ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرایه تاکسی
خودرو

گرانی کرایه‌ها قبل از اردیبهشت ماه تخلف است

کرایه تاکسی سال 97 مانند سال گذشته پس از گذشت چند ماه از سال، افزایش یافت و «عليرضا قنادان» مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد نرخ کرایه‌ها به طور میانگین 12.5 درصد افزایش داشته ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

کرایه تاکسی سال 97 مانند سال گذشته پس از گذشت چند ماه از سال، افزایش یافت و «علیرضا قنادان» مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران اعلام کرد نرخ کرایه‌ها به طور میانگین 12.5 درصد افزایش داشته است.

بر اساس اعلام سازمان تاکسیرانی به دیجیاتو، نرخ کرایه تاکسی از ابتدا تا انتهای خیابان بهنام در منطقه 5 از 800 تومان به 900 تومان، پایانه آزادی ـ شهرک اکباتان از 1600 به 1800 تومان و شهرزیبا ـ پایانه شهید نظری از 2800 به 3100 تومان افزایش یافت.

همچنین کرایه پایانه آزادی ـ پایانه سترگ از 4600 به 5000 تومان و دوراهی یوسف آباد ـ ونک از 1800 تومان به 2000 هزار تومان رسید. البته موارد گفته شده، کرایه تعدادی از خطوط تاکسیرانی است.

افزایش نرخ کرایه‌ها در مسیری طولانی

تائید افزایش نرخ کرایه تاکسی روند کوتاه و ساده‌ای ندارد. سازمان تاکسیرانی برای انجام این کار باید تائید شهرداری، شورای اسلامی شهر و در نهایت فرمانداری استان تهران را هم جلب کند. منتها امسال مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پارامترهای جدیدی برای افزایش کرایه‌ها پیشنهاد داد که مورد تائید فرمانداری قرار نگرفت.

هدف قنادان این بود که نرخ کرایه با توجه به شرایط نامساعد جوی و همچنین اوج ترافیک افزایش داشته باشد، یعنی دقیقا همان رفتاری که رانندگان در روزهای بارانی و پرترافیک انجام می‎دهند و هیچ ضابطه‌ای برای آن وجود ندارد.

با این حال فرمانداری با این موضوع موافقت نکرد و تاکسیرانی به افزایش نرخ کرایه‌ها تا 12.5 درصد رضایت داد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران افزایش نرخ‌ها را بر پایه مدل اقتصادی و محاسبات قیمت تمام شده سفر دانست که برای شهروندان و تاکسیرانان به عدالت نزدیک‌تر است:

«اعتراضات فرمانداری در خصوص مصوبه نرخ کرایه تاکسی‌ها پذیرفته شده و امیدواریم با ایجاد زیرساخت‌ها بتوانیم در آینده نرخ متغیر کرایه در روزهای بارانی و برفی و زمان های اوج ترافیک را اجرایی کنیم اما در حال حاضر این زیرساخت‌ها وجود ندارد و به دلیل آنکه اجرای مصوبه شورا طولانی مدت شده بود و تأکید بر این موضوع فرسایشی می‌شد، تصمیم گرفتیم اعتراضات فرمانداری را بپذیریم و انشاءالله در آینده و بعد از تکمیل زیرساخت‌ها به دنبال اجرایی کردن این پیشنهاد باشیم.»

کرایه تاکسی

برخی تاکسیرانان به طور غیرقانونی و قبل از اعلام نرخ کرایه‌ها اقدام به افزایش کرایه کرده بودند و این احتمال وجود دارد که بعد از افزایش نرخ رسمی، مجددا کرایه‌ها را بیشتر کنند. از نظر قنادان این کار غیر قانونی است و شهروندان می‌توانند شکایات خود را از سامانه شکایات شهرداری تهران 1888 ارسال کنند.

قنادان با بیان اینکه مبنای افزایش کرایه تاکسی‌ها در شهر تهران نرخ اعلام شده در برچسب‌های نصب شده بر روی تابلوهای خطوط و شیشه جلوی تاکسی‌هاست، گفت:

فرایند نصب برچسب های نرخ های کرایه‌ها نیز به تدریج در حال انجام شدن است. در سال‌های پیش بین دو هفته تا یک ماه به طول می‌انجامید که تلاش می‌کنیم در مدت کوتاهی نرخ‌های جدید بر روی شیشه ماشین ها نصب شود.

گفتنی‌ست در حال حاضر نرخ‌ها در تابلوی اطلاع رسانی خطوط نصب و در پرداخت مرکزی نیز به روز رسانی شده است. همچنین شهروندان تهرانی برای اطلاع از نرخ‌های سال می‌توانند به سایت سازمان تاکسیرانی مراجعه کنند.

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی از اول تیر 1400 [به روز رسانی] - فروردین 1400

مدیر سازمان نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به اینکه نرخ کرایه‌های تاکسی از اول اردیبهشت ۳۵ درصد افزایش می‌یابد، گفت:

رانندگانی که از روز گذشته کرایه‌های تاکسی را افزایش داده باشند تخلف کرده‌اند.

گرانی کرایه‌ها قبل از اردیبهشت ماه تخلف است [به روز رسانی] - فروردین 1400

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در خصوص افزایش کرایه‌های تاکسی و تخلف رانندگان توضیحاتی داد.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور با اشاره به افزایش کرایه‌های تاکسی و تخلف رانندگان در شهرهای کشور اظهار کرد: «فرآیند افزایش نرخ کرایه تاکسی طبق قانون، عملی تعریف شده است که بر این اساس شهرداری‌ها و سازمان‌ تاکسیرانی باید پیشنهادات خود را در قالب لایحه در پایان هر سال به شورای اسلامی هر شهر ارسال کنند.»

وی ادامه داد: «بعد از تصویب افزایش و اصلاح نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی در شورای اسلامی هر شهر، در صورتی که فرمانداری مصوبه را به تایید برساند، آن مصوبه قابلیت اجرا شدن دارد و لایحه باید بر اساس همان پیشنهادات قبلی باشد.»

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور تصریح کرد: «اصلاح قیمت‌ها از زمانی که مصوبه به تایید می‌رسد و ابلاغ می‌شود، امکان‌پذیر است و قبل از آن طبیعتا افزایش کرایه و اصلاح قیمت در حوزه مربوطه قابل قبول نیست و هیچ توجیهی ندارد.»

ضامنی یادآور شد: «در صورتی که تخلفی در این زمینه صورت گیرد، شهروندان می‌توانند با شهرداری‌های شهر خودشان ارتباط برقرار کنند و با درگاه‍‌های مشخص ‌شده شکایت خود را اعلام کنند تا برخورد لازم نسبت به این موضوع انجام شود.»

کرایه‌های حمل و نقل عمومی پایتخت از امروز گران شد [به روز رسانی] - اردیبهشت

از یک اردیبهشت نرخ بلیت اتوبوس ۲۵ تا ۳۵ درصد بسته به مسافت خط و کرایه‌های تاکسی نیز متوسط ۳۵ درصد افزایش یافت.
میانگین چهار نوع بلیت متروی تهران و حومه نیز ۲۵ درصد افزایش داشته؛ تک سفره داخل شهری ۲۰۰۰ تومان، تک سفره حومه ۲۳۰۰ تومان، تک سفره فرودگاه امام ۱۰۰۰۰ تومان و تک سفره هشتگرد ۶۰۰۰ تومان تعیین شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    یعنی قشنگ هر کی تو این مملکت یه سمت مهم گرفته کلا تو این فکر بوده که چطور میشه بیشتر از مردم پول گرفت !؟ و بیشتر خودشو پولدار تر و مردم رو بدبخت تر کنه !

  • 007
    007 | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    HaVaDaR به مفت خوری عادت کردی راننده که آدم نیست فقط مسافر آدمه نه??????

  • HaVaDaR
    HaVaDaR | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    هیچی دیگه از این به بعد باید پیاده بریم دانشگاه و سرکار

  • Ali Sajjadi
    Ali Sajjadi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    نوسینده محترم، یکبار هم لینکی که برای نرخ ها گذاشته است را ندیده! یکبار روی آن کلیک می کرد، می دید که نرخ هیچ کدام از کرایه ها قرار داده نشده است.

    • Ali Sajjadi
      Ali Sajjadi | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      *نویسنده

    • پگاه طوسی
      پگاه طوسی | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

      خواننده محترم، قرار است نرخ ها تا آخر ساعت اداری امروز در سایت تاکسیرانی بارگذاری شود. منتها به دلیل سرعت در خبر رسانی چند مورد از نرخ جدید کرایه ها به عنوان نمونه از سازمان تاکسیرانی پرسیده و در همین خبر منتشر شد. ممنون از توجه و پیگیری شما

  • 007
    007 | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷

    یه سوال از الوپیک و اسنپ چطوری میشه شکایت کرد کرایه 50% آورده پایین مسخرشو درآورده

مطالب پیشنهادی