ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

الکسا و گوگل اسیستنت احتمالا به ایکس باکس وان می‌آیند

از چند ماه یش شنیده بودیم که مایکروسافت به دنبال استفاده از الکسا با پشتیبانی کنترل صوتی از طریق اسپیکرهای آمازون اکو روی کنسول بازی ایکس باکس وان است. روز گذشته اما شواهدی منتشر شده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

از چند ماه یش شنیده بودیم که مایکروسافت به دنبال استفاده از الکسا با پشتیبانی کنترل صوتی از طریق اسپیکرهای آمازون اکو روی کنسول بازی ایکس باکس وان است. روز گذشته اما شواهدی منتشر شده که نشان می‌دهد نه تنها الکسا دستیار هوشمند آمازون، بلکه گوگل اسیستنت هم قرار است از ایکس باکس وان پشتیبانی کند.

پس از حذف کینکت از معادلات، مایکروسافت دیگر تلاشی نکرد تا کاربرانش را از طریق فرامین صوتی به کنسول مسلط سازد. البته شما اگر هدست داشته باشید می‌توانید با کورتانا صحبت کنید ولی چه کسی موقع تماشای یک فیلم هدست به سر می‌کند آن هم در حالی که فقط می‌خواهید صدا را کم یا زیاد کنید.

الکسا و گوگل اسیستنت

تصویر فوق از منبعی معتبر آمده که در جریان تلاش‌های مایکروسافت و آمازون برای متصل کردن الکسا و کورتانا بوده است. در آپدیت بعدی ایکس باکس وان، به منوی Kinect & Devices احتمالا بخش Digital Assistants نیز اضافه خواهد شد که به شما اجازه می‌دهد یکی از سه دستیار صوتی کورتانا، گوگل اساستنت و یا الکسا را برای کنترل ایکس باکس وان فعال کنید.

سپس دستگاه‌هایی که می‌خواهند متصل شوند باید اپلیکیشن ایکس باکس را نصب کنند. هنوز مشخص نیست که دستیارهای صوتی الکسا و گوگل چه قابلیت‌هایی روی این کنسول بازی ارائه می‌دهند اما به طور قطع بسیاری از کارایی‌های پیشین کینکت که به دست فراموشی سپرده شده بود باز خواهند گشت.

الکسا و ایکس باکس وان

مایکروسافت تاکنون توجه خاصی به پتانسیل‌های کورتانا نداشته و بازار را به رقبای سرسخت خود یعنی آمازون و گوگل واگذار کرده است. از کورتانا نه اثری در اتوماسیون هست و نه دستگاه‌های جدیدی به آن مجهز می‌شوند و تا چندی دیگر نیز کورتانا فقط یک اپلیکیشن برای آمازون اکو و دیگر اسپیکرهای متصل خواهد شد.

آلبرت پنلو از مدیران بخش ایکس باکس مایکروسافت نیز چندی پیش از این شرکت جدا شد تا آمازون را برای گسترش فعالیت‌هایش در صنعت بازی‌های ویدیویی همراهی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی