ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا نخستین تصاویر ثبت شده با ماهواره GOES-17 را منتشر کرد

ماهواره GOES-17 ناسا طی هفته گذشته شروعی نه چندان جالب داشت و به گفته متخصصین این سازمان فضایی، سیستم خنک کننده آن به درستی کار نمی کند. اگرچه مهندسین هنوز سخت مشغول کار برای طرف ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

ماهواره GOES-17 ناسا طی هفته گذشته شروعی نه چندان جالب داشت و به گفته متخصصین این سازمان فضایی، سیستم خنک کننده آن به درستی کار نمی کند. اگرچه مهندسین هنوز سخت مشغول کار برای طرف سازی مشکل هستند، این موضوع باعث نشده که ناسا با چند تصویر تازه، توانایی های ابزار جدیدش را به رخ نکشد.

تصاویر تازه منتشر شده ناسا، نیم کره غربی زمین را در حالی به تصویر می کشند که غرق در نور خورشید است و میزان جزییات داخل تصویر، حقیقتاً تحسین برانگیز است. برای بالا بردن جذابیت کار، ناسا با چسباندن تصاویر به یکدیگر، انیمیشن تایم لپس کوتاهی ساخته که در بر گرفته شدن زمین در سیاهی شب را نمایش می دهد.

اگر قبلاً تصاویری از کره زمین دیده باشید (که قطعاً دیدید!)، شاید به تصویر بالا نگاه کنید و متوجه اهمیت و تفاوت آن نشوید. تصویر بالا در وضعیت کنونی و فشرده شده اش، جذابیت خاصی ندارد اما اگر می خواهید درکی بهتر از دستاورد ناسا داشته باشید، می توانید تصویر ناسا را در رزولوشن کامل مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که حجم تصویر اصلی، 82 مگابایت است و اگر روی موبایل هستید، ممکن است حجم زیادی از دیتا را مصرف کند.

به محض اینکه روی تصویر اصلی زوم کنید، جزییات خارق العاده آن باعث حیرت تان می شود. کوچک ترین جزییات سطح زمین، باریکه های نوری که از ابرها عبور کرده اند و حتی شکل سطح دریا در مناطق کم عمق تنها بخشی از جزییاتی هستند که این در تصویر می توان دید.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • agha
    agha | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    جامعه ی زمین تخت گرایان کجاست؟؟؟؟؟

  • rad
    rad | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    کف کردم عجب تصاویری ?

مطالب پیشنهادی