ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با مرورگر سافاری در iOS 12 و macOS موهاوی بر طبل حریم شخصی می‌کوبد

اپل در حال اعلان جنگ به شرکت هایی است که اطلاعات کاربران را پایش کرده و از آنها برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می کنند. مرورگر سافاری در دو سیستم عامل iOS 12 و macOS موهاوی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

اپل در حال اعلان جنگ به شرکت هایی است که اطلاعات کاربران را پایش کرده و از آنها برای مقاصد تبلیغاتی استفاده می کنند. مرورگر سافاری در دو سیستم عامل iOS 12 و macOS موهاوی قرار است قابلیت های تازه ای برای محافظت از حریم کاربران داشته باشد. این خبر در حالی اعلام می شود که اپل سال گذشته خبر از توقف سیستم های پایش کوکی داد که به گفته اهالی کوپرتینو باعث می شود صرفاً به خاطر اینکه یک بار از یک محصول دیدن کرده اید، دائماً شاهد تبلیغات آن در هر سایتی نباشید.

هدف گذاری بعدی اپل، به بخش کامنت ها و دکمه های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مربوط می شود. کرگ فدریچی در جریان WWDC 2018 تشریح کرد که می توان از دکمه اشتراک گذاری سایت هایی مثل توییتر، فیسبوک یا هر شبکه اجتماعی دیگر برای پایش فعالیت های کاربر استفاده کرد؛ چه دکمه لایک را فشرده باشید و کامنتی گذاشته باشد چه خیر. فدریچی می گوید از امسال، این شیوه از پایش نیز متوقف خواهد شد.

هنگامی که یک صفحه در سافاری بارگذاری می شود که کامنت باکس یا دکمه های اشتراک گذاری را شامل می شود، مرورگر اپل هشداری در بالای صفحه به نمایش در می آورد. در صورت تمایل کماکان می توانید از این گزینه ها استفاده کنید اما اپل می گوید بلاک کردن آنها، میزان اطلاعات «سایت-به-سایتی» که از فعالیت های شما جمع آوری می شود را به شکل چشمگیری کاهش خواهد داد.

به نظر می رسد حفاظت از حریم شخصی کاربران، تمرکز بزرگ سافاری روی macOS موهاوی و iOS 12 خواهد بود. این موضوع به صورت خاص بعد از رسوایی فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا اهمیتی دوچندان برای کاربران پیدا کرده و اپل با مانور روی این قابلیت، می تواند اعتماد کاربران را بیش از پیش به دست آورد.

شرکت های تبلیغاتی معمولاً از روشی به نام «فینگرپرینتینگ» برای پایش اطلاعات کاربران استفاده می کنند؛ روشی که به آنها اجازه می دهد رد پای هر کامپیوتر را به صورت خاص در فضای مجازی دنبال کنند. اما سافاری از این پس اطلاعاتی بسیار ابتدایی و ساده از تنظیمات سیستم کاربر را به سایت ها ارائه می کند که باعث می شود پایشگرها اطلاعات کمتری درباره مک داشته باشند. در این صورت سایت ها تنها فونت های داخلی را مشاهده می کنند و هیچ اطلاعات منحصر به فردی برای بارگذاری تبلیغات وجود ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی