ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مک بوک
تکنولوژی

انتشار بنچمارکی از مک بوک پرو جدید همراه با پردازنده شش‌هسته‌ای اینتل

به تازگی بنچمارک مربوط به یک مک بوک پرو 14.3 اینچی در لیست پایگاه داده Geekbench رویت شده است که از پردازنده Core i7-8750H اینتل در خانواده کافی لیک بهره می برد. این چیپست سرعت ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

به تازگی بنچمارک مربوط به یک مک بوک پرو 14.3 اینچی در لیست پایگاه داده Geekbench رویت شده است که از پردازنده Core i7-8750H اینتل در خانواده کافی لیک بهره می برد. این چیپست سرعت کلاک پایه ای معادل 2.21 گیگاهرتز دارد که از مک بوک پرو های فعلی کمتر است اما این فرکانس می تواند تا سقف 4.1 گیگاهرتز افزایش یابد. مهم تر از این، پردازنده اینتل از 6 هسته بهره مند است؛ آن هم در حالی که حتی گران قیمت ترین مدل مک بوک پروهای سال 2017، پردازنده ای چهارهسته ای دارند.

لپ تاپ اپل در تست تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب امتیازهای 4902 و 22316 را دریافت کرده که به مراتب از هر مک بوک دیگری در گیک‌بنچ بالاتر است؛ در واقع نزدیک ترین مدل از نظر پرفورمنس، امتیاز 16999 را در تست چندهسته ای به خود اختصاص داده است.

مدلی به روزرسانی شده از مک بوک پرو یکی از مورد انتظارترین محصولاتی است که شاید در جریان WWDC امشب رونمایی شود؛ البته منابع آگاه از مدتی پیش اعلام کرده اند که در رویداد اپل، خبری از معرفی مک بوک یا آیپد جدید نبوده و اپل شدیداً روی نرم افزار متمرکز خواهد بود، اما هنوز این موضوع به صورت رسمی تایید نشده.

نکته مهم درباره این دیوایس 14.3 اینچی آن است که به 32 گیگابایت حافظه رم DDR4 مجهز شده است؛ این یعنی سقف حافظه رم، به دو برابر مدل های 2017 رسیده است. پیش از این تصور می شد که اپل حداقل تا چند سال دیگر، به سراغ مشخصاتی بالاتر از 16 گیگابایت حافظه رم نخواهد رفت.

در نهایت ناگفته نماند که مراسم WWDC 2018 اپل امشب آغاز به کار خواهد کرد و انتظار می رود شاهد پیش نمایشی از سیستم عامل های macOS 10.14 ،iOS 12 ،tvOS 12 و watchOS 5 باشیم. در این بین، احتمال معرفی مک بوک های 12 اینچی جدید و ورژن ارتقایافته سیری و ARKit هم وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 007
    007 | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    با این وضع دلار و رکود بازار بنظر شما نویسنده عزیز دیگه مهم هستش چه امتیازی آورده مردم نون شب ندارم طرف باید دور از جون دوستان از صبح تا آخر شب سگ دو بزنه واس چندرغاز پول

    • agha
      agha | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

      اقا جون دارن خبر میدن چرا ناله میکنین، ۹۹% کسایی که اینارو میبینن نمیخرن.

مطالب پیشنهادی