ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی DoodleCube؛ بی‌نهایت و همچنان سخت

در فروم محبوب ردیت که حالا بعد از فیسبوک، سومین وب‌سایت پربازدید در آمریکا است هر از چندگاهی بعضی بازی‌های موبایل ترند ‌می‌شوند و به خاطر ویژگی‌های مثبتی که دارند، کاربران زیادی را به سمت ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

در فروم محبوب ردیت که حالا بعد از فیسبوک، سومین وب‌سایت پربازدید در آمریکا است هر از چندگاهی بعضی بازی‌های موبایل ترند ‌می‌شوند و به خاطر ویژگی‌های مثبتی که دارند، کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌کنند. «دیتا وینگ» (Data Wing) یکی از همین بازی‌ها بود و اکنون هم قرعه به نام «دودل‌ کیوب» (DoodleCube) افتاده است.

جدا از طراحی دوست‌داشتنی محیط و انیمیشن‌های بامزه مکعب، بزرگترین نکته متمایز DoodleCube نسبت به عناوین مشابه برداشتن محدودیت‌ها در عین سختی زیاد معماها است. در اینجا از لحاظ تعداد حرکت محدودیتی ندارید و هر چه قدر خواستید می‌توانید مکعب‌ را از یک خانه به خانه دیگر غلت دهید.

با این حال سازنده پازل‌ها را به‌گونه‌ای طراحی کرده که این باز گذاشتن دست بازیکن نه تنها ساخته «رایان کولتا» (Ryan Coletta) را بیش از حد ساده نمی‌کند، بلکه به جای آن DoodleCube را از سختی غیر منطقی که ممکن بود دچارش شود، نجات می‌دهد و بازی را به عنوانی متفاوت و خاص تبدیل می‌کند. آن هم در دوره‌ای که اپلیکیشن‌های موبایل درخشش گذشته خود را از دست داده‌اند.

DoodleCube
بازی آفلاین بوده و برای آن نیازی به اینترنت ندارید. همچنین DoodleCube هیچ تبلیغ یا پرداخت درون‌برنامه‌ای ندارد؛ یک اثر رایگان واقعی.

در DoodleCube کنترل یک معکب را دارید و باید مربع‌های سفید خانه‌ها را به کمک او رنگ کنید. برای درک بهتر مکانیزم‌های گیم‌پلی عکس بالا را نگاه کنید. هماگونه که در تصویر مشخص است، در محیط مکعب آبی کوچکی قرار دارد. حالا با هر طرف شخصیت اصلی روی این مکعب رنگی غلت بخورید، آن وجه او آبی می‌شود.

در نهایت فقط یک وظیفه دیگر دارید؛ با همان طرف آبی مکعب روی خانه‌های سفید حرکت کنید تا آن‌ها هم‌رنگ پس‌زمینه شده و آبی شوند. رفته رفته و بعد از چند مرحله نیز تعداد مکعب‌های رنگی افزایش می‌یابد و قسمت سخت‌تر ماجرا اینجاست که باید مراقب باشید تا طرف رنگی مکعب، روی خانه‌هایی با پس‌زمینه متفاوت فرود نیاید.

DoodleCube
در بازی قابلیت چرخاندن محیط را نیز دارید.

یعنی اگر یک وجه مکعب آبی بود، نمی‌توانید با آن روی خانه‌هایی با پس‌زمینه نارنجی فرود بیابید و می‌بازید. تمام جزییات به کار رفته در طراحی معماهای DoodleCube سرگرم‌کننده هستند اما جالب‌ترین مکانیزم گیم‌پلی به ترکیب رنگ‌ها باز می‌گردد؛ مثلا اگر یک وجه آبی باشد و با همان رنگ زرد را بگیرید، آن وجه مکعب سبز خواهد شد.

رایان کولتا هم خیلی خوب با رنگ‌ها بازی کرده و هم توانسته سادگی عنوانش را حفظ کند. تمام ویژگی‌ها و پیچیدگی‌های اضافی کنار گذاشته شده‌اند و با عنوانی طرف هستید که شاید در همان ثانیه‌های اول تمام قوانینش را یاد بگیرید ولی برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید تلاش‌تان را چند برابر کنید.

DoodleCube
بازی از سیستم سه‌ستاره استفاده می‌کند و اگر می‌خواهید تمام ستاره‌ها را بگیرید باید در تعداد حرکت محدود مرحله را به پایان برسانید. ستاره‌ها نقش پول را در خرید بقیه مکعب‌ها دارند.

در بخش گرافیک و موسیقی هم سازنده همین سادگی را به شکل کاملا جذابی حفظ کرده است. انیمیشن‌های صورت مکعب بعد از هر حرکت بازی را بامزه کرده‌اند و ظاهری دلنشین به شخصیت داستان بخشیده‌اند. اما با این حال سازنده می‌توانست از پس‌زمینه‌های بیشتری در مراحل استفاده کند یا حتی قابلیتی را به وجود بیاورد تا بازیکن‌ها بتوانند میزان تحرک آن را کمتر کنند.

DoodleCube به راحتی یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازی‌های موبایل است. از مکعب بانمک داستان و انیمیشن‌های صورتش بگیرید تا معماهایی که در عین بازگذاشتن دست مخاطب، او را تا جایی که می‌توانند به چالش می‌کشند. اگر دل‌تان برای تجربه‌ای از جنس «مکوراما» (Mekorama) یا دیتا وینگ تنگ شده، DoodleCube همان عنوانی است که مدت‌ها منتظرش بودید.

DoodleCube

DoodleCube

سازنده: Ryan Coletta قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 184.7 / 44.65 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی