ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سیستم عامل WatchOS 5 برای ساعت هوشمند اپل واچ معرفی شد

در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل که هم اکنون در حال برگزاریست، اپل از نسخه جدید سیستم عامل  WatchOS برای ساعت هوشمندش رونمایی کرد. WatchOS 5 جدیدترین نسخه از این سیستم عامل محسوب می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۵۲

در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل که هم اکنون در حال برگزاریست، اپل از نسخه جدید سیستم عامل  WatchOS برای ساعت هوشمندش رونمایی کرد. WatchOS 5 جدیدترین نسخه از این سیستم عامل محسوب می شود.

اپل مثل همیشه در آغاز رونمایی از سیستم عامل WatchOS در مورد آمار و ارقام نیز سخن گفت و اپل واچ را برترین گجت پوشیدنی دنیا از نظر رضایت مشتری دانست. به گفته اپل فروش این محصول در سال 2017 با 60 درصد رشد همراه بوده و زندگی افراد زیادی را نجات داده است.

سیستم عامل WatchOS 5 به اپل کمک می کند تا در جریان رقابت سنگین با شرکت های مطرحی همچون فیت بیت (Fitbit) یا شیائومی باقی بماند. البته محصولات این شرکت ها بیشتر به خاطر قیمت مناسبشان به عنوان توان رقابت با اپل واچ را پیدا کرده اند.

سیستم عامل WatchOS 5

قابلیت جدیدی به نام «رقابت» (Competition) در نسخه جدید سیستم عامل WatchOS به شما اجازه می دهد تا با رقابت سالمی را با دوستان خود آغاز کنید. این برنامه می تواند تا حداکثر هفت روز ادامه پیدا کند و شاید شما و دوستانتان را از سبک زندگ کم تحرک کنونی نجات دهد.

حالت تمرین جدید برای ورزش یوگا و پیاده روی با سنجش تغییر ارتفاع نیز به اپل واچ اضافه می شود. برای دویدن در فضای باز می توانید از حالت Rolling Mile Pace استفاده کنید. البته ساعت هوشمند اپل می تواند فعالیت ها را به شکل خودکار شناسایی کند و آنها را به فهرست فعالیت های جسمانی شما اضافه نماید.

سیستم عامل WatchOS 5

قابلیت واکی-تاکی هم به شما اجازه می دهد تا پیام های صوتی کوتاهی را برای شخص دیگری استفاده کنید. این قابلیت روی شبکه های وای-فای و همچنین ارتباط سلولی کار می کند و می تواند به شکل لحظه ای بین دو ساعت هوشمند اپل واچ ارتباط برقرار سازد.

واچ فیس سیری حالا اطلاعات بیشتری را به شما نشان می دهد که شامل نتایج مسابقات ورزشی، میانبرهای سیری و اپلیکیشن های ثالث می شود. همچنین می توانید دست خود را بلند کرده و به راحتی با سیری صحبت کنید، بدون اینکه به گفتن عبارت «هِی سیری» نیاز داشته باشید.

سیستم عامل WatchOS 5

در سیستم عامل WatchOS 5 می توانید تعامل بیشتری با اعلان ها داشته باشید. همچنین امکان پرداخت مستقیم هزینه تاکسی از طریق اپلیکیشن مربوطه، آگاهی از وضعیت رزرو هتل و پروازها، یا مشاهده محتوای وب درون برنامه Mail یا Messages به واسطه WebKit نیز وجود دارد. اپلیکیشن پادکست هم به اپل واچ اضافه شده و دیگر اپلیکیشن های ثالث نیز می توانند در پس زمینه به پخش محتوای صوتی بپردازند. علاوه بر اینها کارت های شناسایی دانشجویی را می توان با ساعت هوشمند همگام کرد تا در دانشگاه های مختلف به عنوان روش احراز هویت استفاده شود.

سیستم عامل WatchOS 5

فروش اپل واچ طی دو سال گذشته همواره با رشد همراه بوده است و سری 3 این ساعت هوشمند تقریباً دو برابر نسل دوم فروش کرده. اپل بازار گجت های پوشیدنی در جهان را تحت سلطه خود دارد و تا سپتامبر 2017، اپل واچ رتبه نخست فروش ساعت در جهان در اختیار داشته است.

سیستم عامل WatchOS 5 به پردازنده دو هسته ای نیاز دارد که در نسخه اول اپل واچ دیده نمی شود و به همین دلیل انتظار می رود که در این نسخه، پشتیبانی از اپلیکیشن های WatchOS 1 نیز پایان یابد. البته اپل پیش تر این موضوع را به توسعه دهندگان اطلاع داده بود.

اولین بتای سیستم عامل WatchOS 5 احتمالاً طی ساعات پیش رو برای برخی از توسعه دهندگان منتشر می شود و سپس طی هفته های پیش رو شاهد بتای عمومی آن باشیم. توسعه دهندگان و کاربران باید نسبت به نصب نسخه های بتا با احتیاط عمل کنند چون همواره مشکلاتی در آنها وجود دارد که به مرور برطرف خواهند شد.

  • وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید.
  • اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی