ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تصادف وولوی بدون راننده اوبر
خودرو

کالیفرنیا اجازه جابجایی شهروندان توسط اتومبیل های خودران را صادر کرد

مقامات کالیفرنیا اخیرا با اجرای یک برنامه پایلوت اجازه جابجایی شهروندان توسط اتومبیل های خودران را صادر کرده اند. این برنامه به شرکت های فعال در حوزه سرویس های حمل و نقل خودران اجازه می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

مقامات کالیفرنیا اخیرا با اجرای یک برنامه پایلوت اجازه جابجایی شهروندان توسط اتومبیل های خودران را صادر کرده اند. این برنامه به شرکت های فعال در حوزه سرویس های حمل و نقل خودران اجازه می دهد به طور آزمایشی به جابجایی مسافرین در مسیرهای شهری بپردازند.

مجوزی که کالیفرنیا صادر کرده به اهالی این ایالت امکان می دهد که بتوانند در اتومبیل های خودران با یک راننده آموزش دیده و یا یک اتومبیل بدون راننده سفر کنند. البته طبق تصمیمات اتخاذ شده شرکت ها نمی توانند در ازای این کار از شهروندان کرایه دریافت کنند، در مقابل افراد علاقه مند به این سرویس ها نیز باید در آنها ثبت نام نموده و یا اپلیکیشن مربوطه را بر روی تلفن همراه خود داشته باشند.

برای شرکت در این طرح آزمایشی، کمپانی های داوطلب ملزم هستند کلیه مقررات مربوط به دپارتمان وسایل نقلیه موتوری (DMV) را رعایت کرده و هر چهار ماه یک بار داده هایی را در اختیار سازمان خدمات عمومی ایالت کالیفرنیا (CPUC) قرار دهند.

این داده ها شامل مواردی مثل کل مسافت پیموده شده، هر گونه برخورد و تصادف احتمالی، زمان انتظار متوسط مسافرین و نوع پیشرانه خودروها می شود. علاوه بر این کمپانی ها باید با اشخاص و گروه های حامی حمل و نقل راحت و آسان نیز در ارتباط باشند.

این برنامه بعد از آن اجرا می شود که پیشتر و در ماه آوریل دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز تست اتومبیل های خودران را در خیابان ها صادر کرده بود. نکته تامل برانگیز اینکه علی رغم تعدد بالای شرکت های فعال در حوزه فناوری خودران، ظاهرا تنها یک کمپانی برای تست محصولات خود در معابر عمومی به DMV درخواست داده بود.

ناگفته نماند پس از تصادف منجر به مرگ اتومبیل خودران اوبر و تصادف شدید یکی از خودروهای ناوگان ویمو، میزان اعتماد به وسایل نقلیه بدون راننده تا حدی تنزل پیدا کرده است. حال باید منتظر ماند و دید که استقبال اهالی کالیفرنیا از اتومبیل های خودران چگونه خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    اسم اون یک شرکت چیه؟

  • hossein.delpazir
    hossein.delpazir | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    ایران هم صادر کرده.

    • m_sh
      m_sh | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

      ?

مطالب پیشنهادی