ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

یوتوب هم فریب خورد؛ چیزی به نام «بتای اندروید فورتنایت» وجود ندارد

به نظر می‌رسد حاشیه‌های فورتنایت موبایل تمامی ندارند. بعد از به راه افتادن بازار سیاه بازی و موفقیت‌های زیاد نسخه iOS، حالا نوبت به اپلیکیشن‌های تقلبی این عنوان معروف رسیده تا بار دیگر جنجال به‌پا ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

به نظر می‌رسد حاشیه‌های فورتنایت موبایل تمامی ندارند. بعد از به راه افتادن بازار سیاه بازی و موفقیت‌های زیاد نسخه iOS، حالا نوبت به اپلیکیشن‌های تقلبی این عنوان معروف رسیده تا بار دیگر جنجال به‌پا کنند. چند روز پیش اپیک‌گیمز به انتظارات پایان داد و اعلام کرد که فورتنایت تابستان امسال به دیوایس‌های اندرویدی می‌آید.

فورتنایت برای اندروید
توییت یکی از کاربران، پیرامون تبلیغ فورتنایت برای اندروید در یوتوب

اما با وجود تاییدیه رسمی خود توسعه‌دهنده، بعضی سایت‌ها از فرصت سوءاستفاده نمودند و نسخه‌های تقلبی بازی را با برچسب بتای فورتنایت برای اندروید در سراسر اینترنت پخش کردند؛ از موتور جستجوی گوگل بگیرید تا یوتوب که در آن، تبلیغاتی مبنی بر عرضه نسخه اندروید فورتنایت دیده می‌شود.

صنعت بازی‌های موبایل با این وضعیت خیلی هم نا آشنا نیست و در چند سال گذشته، در مارکت‌های رسمی و سایت‌های اینترنتی شاهد این دست اپلیکیشن‌ها بوده‌ایم. آخرین بار نیز برای سوپر ماریو ران این اتفاق افتاد. بازی ابتدا برای iOS عرضه شد و بعد از چند ماه به اندروید آمد. همین فاصله زمانی نیز دست سوءاستفاده‌کنندگان را باز گذاشت.

فورتنایت برای اندروید
ویدیوهای زیادی مبنی بر آموزش دانلود نسخه اندروید فورتنایت وجود دارد. مثلا این ویدیو در کمتر از یک روز بیش از 60 هزار بازدید خورد. ویدیو قبلی همین کانال با همین موضوع توانست از مرز 2 میلیون بازدید بگذرد. 

البته نکته اصلی عرضه اپلیکیشن‌های تقلبی نیست و مهم‌تر از آن، دانلود این‌ برنامه‌ها از سوی کاربران است. چند سال پیش گزارشی به دست رسید که نشان می‌داد نسخه‌های تقلبی ماینکرافت در گوگل‌پلی بیش از 600 هزار بار دانلود شده‌اند. هر چند نسخه تقلبی فورتنایت در پلی‌استور عرضه نشده ولی باز به‌خاطر محبوبیت فراوان بازی امکان به دام افتادن بعضی از بازیکن‌ها وجود دارد.

ظاهرا هم اپلیکیشن‌های تقلبی فورتنایت به دوربین، صدا و همچنین اطلاعات کاربران دسترسی پیدا می‌کنند. فعلا یوتوب ویدیو تبلیغاتی را حذف کرده و به‌ واسطه پوشش سایت‌های خبری از این اتفاق حالا اگر عبارت Fortnite Android Beta را جستجو کنید، گزارشاتی پیرامونی خطرات این اپ‌ها به نمایش درمی‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی