ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کانن با دوربین‌‌ های فیلمی خداحافظی کرد

به تازگی کانن اعلام کرده که مصرف کنندگان محصولات این برند دیگر نمی توانند دوربین مدل EOS-1v که آخرین مدل از دوربین‌‌ های فیلمی این کمپانی به شمار می‌رود، را خریداری کنند. این گجت در سال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

به تازگی کانن اعلام کرده که مصرف کنندگان محصولات این برند دیگر نمی توانند دوربین مدل EOS-1v که آخرین مدل از دوربین‌‌ های فیلمی این کمپانی به شمار می‌رود، را خریداری کنند.

این گجت در سال ۲۰۰۰ میلادی به بازار عرضه شده بود و تولید این دوربین  SLR سی و پنج میلیمتری در سال ۲۰۱۰ متوقف شد اما چند سالی طول کشیده تا کمپانی کانن مدل‌های موجود در انبار خود را به طور کامل بفروشد. با این حال به نظر می‌رسد که دوران دوربین‌ های فیلمی به پایان رسیده و دیگر حتی کاربران حرفه‌ای هم نمی توانند سراغ این مدل محصولات بروند.

دوربین فیلمی

کانن به همین منظور اعلامیه‌ای در فضای مجازی منتشر کرده و اظهارنظر جالبی درباره‌ی آخرین مدل از  دوربین ‌های فیلمی خود ارائه کرده است:

«از همه شما برای حمایت همه جانبه و ادامه‌دارتان از محصولات کانن تشکر می‌کنیم. به هر حال ما تصمیم گرفته‌ایم که تولید دوربین‌های قدیمی و تک لنز خود یعنی مدل EOS-1v را متوقف کنیم. البته هنوز نمایندگی‌هایمان می‌توانند چنین دوربین‌هایی را تا سال ۲۰۲۵ تعمیر کنند.»

طبق اعلامیه منتشر شده توسط شرکت کانن، اگر کاربری بخواهد دوربین فیلمی خود را تعمیر کند، هنوز ۷ سال فرصت دارد تا آن را به دست تعمیرکاران کانن بسپارد اما مسئله مهم قطعات جانبی مطرح می‌شود چرا که بعید نیست تا آن زمان این قطعات تمام شوند.

دوربین فیلمی

با اینکه دیر زمانی است که دیگر عکاسان حرفه‌ای هم سراغ دوربین‌های دیجیتالی رفته‌اند اما هنوز هم کاربرانی وجود دارند که لذت عکس برداری با دوربین‌ های فیلمی را با هیچ دوربین دیجیتالی عوض نمی‌کنند. این عکاسان می‌تواند سراغ محصولات نیکون بروند چرا که هنوز دو مدل دوربین فیلمی میان محصولات این کمپانی به چشم می‌خورد و آنها می‌توانند با خرید آنها از عکسبرداری کلاسیک لذت ببرند.

تماشا کنید: حسگر جدید کانن در تاریکی ویدیوی صحنه آهسته با کیفیت ثبت می کند

کانن و معرفی سنسوری ۱۲۰ مگاپیکسلی برای ثبت ویدیوهای 13k

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی