ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رییس سازمان فضایی: پیشرفت کنونی پروژه‌های ماهواره‌ای باعث جبران عقب‌ماندگی‌هاست

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به عقب‌ماندگی پروژه‌های ماهواره‌ای، خبر داده است که اکنون ساخت ماهواره‌های بومی به عنوان اولویت اول برنامه توسعه فضایی کشور مد نظر سازمان فضایی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۳

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به عقب‌ماندگی پروژه‌های ماهواره‌ای، خبر داده است که اکنون ساخت ماهواره‌های بومی به عنوان اولویت اول برنامه توسعه فضایی کشور مد نظر سازمان فضایی ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

دکتر «مرتضی براری» پس از بازدید از برخی پروژه‌های طراحی و ساخت ماهواره‌های بومی، بدون اشاره به تعداد این پروژه‌ها، عنوان کرد که در حال حاضر چندین پروژه ماهواره‌ای در دستور کار مراکز دانشگاهی و پژوهشی کشور قرار دارند. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که در سال جاری برخی از این پروژه‌ها به اتمام برسند و کار توسعه تعدادی دیگر نیز در ابتدای سال آینده پایان یابد:

«با توجه به برنامه راهبردی تدوین شده برای توسعه ماهواره‌های بومی تا افق چشم انداز ۱۴۰۴، پروژه‌های جدیدی نیز در سال جاری و سال های آتی تعریف و اجرایی خواهد گردید تا در افق چشم انداز، شاهد تامین بخش عمده ای از نیازهای فضایی کشور از طریق ماهواره های بومی باشیم.»

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به عقب‌ماندگی در توسعه ماهواره‌های بومی در دوره‌های گذشته، خبر داد که روند پیشرفت کنونی می‌تواند جبران‌کننده عقب‌ماندگی‌ها شود: «موضوع ساخت ماهواره های بومی به عنوان اولویت اول برنامه توسعه فضایی کشور مد نظر سازمان فضایی و وزارت ارتباطات می باشد.»

براری همچنین خبر داده است که توسعه ماهواره‌ها به شکل بومی سبب شکل‌گیری طیف گسترده ای از شرکت‌های دانش بنیان شده که در طراحی و ساخت اجزا و المان های مورد استفاده در ماهواره‌ها فعالیت می‌کنند. به گفته رییس سازمان فضایی ایران، برخی از این شرکت‌ها محصولات خود را از مرحله تحقیق و توسعه گذرانده و وارد فاز تجاری نموده‌اند که اقدامی حائز اهمیت است.

رییس سازمان فضایی ایران پیشتر در مصاحبه‌ای با دیجیاتو خبر داده بود که هدف کلان نقشه راه توسعه حوزه فضایی کشور در افق ۱۴۰۴، بر اساس مفاد سند جامع توسعه هوافضای کشور، دستیابی به جایگاه اول در منطقه در حوزه فضایی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • ?️
    ?️ | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    یک نگاهی به خودرو ملی و سایر محصولات مشابه بندازید...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی