ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دسترسی موبایل سازها اطلاعات کاربران فیسبوک
تکنولوژی

احتمالاً موبایل سازها نیز دسترسی زیادی به اطلاعات حساب فیسبوک شما داشته باشند

رسوایی کمبریج آتالیتیکا نشان داد که دسترسی به اطلاعات دوستان در حساب های کاربری فیسبوک می تواند تا چه حد فاجعه بار باشد. دسترسی مذکور در سال ۲۰۱۵ برای اپلیکیشن های شخص ثالث حذف شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

رسوایی کمبریج آتالیتیکا نشان داد که دسترسی به اطلاعات دوستان در حساب های کاربری فیسبوک می تواند تا چه حد فاجعه بار باشد. دسترسی مذکور در سال ۲۰۱۵ برای اپلیکیشن های شخص ثالث حذف شده بود، اما به تازگی مشخص شده که احتمالاً سازندگان موبایل ها و تبلت ها همچنان از این دسترسی برخوردار هستند.

گزارش تازه نشریه نیویورک تایمز نشان می دهد که تا امروز کمپانی فیسبوک با بیش از ۶۰ تولید کننده بزرگ گجت های همراه توافق نامه اشتراک داده امضا کرده است. در این میان همه نام های بزرگ از جمله اپل، سامسونگ، آمازون و بلک بری دیده می شوند. توافقاتی که احتمالاً همین حالا هم برقرار هستند.

چنین توافقی اجازه می دهد تا برخی قابلیت های اپلیکیشن فیسبوک در دل عملکردهای موبایل جای بگیرند. مثلاً کاربران موبایل های بلک بری می توانند به طور مستقیم و از بخش تماس ها به یکی از دوستان فیسبوکی خود زنگ بزنند. به نظر می رسد چنن مسئله ای در آن زمان که موبایل ها نمی توانستند جزئیات کافی از عملکرد اپ فیسبوک را در اختیار داشته باشند اجتناب ناپذیر بوده است.

دسترسی موبایل سازها اطلاعات کاربران فیسبوک

نیویورک تایمز معتقد است که این نوع همکاری چیزی فراتر از اشتراک گذاری داده با اپلیکیشن های شخص ثالث بوده است، چرا که موبایل سازها می توانسته اند داده های مربوط به دوستان هر فرد در فیسبوک را حتی بدون رضایت او نیز در اختیار داشته باشند.

گفته شده از ماه آوریل امسال فیسبوک در حال فسخ قراردادهای مورد اشاره با موبایل سازها است تا به کاربران در خصوص نحوه اشتراک گذاری داده های خود آزادی عمل بیشتری بدهد. لازم به ذکر است که در صورت صحت ادعاهای مطرح شده در این گزارش بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا برخی تعهدات رسمی خود به مراجع قانونی در خصوص عدم افشای اطلاعات کاربران بدون اخذ مجوزهای لازم از آنها را نقض کرده است.

کمپانی مورد بحث در واکنش به این گزارش مدعی شده که دسترسی به داده های کاربران توسط سازندگان به هیچ وجه به شکلی که در گزارش نیویورک تایمز مطرح شده آزادانه و بدون نظارت نبوده و شیوه همکاری آنها با سازندگان اصلاً شبیه به ماجرای کمبریج آنالیتیکا نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin
    Amin | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    محافظت از حریم شخصی رو برید از تلگرام یاد بگیرید.

مطالب پیشنهادی