ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل شرور نیست؛ قرارداد نظامی هوش مصنوعی Maven تمدید نخواهد شد

کمپانی گوگل بالاخره تصمیم گرفت به خواسته‌ کارکنانش تن دهد و قرداد جنجال برانگیز همکاری با پنتاگون (وزرات دفاع آمریکا) را تمدید نکند. با این تصمیم ساکنین مانتین ویو به تمام دنیا اعلام کردند که ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۵

کمپانی گوگل بالاخره تصمیم گرفت به خواسته‌ کارکنانش تن دهد و قرداد جنجال برانگیز همکاری با پنتاگون (وزرات دفاع آمریکا) را تمدید نکند. با این تصمیم ساکنین مانتین ویو به تمام دنیا اعلام کردند که گوگل شرور نیست.

فروردین ماه امسال همکاری گوگل با پنتاگون اعتراض کارکنانش را برانگیخت و  بیش از سه هزار کارمند این شرکت در نامه‌ای به ساندار پیچای خواستار لغو این قرارداد شدند.

ماجرا آنقدر بالا گرفت که چندی پیش تعدادی از کارمندان گوگل با استعفای دسته‌جمعی خودشان به موضوع همکاری با پنتاگون واکنش نشان دادند. پس از این ماجراها گوگل تصمیم گرفت عبارت «شرور نباشید» را از منشور اخلاقی خود حذف کرد و عده‌ای آن را مرتبط با فعالیت‌های اخیر شرکت دانستند.

حال به تازگی «دایان گرین» رییس گوگل کلاد (سرویس ابری این کمپانی) به طور محرمانه کارکنان این شرکت را مطلع نموده که قرارداد همکاری این کمپانی با وزارت دفاع آمریکا تمدید نخواهد شد و لازم نیست آنها نگران این موضوع باشند.  جالب اینجاست که این تصمیم تنها چند روز از پس از صحبت‌های مدیرعامل این کمپانی درباره تجدیدنظر در مورد فعالیت‌های نظامیشان گرفته شده است.

چندی پیش مدیرعامل گوگل به کارکنان خود گفت در پی به کارگیری اصولی هستند که در طولانی مدت بیانگر دیدگاهشان باشد. همچنین او در گفتگو با نیویورک تایمز گفت که یکی از این اصول، منع استفاده از هوش مصنوعی در تسلیحات است.

این مسئله می‌تواند نارضایتی چند ماهه‌ی ساکنین مانتین ویو را از بین برده و بالاخره یک وضعیت خوشایند را در این کمپانی رقم زند. چندی پیش گزارش شده بود کارمندان گوگل معتقدند که همکاری این شرکت با پنتاگون برای توسعه‌ی هوش مصنوعی جنگ افزار‌ها، قانون‌های نانوشته‌ی اخلاقی ساکنین مانتین ویو را زیر پا گذاشته چرا که پیشتر شعار این کمپانی «شرور نباشید» بود.

حال گرین به کارکنان گوگل اطمینان داده که برطرف نمودن نارضایتی آنها در اولویت اول این کمپانی قرار دارد و این مسئله دلیل اصلی تمدید نکردن قرارداد همکاری با پنتاگون بوده است. این تصمیم موجب شده که آبرو از دست رفته‌ی گوگل به آنها باز گردد و کاربران جهان دوباره متقاعد شوند که گوگل شرور نیست و هیچگاه نخواهد شد.

 

تماشا کنید: کشف یک منظومه سیاره ای بزرگ به لطف هوش مصنوعی گوگل

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

    اشتباه محض
    هوش مصنوعی باعث میشه حملات دقیق تر و موثرتر باشه و از تلفات غیرنظامی جلوگیری میکنه.
    در هرصورت این پهباد ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت. چه گوگل خوشش بیاد چه نیاد. ولی گوگل میتونست برای کاهش تلفات غیر نظامی کمک کنه که نکرد

    • sackboy
      sackboy | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      تو چقدر ساده ای که فکر می کنی اونا غیر نظامی ها رو اشتباها، از روی بی دقتی هدف قرار می دن! اگه اینجوری باشه که آمریکایی ها احمق ترین ارتش دنیا رو دارن!
      اصلا فکر کن یک درصد دغدغه ی ارتش آمریکا نیرو های غیر نظامی دشمنشون باشه! :|

      • آریا
        آریا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

        من ساده شما راه راه
        آقای باهوش میشه بفرمایید از کشتن غیر نظامی ها چه عاید ارتش امریکا میشه؟

        • yosof
          yosof | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

          کشتار انسانها در ذات این سربازان آمریکایی هست.زندان ابوغریب که یادت نرفته؟ و ده ها مورد بسیار فجیعتر. اینها از کشتن انسان لذت میبرن.اینجوری بار اومدن.پلیسهای آمریکا و اروپا هم همینطور.تاریخ اینها پر است از کشت و کشتار.بومیهای آفریقایی، سرخپوستان آمریکایی.جنگهای جهانی با حدود 40 میلیون کشته و...
          https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%B1_%D8%A8%D8%AE%D8%B4_%D9%85%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF

        • yosof
          yosof | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

          خوردن خون مار توسط سربازان آمریکایی
          yon.ir/0Av1X

          آموزش کشتن وحشیانه نهنگها به نوجوانان، دانمارک(کشور رویایی غربگرایان)
          yon.ir/19Ud6

          خنده سرباز روانی انگلیس از کتک زدن نوجوانان عراقی
          yon.ir/8shf2

مطالب پیشنهادی