ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی پورت کردن اپلیکیشن های iOS به macOS ممکن می شود

کامپیوترهای مک (Mac) و دستگاه های مبتنی بر iOS از نظر قابلیت ها روز به روز به یکدیگر نزدیک تر می شوند و حالا اپل می خواهد مرز بین این دو اکوسیستم را به طور ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۱۵

کامپیوترهای مک (Mac) و دستگاه های مبتنی بر iOS از نظر قابلیت ها روز به روز به یکدیگر نزدیک تر می شوند و حالا اپل می خواهد مرز بین این دو اکوسیستم را به طور کامل از بین ببرد. این شرکت در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان 2018 اعلام کرد پورت کردن اپلیکیشن های iOS روی سیستم عامل macOS بسیار ساده تر خواهد شد.

اپل همین حالا هم مشغول تست فریمورک جدیدش است و اپلیکیشن هایی نظیر نیوز، استاکس، Voice Memos و برنامه Home که همراه با سیستم عامل موهاوی (Mohave) عرضه شدند، همگی نسخه های پورت شده از iOS هستند. به گفته اپل این جابجایی بین دو پلتفرم از طریق یکپارچه سازی عناصر فریمورک UIKIt در iOS با سیستم عامل macOS به دست آمده، ضمن اینکه فریمورک AppKit نیز در آن نقش دارد.

البته قابلیت پورت کردن بین این دو پلتفرم هنوز در دست توسعه است و اپل وعده می دهد که در سال آتی میلادی شاهد اجرای آزمایشی آن برای توسعه دهندگان خواهیم بود. با این حال چنین خبری بسیار خوشحال کننده است و نشان دهد که بالاخره دو پلتفرم بزرگ نرم افزاری اپل در آینده ای نزدیک با یکدیگر پیوند می خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی