ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone
تکنولوژی

معرفی ROG Phone؛ نخستین موبایل گیمینگ ایسوس با ویژگی های خیره کننده

دنیای بازی های ویدیویی مدت هاست که پلتفرم موبایل را به عنوان یکی از محبوب ترین بسترهای گیمینگ به رسمیت شناخته است، با این وجود سخت افزارهای اختصاصی در این حوزه به هیچ وجه فراگیر ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

دنیای بازی های ویدیویی مدت هاست که پلتفرم موبایل را به عنوان یکی از محبوب ترین بسترهای گیمینگ به رسمیت شناخته است، با این وجود سخت افزارهای اختصاصی در این حوزه به هیچ وجه فراگیر نیستند. حال کمپانی ایسوس با معرفی موبایل ROG Phone با سخت افزاری قدرتمند، ابزارهای جانبی منحصر به فرد و نرم افزار غنی قصد دارد جای پای خود را در این بخش از بازار نیز تثبیت کند.

از نظر Asus، یک موبایل گیمینگ تمام عیار تنها شامل سخت افزار قدرتمند نمی شود، بلکه می بایست برخی سخت افزارهای خاص، دستکاری های ظاهری و نرم افزاری اختصاصی را نیز برای تجربه بهتر بازی های موبایل در اختیار کاربر خود قرار دهد و ROG Phone واجد همین ویژگی هاست.

طراحی و نمایشگر

نخستین نگاه به این موبایل کافیست تا بفهمید که اختصاصاً برای یک تجربه هیجان انگیز از انجام بازی های مختلف ساخته شده. یک بدنه تمام فلزی به همراه خطوطی تیز و هیجان انگیز و رنگ های گرم این حس را تضمین می کنند.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

در بدنه پشتی می توانید دو شکاف با پوشش توری فلزی را ببینید که به سیستم خنک کننده اختصاصی این موبایل اجازه می دهند در هنگام اجرای سنگین ترین بازی ها نیز گرمای زیادی را به کف دست کاربر منتقل نشود.

گرچه یک جک هدفون در کنار پورت USB-C محصول منحصر به فرد ایسوس به چشم می خورد، اما در نمای ظاهری نیز شاهد تعبیه دو اسپیکر استریوی زیبا با سینک طلایی رنگ هستیم که قطعاً می توانند تجربه صوتی مناسبی را برای گیمر به ارمغان بیاورند.

برای یک گیمر موبایل چه چیزی می تواند بهتر از در اختیار داشتن دکمه های فیزیکی باشد؟ ایسوس در گوشه های بالای موبایل خود دو دکمه فیزیکی قابل برنامه ریزی تعبیه نموده تا کاربر حس بهتری از در دست گرفتن یک کنترلر را داشته باشد. در دیگر زمان ها نیز این دکمه ها می توانند به عنوان کلید میانبر اجرای اپلیکیشن ها به کار شما بیایند. ضمناً کمپانی سازنده وعده داده که به لطف موتورهای هپتیک اختصاصی ویبره های موبایل نیز شباهت بیشتری با کنترلرهای درجه یک داشته باشند.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

ایسوس قرار است ROG Phone را با یک نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۱۶۰ از نوع AMOLED روانه بازار سازد. نمایشگر مذکور از نسبت تصویر ۱۸:۹ و نرخ به روز رسانی چشمگیر ۹۰ هرتزی برخوردار است. این رقم گرچه به پای نرخ ریفرش ریت ۱۲۰ هرتزی نمایشگر موبایل گیمینگ Razer نمی رسد، اما به طور حتم به لطف فناوری AMOLED چشم نوازتر از آن خواهد بود.

سخت افزار و بهبودهای اختصاصی

ناگفته پیداست که موبایل اختصاصی ایسوس برای گیمرها از بهترین و قوی ترین سخت افزارهای موجود در بازار برخوردار خواهد بود تا بتواند از عهده اجرای تمام بازی ها در بهترین حالت ممکن بربیاید. بر همین اساس ROG Phone مجهز به چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۴۵ با کلاک هاسته های ۳ گیگاهرتزی است. ۸ گیگابایت رم نیز برای تضمین مالتی تسکینگ روان کافی به نظر می رسد. در زمینه حافظه ذخیره سازی داخلی نیز امکان انتخاب بین دو گزینه ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایتی در اختیار خریدار قرار خواهد داشت.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

داشتن یک موبایل اختصاصی برای بازی به این معنی نیست که نخواهید با آن عکس های با کیفیت بگیرید. با همین استدلال کمپانی تایوانی یک جفت سنسور ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی را برای دوربین اصلی محصول تازه خود در نظر گرفته است. سنسور دوم مجهز به لنزی با زاویه دید ۱۲۰ درجه خواهد بود. در بالای نمایشگر نیز یک حسگر ۸ مگاپیکسلی جا خوش کرده است.

جهت تامین انرژی این غول کوچک یک باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع در نظر گرفته شده تا در هنگام انجام بازی ها نگرانی زیادی از بابت دوام باتری موبایل خود نداشته باشید.

ماجرای ROG Phone ایسوس در بخش سخت افزاری به این اطلاعات ختم نمی شود. کمپانی سازنده برای ایجاد تجربه ای منحصر به فرد چند ابزار جانبی اختصاصی را نیز برای محصول تازه خود فراهم آورده است.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

برای شروع باید به هود خنک کننده «AeroActive Cooler» اشاره کرد که با اتصال به بدنه پشتی موبایل شما از طریق یک پورت اختصاصی نگرانی از گرم شدن بیش از حد دستگاه در هر محیطی را از بین برده و چند پورت کاربردی از جمله USB سایز کامل را در اختیار کاربر قرار می دهد و اجازه نخواهد داد تا سیم و سوکت هدفون در کف دست شما مزاحمتی ایجاد کنند.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

ابزار جانبی بعدی داک اتصال به رایانه «Mobile Desktop» است که به کمک آن می توانید موبایل خود را به یک نمایشگر با کیفیت، موس و کیبورد متصل ساخته و تجربه بازی روی یک رایانه رومیزی را به دست بیاورید.

اگر بخواید ROG Phone را به یک کنسول دستی تمام عیار مبدل سازید، ایسوس داک «TwinView» را در اختیارتان قرار خواهد داد. این داک مجهز به یک نمایشگر جداگانه و دکمه های فیزیکی است. در این حالت از دو نمایشگر در اختیار خود می توانید برای مالتی تسکینگ یا تبدیل یکی از آنها به کنترلر استفاده کنید.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

آخرین ابزار جانبی ایسوس برای موبایل گیمینگ خود WiGig نام دارد که می تواند علاوه بر در اختیار قرار دادن دکمه های فیزیکی کامل و تبدیل موبایل شما به یک کنترلر تمام عیار، امکان استریم تصاویر روی تلویزیون های هوشمند را نیز فراهم کند تا در عمل یک کنسول خانگی کامل را در اختیار داشته باشید.

قیمت و زمان عرضه

به طور حتم در اختیار داشتن این همه ویژگی های منحصر به فرد کاملاً هیجان انگیز خواهد بود، اما می تواند ما را بابت رقم های درج شده روی برچسب قیمت ROG Phone نیز نگران کند. واقعیت آن است که هنوز قیمت این محصول از طرف ایسوس اعلام نشده.

تجربه نشان داده وقتی برند ROG روی یکی از محصولات ایسوس قرار بگیرد، به این معنی خواهد بود که بسیاری توان پرداخت رقم مورد نیاز برای خریداری آن را نخواهند داشت.

قیمت ابزارهای جانبی فوق الذکر نیز اعلام نشده، اما خبر خوب آن است که دست کم داک خنک کننده AeroActive Cooler قرار است به صورت پیش فرض درون بسته بندی ROG Phone قرار بگیرد.

موبایل گیمینگ ایسوس ROG Phone

هنوز تاریخ دقیق عرضه نخستین موبایل گیمینگ ایسوس اعلام نشده، اما نمی بایست تا سه ماهه سوم ۲۰۱۸ انتظار ورود آن به بازار را داشته باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • فرشاد حسین پور
    فرشاد حسین پور | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    به نظرم وقتی این گوشیا تفاوتشون با سایر گوشیا مشخص میشه که مثلا شرکتای بازی سازی یه نسخه جداگانه از بازیاشون رو برای چیپستایه پرچمدار مثله snapdragon 835 845 توسعه بدن تا از قدرتشون استفاده بشه.مثلا انجام بازی hill climp 2 یا فوقش PUBG Mobile و خیلی بازیا دیگه که میشناسید روی این گوشی چه تفاوتی داره وقتی بازی همون بازی ای هست که رو snap dragon 420 هم اجرا میشه.تنها نکته مثبت این همه قدرت تو دنیای گوشی ها ثابت بودن فریم ریت هستش.

  • Reza Goodarzi
    Reza Goodarzi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    خودم سیستم کامپیوترم ایسوسه.اصن حرف نداره

  • Reza Goodarzi
    Reza Goodarzi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    یاقمر

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی