ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلیغات اپل
کسب و کار

قبلاً سخت افزار حالا تبلیغات؛ اپل برای درآمدزایی تغییر استراتژی می دهد؟

اپل قصد دارد کسب و کار مرتبط با فروش تبلیغات خود را گسترش دهد و به این منظور تمایل دارد تغییرات عمده ای را در استراتژی های کسب و کاری خود اعمال کند. تا کنون ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

اپل قصد دارد کسب و کار مرتبط با فروش تبلیغات خود را گسترش دهد و به این منظور تمایل دارد تغییرات عمده ای را در استراتژی های کسب و کاری خود اعمال کند.

تا کنون اپل اولویت خود به منظور سود دهی را روی فروش سخت افزارها قرار داده ولی بنا بر گزارش ها فروش جهانی تلفن های هوشمند این کمپانی در حال کاهش است و اکنون خریداران، گوشی های هوشمند خود را برای مدت طولانی تری نگه می دارند. همین مسئله به این معنی است که اپل نیاز دارد کسب و کار خود را به بیش از سخت افزار نیز توسعه دهد.

وال استریت ژورنال گزارش کرده که مسئولان اپل با شرکت هایی از قبیل پینترست، اسنپ (مرتبط با اسنپ چت) و ... ملاقات های داشته اند تا میزان علاقه این کمپانی ها به شبکه تبلیغات اپل را بسنجند؛ شبکه ای که می تواند تبلیغات را روی اپ های سیستم عامل iOS پخش کند.

اپل تمایل دارد که درآمد خود را با اپ هایی که تبلیغات را نمایش می دهند به اشتراک بگذارد. بنا بر گزارش وال استریت ژورنال مقدار این شراکت می تواند متفاوت باشد. ایده اصلی این روش به این صورت است که به عنوان نمونه هنگامی که کاربری در پینترست موضوعی را جستجو می کند، تبلیغات مرتبط از طریق سیستم تبلیغات اپل برای او نمایش داده شود.

تبلیغات اپل

اپل هم اکنون نیز برخی از تبلیغات مبتنی بر شرایط جستجو را در اپ استور به فروش می رساند. این روش در سال 2017 درآمدی یک میلیارد دلاری را به همراه داشت. کمپانی ساکن کوپرتینو پیش از این همواره به عدم سودآوری به واسطه داده های کاربران افتخار کرده. به همین دلیل راهکار اپل در فروش تبلیغات در مقایسه با روش هایی که گوگل و فیسبوک از آنها بهره می برند، می تواند جالب توجه باشد؛ خصوصاً اگر این راهکارها ارزش های اپل را زیر پا نگذارند.

در سوی مقابل گوگل دسترسی گسترده ای به عادات کاربران دارد. فیسبوک نیز پروفایل های ویژه و دقیقی از کاربران خود را در اختیار دارد و می تواند برای تبلیغات خاص از آنها بهره ببرد. در مقابل اپل اکنون به این میزان از داده های کاربران دسترسی ندارد، ولی فراموش نکنیم که کنترل بیشتری روی پلتفرم موبایل خود و نحوه ارتباط اپ ها با یکدیگر دارد.

 

تماشا کنید: ویدیو‌ی جدید اپل، پلی استور را به سخره می‌گیرد 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی