ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تبلت سونی اکسپریا
تکنولوژی

برنامه توسعه نسل تازه تبلت سونی متوقف شد

آخرین تبلت سونی یعنی اکسپریا Z4 Tablet حدود سه سال پیش راهی بازار شد و از آن زمان تا کنون کمپانی ژاپنی هیچ محصول تازه ای را در این رده عرضه نکرده است. با آن ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

آخرین تبلت سونی یعنی اکسپریا Z4 Tablet حدود سه سال پیش راهی بازار شد و از آن زمان تا کنون کمپانی ژاپنی هیچ محصول تازه ای را در این رده عرضه نکرده است. با آن که مدتی پیش شایعاتی در خصوص تدارک این شرکت برای عرضه دو تبلت جدید به گوش رسیده بود، اما اطلاعات تازه نشان می دهد که سونی تصمیم خود را برای خروج کامل از این بازار گرفته است.

اخیراً شواهدی به دست آمده بود که ظاهراً نشان می داد دو تبلت جدید به نام های Xperia Z5 Tablet و Xperia Z5c Tablet قرار است در تابستان امسال از راه برسند تا پس از وقفه ای سه ساله ادامه دهنده مسیر پیشین باشند. قرار بود مدل اولی از یک نمایشگر ۱۰ اینچی و مدل ‌Z5c از یک نمونه ۸ اینچی بهره مند باشند. با همه این ها گفته شده فروش کمتر از حد انتظار موبایل اکسپریا XZ2 سبب شده تا مقامات کمپانی ژاپنی از فکر تولید تبلتی جدید منصرف شوند.

اخیراً این برند باسابقه آسیایی اعلام کرده است که قصد دارد با محدود کردن برخی فعالیت های خود، حضورش در بازار موبایل های هوشمند را حفظ نموده و خود را برای دوره پس از فراگیر شدن فناوری 5G آماده سازد. می توان حدس زد که منتفی شدن برنامه عرضه تبلت های جدید نیز در راستای همین رویکرد جدید باشد.

تبلت سونی اکسپریا

گذشته از همه این ها، بازار فروش تبلت ها در یکی دو سال اخیر علاوه بر کوچک تر شدن، به شدت غیر رقابتی شده است. اپل بخش اعظم فروش را در اختیار دارد و عمده سهم کم باقی مانده نیز به محصولات سامسونگ اختصاص می یابد و عملاً جایی برای عرض اندام سایر برندها باقی نمانده است.

هنوز قضاوت در خصوص استراتژی های جدید سونی بسیار زود است. ضمن این که واقعاً نمی تواند پیش بینی کرد که توسعه فناوری 5G چگونه می تواند به بازگشت محصولات این شرکت به اوج یاری برساند. گذشت زمان پاسخ این ابهامات را خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حجازی
    حجازی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    واقعا چرا؟ کسی میتونه جواب بده؟ واقعا یه گوشی هرچی هم بزرگ باشه باز تبلت نمیشه و دوما تبلتها میزبان برنانهای افیسی شدن و کارکردن با صغحه زیر 8واقعا آزار دهندس.

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    مهم ترین دلیل شکست شرکت های با سابقه تولید کننده گوشی قیمت بالا سخت افزار پایین رده و عدم ابدیت اندروید طراحی . گوشی های شرکت های چینی خیلی بهتره قیمت پایین تر سخت افزار جدید تر طراحی مشابه پرچمداران گران قیمت

    • حجازی
      حجازی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

      آره سونی واقعا گرون بود ولی خب لوکس هم بود البته میگم. بخاطر بزرگ بودن و البته اینکه ایپد نسخهای بهتری از نرم افزار برای کار با صفحهای بزرگ داره اندرویدیها کم استقبال شدن و اینکه اکثر تبلتها قدرت سخت افزاری بالا ندارن و دوربین هم کار نشده روشون و اگر هم سخت افزار قوی داشته باشن هم قیمت یک لپتاپ میشن و طرف به جای خرید تبلت اندرویدی 2تا 3میلیونی میره سراغ سرفیس پرو2که هم ویندوزیه هم اندازه تبلته هم کاریا کامپیوتری میکنه

مطالب پیشنهادی