ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار پوشیدنی های هوشمند
تکنولوژی

حکمرانی اپل بر بازار پوشیدنی های هوشمند در سه ماهه نخست امسال

مدتی قبل گزارش موسسه Canalys نشان می داد که اپل و شیائومی با سهم مشابه ۱۸ درصدی رقابت تنگاتنگی را برای کسب مقام پرفروش ترین برند در حوزه پوشیدنی های هوشمند به راه انداخته بودند. حال ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

مدتی قبل گزارش موسسه Canalys نشان می داد که اپل و شیائومی با سهم مشابه ۱۸ درصدی رقابت تنگاتنگی را برای کسب مقام پرفروش ترین برند در حوزه پوشیدنی های هوشمند به راه انداخته بودند. حال گزارش موسسه بسیار معتبر IDC نشان می دهد که اپل واچ ها پرفروش ترین محصولات در این حوزه در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ بوده اند.

بر اساس گزارش IDC، اپل توانسته در این مدت ۱۶.۱ درصد از کل سهم فروش بازار را به دست بیاورد، در حالی که سهم شیائومی به ۱۴.۸ درصد بالغ می شود. کل فروش این بازار با یک درصد افزایش نسبت به سه ماهه قبل از آن به ۲۵ میلیون دستگاه رسیده است.

به لطف نسخه مجهز به درگاه سیمکارت اپل واچ سری 3، فروش پوشیدنی های هوشمند اپل در سه ماهه نخست ۲۰۱۸ حدود ۱۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. کمپانی کالیفرنیایی موفق شده در این مدت ۴ میلیون دستگاه انواع ساعت های هوشمند خود را به فروش برساند.

بازار پوشیدنی های هوشمند

شیائومی هم گرچه توانسته سهم فروش خود را از ۳.۶ میلیون دستگاه در سال گذشته به ۳.۷ میلیون واحد در سه ماهه نخستن امسال برساند، اما به دلیل حاشیه سود بسیار کم تنها ۱.۸ درصد از کل سود حاصل در این حوزه را نصیب خود کرده است.

جایگاه سوم این رقابت هم به Fitbit می رسد. شرکتی که فروش محصولاتش نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است. البته ساعت هوشمند Versa این شرکت توانسته در شش هفته اول عرضه خود حدود یک میلیون واحد فروش داشته باشد. به طور حتم این عملکرد درخشان تاثیری مهم در آمارهای سه ماهه دوم ۲۰۱۸ خواهد گذاشت و حتی ممکن است رتبه بندی ها را تغییر دهد.

بازار پوشیدنی های هوشمند

نکته بسیار جالب جهش واقعاً چشمگیر هوآوی برای تصاحب جایگاه چهارم بزرگترین تولید کننده پوشیدنی های هوشمند است. در حالی که این شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ تنها موفق به فروش ۵۰۰ هزار دستگاه ساعت هوشمند شده بود، فروش این شرکت در سه ماهه نخست امسال با ۱۴۷ درصد افزایش به ۱.۳ میلیون واحد رسیده تا نشان دهنده عزم جدی چینی ها برای تصاحب همزمان بازار پوشیدنی ها و در کنار موبایل های هوشمند باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Taper
    Taper | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    با اومدن Mi Band 3 حکمرانیش زیاد دووم نمیاره.

مطالب پیشنهادی