مایکروسافت SDK یا همان کیت توسعه ARM64 را منتشر کرد. به لطف این کیت توسعه‌دهندگان می‌توانند محصولات خود را با دیوایس‌های مبتنی بر ویندوز 10 و دارای پردازنده ARM سازگار کنند.

هر چند که دستگاه‌های مجهز به پردازنده ARM از اپلیکیشن‌های x86 (اپ‌های 32-بیتی) به کمک شبیه‌ساز پشتیبانی می‌کنند، اما استفاده از همین شبیه‌ساز واسط می‌تواند تأثیر بزرگی بر کاهش پرفرمنس این اپلیکیشن‌ها داشته باشد. بنابراین SDK مایکروسافت نعمت بزرگی برای توسعه‌دهندگان خواهد بود.

نرم افزار vlc

حالا و با ارائه کیت ARM64، یکی از نخستین توسعه‌دهندگانی که محصول مهمش را با آن سازگار کرده تیم Videolan بوده است. نسخه جدید نرم افزار vlc به طور کامل از دیوایس‌های دارای پردازنده ARM پشتیبانی به عمل می‌آورد.

این نسخه که در وبسایت وی ال سی "4.0.0 dev" نامگذاری شده، احتمالا یک نسخه آزمایشی است و هنوز نسخه کامل و نهایی آن منتشر نشده است. با این وجود شکی نیست که در دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز 10 و دارای پردازنده ARM فقط و فقط این نسخه از اپلیکیشن قابل اجراست.

توجه داشته باشید که نسخه 4.0.0 وی ال سی روی کامپیوترهایی با پردازنده اینتل اجرا نمی‌شود. همچنین این نسخه را نباید با نسخه یونیورسال وی ال سی اشتباه بگیرید که در مایکروسافت استور منتشر شده است.

اگر چه دیوایس‌های مجهز به پردازنده‌های ARM که از ویندوز 10 بهره می‌برند هنوز خیلی زیاد نیستند، اما سازگاری اپلیکیشن‌ محبوبی مثل وی ال سی با این دستگاه‌ها می‌تواند نویدبخش این موضوع باشد که در آینده شاهد پشتیبانی اپ‌های بیشتری از این دیوایس‌های تازه وارد خواهیم بود.

برای دانلود این نسخه ویژه از نرم افزار vlc یا نسخه های دیگر آن می‌توانید همین حالا به وبسایت Videolan مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی