استارت آپ های موفق حوزه بهداشت و سلامت

با ایده های نوین استارت آپ های پزشکی آشنا شویم

استارت آپ های موفق حوزه بهداشت و سلامت

استارت آپ های حوزه  صنعت بهداشت و سلامت، سال به سال در حال تغییر است و جهان با نوآوری های فناوری اطلاعات در عرصه پزشکی روبرو می شود. از مدیریت اطلاعات گرفته تا مشاوره آنلاین پزشکی و حتی جراحی از راه دور با پیشرفته ترین ربات های پزشکی که جراحی های تهاجمی را در سطوح تخصصی و فوق تخصصی انجام می دهند، همه گوشه هایی از انقلاب فناوری اطلاعات در صنعت پزشکی است.

به هر حال، یکی از نمودهای استارت آپ های دیجیتالی را میتوان در عرصه پزشکی شاهد بود که ظرفیتی فعال در عرصه کارآفرینی دیجیتالی بوده و در گسترش شرکت های دانش بنیان موثر است. بر خلاف استارت آپ های غذا و حمل و نقل و آموزش و امثالهم، نه در ایران و نه خارج از کشور، شاهد گسترش چشمگیر استارت آپ های پزشکی نیستیم و هنوز مردم و جامعه پزشکی، روی خوشی به آن ها نشان نداده اند که به نظر می روند فرآیند جریان ساز استارت آپ های پزشکی در روزهای پایانی دومین دهه قرن بیست و یکم، این معادله را دست خوش تغییرات اساسی کنید.

استارت آپ پزشکی یعنی اینکه شما کسب و کار قابل توسعه و تکثیری طراحی و راه اندازی کنید که بتواند بخشی از مشکلات بیماران و عموم مردم را در حوزه ای خاص مرتفع کند. مثلا یک استارت آپ میتواند اکو سیستمی باشد تا بیماران بتوانند تفسیر همه نوع برگه های پزشکی، برگه های عکسبرداری فیزیوتراپی، ام آر آی و دندان پزشکی را از طریق سیستم آنلاین از پزشک مجرب اعتباردهی شده سیستم، دریافت کنند.

swipesense nurse از استارت آپ های پزشکی خلاقانه در عرصه پرستاری است

یا مثلا اگر آزمایش خون انجام دادند، نتایج و تفسیر آن را از طریق اپلیکیشن دریافت کنند و نظرات تکمیلی کادر درمانی به آن ها منتقل شود. الان سنسورهایی که در فناوری تولید کفش نایک و آدیداس استفاده می شود این امکان را به صاحب کفش می دهد تا بتواند از خدمات اپ کفش های آدیداس و نایک روی آیفون اپل استفاده کرده و در جریان مسافت طی شده و اطلاعاتی در این سطح  قرار بگیرد. اطلاعات ضربان قلب و دمای بدن و دیگر داده ها وقتی به سیستم مرکزی  انتقال شود، می تواند شخص را به یک رژیم غذایی  یا توصیه های پزشکی برای ارتقا سطح سلامت یاری کند. چنین خدماتی مصداق استارت آپ پزشکی است که میتواند توسعه یافته و تخصصی  شود.

استارت آپی که مبارزه با بیماران عفونی را متحول خواهد کرد

استارت آپ ویکند ها می تواند نقش خوبی در توسعه استارت آپ های پزشکی داشته و همه عرصه های صنعت بهداشتی و درمانی را از سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی گرفته تا خدمات مشاوره آنلاین پزشکی را تحت پوشش قرار دهد. مخصوصا که با فناوری بلاک چین، توانمند سازی خوبی در اختیار بیمار، پزشک و مدیریت اطلاعات اکو سیستم استارت آپ قرار می گیرد و به همین خاطر، این حوزه بکر، فرصت آفرین و ثروت ساز بوده و از آن میتوان در مسیر درآمد زایی دیجیتالی استفاده کرد.

۷ میلیارد کاربر جامعه اطلاعاتی جهان، نیازمند به دستیارهای هوشمند در حوزه های مختلف پزشکی از فیزیوتراپی گرفته  تا دندان پزشکی و دارو و پوست و مو و غیره و به همین خاطر، جامعه پزشکی و فناوران اطلاعات اکنون می توانند در یک بستر اقتصاد مشارکتی، اقدامات راهگشایی برای ارتقا سلامت و کاهش هزینه های غیر ضرور صنعت سلامت جامعه در دستور کار قرار دهند. در گزارش امروز روزیاتو شما را با شماری از استارت آپ های پزشکی آشنا می کنیم.

با ما همراه باشید.

استارت آپ های پزشکی فرصت آفرین

افراد با زمینه‌های متنوعی وارد کارآفرینی می‌شوند و بخش‌های منحصر به فرد زیادی به سرعت در جهان استارتاپ در حال رشد هستند. مراقبت سلامت در گذشته رشد فراوانی داشته است شرکت‌هایی همچون Oscar نشان داده‌اند که چگونه یک استارتاپ سلامت می‌تواند به سرمایه‌های میلیارد دلاری دست یابند. فراتر از این، سال گذشته رشد بزرگی در روند فناوری سلامت اتفاق افتاد و استارتاپ‌ها در نوآوری‌های تجاری در حال رشد و توسعه هستند.

نئولایت را میتوان یکی از استارت آپ های پزشکی خلاق و موثر در سالهای اخیر دانست. NeoLight یک استارتاپ در زمینه فناوری پزشکی است که محصولات مراقبتی برای سلامتی نوزادان تازه متولد شده تولید می‌کند. اولین دستگاهی که اجازه FDA را دریافت کرد امکان مراقبت و پرستاری از نوزاد دچار زردی را فراهم می‌کند، بیماری که برای ۶۰ درصد از نوزادان در سراسر جهان اتفاق می‌افتد.

همچنین NeoLight ابزارهای تشخیصی و درمانی را توسعه می‌دهد که هدفشان کاهش مراجعات مجدد بیمارستانی به خاطر زردی است. تیم توسط ویوک کاپرتز هدایت می‌شود و محصول آن‌ها یکی از تاثیرگذارترین محصولات در زمینه مراقبت سلامت است که از طرف بزرگان صنعت مانند Dignity Health حمایت می‌شود.

استارت آپ دیگر،‌ ژوانی نام دارد که یکی از  استارت آپ های شناخته شده در عرصه صنعت بهداشت و سلامت بوده و پلتفرم خلاقانه آن از الگوریتمی برای پالایش اطلاعات بیماران استفاده می کند که شامل تاریخچه دارو و شیوه زندگی برای ارائه برنامه‌های توصیه‌ای سلامت شخصی است.

فهرست خدمات جامعی که استارت آپ ژوانی در اختیار بیماران قرار می دهد

درگاه آن‌ها که در نشانی joany.com قرار دارد،  یکی از منابع برتر شامل اطلاعات در مورد هر نوع مراقبت‌ بهداشتی است. علاوه بر این، ابزار درمانی رایگان Joany به شناسایی اشتباهات در تجویزهای پزشکی کمک می‌کند. Joany از بهترین متخصصین و پزشکان در شبکه خود بهره می‌برد و به طور کلی این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بیشترین بهره را از برنامه مراقبت سلامت خود ببرند. در واقع این استارت آپ، یکپارچگی خوبی بین بیماران، تخصص های مختلف پزشکی و هم  چنین مدیریت اطلاعات پزشکی در اکو سیستم تبادلی هوشمند فراهم کرده که برای سازنده، بیماران و پزشکان، فرصت آفرین است.

بخشی از جامعه جهانی، درگیر کارهای ارتودونسی و زیبایی دندان پزشکی هستند. این حوزه،  هزینه های زیادی طلب می کند و معمولا در فهرست بیمه های عادی قرار نمی گیرد. استارت آپی دست به کار شده تا انقلابی در این زمینه ایجاد کند و بخشی از مشکلات مردم را در عرصه ارتباط با دندان پزشکان در حوزه ارتودونسی کاهش دهد. استارت آپ ORTHLY  تلاش  دارد تا به عنوان یک محصول آمریکایی، برنامه ای برای اسکن دندان های شما ارائه کرده و اطلاعات را به اپ پزشکان ارسال کند تا در رفت و آمد صرفه جویی شود.

با کاهش دفعات مراجعه به ارتودنتیست از طریق مشاهده ردیف شدن دندان‌ها، هزاران دلار صرفه‌جویی می شود و محیط زیست  هم کمتر آلوده می شود. علاوه بر این تعامل ساده، Orthly در حال گسترش خدمات خود با قابلیت بیشتر است و همچنین امیدوار است خدمات خود را به شهرهای بیشتری عرضه کند. بهره‌گیری آن‌ها از تکنولوژی راه‌حلی ایجاد می‌کند که موجب رشد و توسعه Orthly خواهد شد و به آن‌ها کمک می‌کند برای همه سودمند باشند و باعث تغییرات شگرف در زمینه مراقبت سلامت شوند. برای کسب  اطلاعات بیشتر به ORTHLY.COM مراجعه کنید.

استارت آپ دیگر، هلیوم نامیده می شود. Helium یک سکو ساده‌ است که کارایی‌های زیادی در مدیریت سوابق بیمار و بیمارستان دارد. آن‌ها یک رابط کاربری ساده برای کمک به کارکنان بیمارستان ارائه داده‌اند تا بهتر بتوانند ورود داده‌ها، دسترسی و مدیریت داده‌های بیمار را زمانبندی کرد.

این پلتفرم به طور ویژه‌ای بازار آفریقا را هدف قرار داده است جایی که کارمندان بیمارستان تمایلی به داشتن تحصیلات عالی ندارند و آموزش کاربر به عنوان یک راه‌ حل نا موثر مورد توجه قرار می‌گیرد. از طریق تلاش‌ های Helium، بیش از ۲۰ بیمارستان این پلتفرم را پذیرفته‌ اند و پیشرفت‌ های زیادی در زمینه مدیریت سازمانی مشاهده کرده‌اند. این استارت آپ پزشکی را در Helium.com دنبال کنید.

دنیای استارت آپ های پزشکی را در این نشانی دنبال کنید. اگر شما هم ایده ای برای راه اندازی استارت آپ پزشکی دارید با ما در میان بگذارید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • morteza خرداد ۱۳, ۱۳۹۷

    عالی بود

  • بهزاد تیر ۶, ۱۴۰۰

    من یک ایده ی نرم افزاری دارم که میخوام برای مراقبین بیماران درست بشه ولی نمیدونم چطوری شروع کنم و خودم میخوام کارایی اش را تست بکنم