ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسنپدراگون 1000
تکنولوژی

رقابت اژدهای کوالکام با اینتل؛ اسنپدراگون 1000 به لپتاپ های فوق سبک می آید؟

دیروز کمپانی ARM از معماری جدید پردازنده هایی رونمایی کرده بود که قرار است در آینده در موبایل ها به کار روند. علاوه بر اینها قرار است این پردازنده ها در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

دیروز کمپانی ARM از معماری جدید پردازنده هایی رونمایی کرده بود که قرار است در آینده در موبایل ها به کار روند. علاوه بر اینها قرار است این پردازنده ها در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز 10 به تعبیه شوند. اکنون کوالکام به استخدام افرادی برای کار روی چیپست های سری اسنپدراگون 1000 روی آورده که قرار است به رقابت با پردازنده های سری Core اینتل بپردازند.

پیش از این شنیده شده بود که کوالکام مشغول توسعه چیپست اسنپدراگون 850 برای تعبیه در لپتاپ های مبتنی بر ویندوز 10 است. به این ترتیب و به لطف سیستم خنک کننده بهتر لپتاپ ها نسبت به گوشی های هوشمند، این کمپانی قادر خواهد شد میزان توان طراحی گرمایی (TDP) چیپست را نسبت به نمونه های پیشتن افزایش دهد.

به این ترتیب می توان انتظار عرضه چیپست های قویتری را داشت که گرمای بیشتری تولید می کنند ولی مشکلی در خنک سازی آنها (به لطف تعبیه در لپتاپ ها) وجود نخواهد داشت.

اسنپدراگون 1000

میزان TDP در اسنپدراگون 845 برابر 5 وات است و قرار است این میزان در سری 1000، تنها برای پردازنده به 6.5 وات افزایش یابد و اگر پردازنده گرافیکی چیپست را نیز به حساب آوریم، این عدد بالاتر هم خواهد رفت. این موضوع به لطف سیستم خنک کننده برتر لپتاپ ها (در مقایسه با گوشی ها) حاصل می شود.

اگر بخواهیم میزان TDP را با پردازنده های اینتل مقایسه کنیم، به عدد 6 وات برای پردازنده پنتیوم 4410Y می رسیم؛ پردازنده ای که دارای 2 هسته پردازشی با سرعت 1.5 گیگاهرتز بوده و فاقد واحد پردازش گرافیکی ویژه خود است. همچنین اینتل پردازنده های دیگری از سری Y و نیز از سری m را روانه بازار کرده که میزان TDP مشابه دارند و برای تعبیه در اولترابوک ها (لپتاپ های فوق سبک و قابل حمل) به کار می روند.

بنا بر گزارش ها انتظار می رود دستگاه های بهره مند از چیپست های سری اسنپدراگون 1000 در اواخر سال 2018 یا اویل 2019 عرضه شوند. احتمالاً ایسوس اولین دستگاه مجهز به چیپست یاد شده را با اسم رمز «پریموس» در پاییز پیش رو روانه بازار خواهد کرد.

 

تماشا کنید: تست سرعت وان پلاس 6 و گلکسی اس 9 پلاس؛ کدام پرچمدار پیروز می شود؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    یه بار یه سایت معتبر تستشون و نشون داد وان پلاسم بردش با ختلاف حالا هر از چند گاهی یه عبدولی میاد مثلا از نارگیل اباد برزیل یه تست میزاره به زور میخواد سامسونگ و برنده کنه بازم نمیتونه

  • yasinnn
    yasinnn | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    سرفس فون با اسنپ دراگون ۱۰۰۰ و دوربین چرخشی و لنز پنج گانه زایس اگه بشه چه شود?

مطالب پیشنهادی