ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بابک پرویز و آمازون در آزمایشگاه «چالش بزرگ» با سرطان مبارزه می‌کنند

پس از شکست خوردن پروژه عینک گوگل، بابک پرویز یکی از خالقین و معمار اصلی ایرانی-آمریکایی این عینک از گوگل جدا شد و به آمازون پیوست. حالا پس از چند سال خبر رسیده که آمازون ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۳۰

پس از شکست خوردن پروژه عینک گوگل، بابک پرویز یکی از خالقین و معمار اصلی ایرانی-آمریکایی این عینک از گوگل جدا شد و به آمازون پیوست. حالا پس از چند سال خبر رسیده که آمازون در مقر اصلی خود واقع در سیاتل آزمایشگاهی سری به نام چالش بزرگ راه‌اندازی کرده تا روی موضوعاتی نظیر درمان سرطان کار کنند. آزمایشگاه چالش بزرگ بسیار شبیه به آزمایشگاه Google X است که حالا با نام X شناخته می‌شود و زیرشاخه آلفابت است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آزمایشگاه چالش بزرگ در داخل شرکت با نام‌های Amazon X و 1492 شناخته می‌شود که هدف آن درمان سرطان و ایده‌های عجیب و رادیکال این چنینی است. از زمان تاسیس در سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۵۰ نفر به کارکنان آزمایشگاه اضافه شده‌اند.

بابک پرویز در پی درمان سرطان
تصویری از بابک پرویز

در حال حاضر اما تمرکز این مرکز روی تحقیقات پیرامون درمان سرطان و تکنولوژی‌های مرتبط پزشکی است. گفته شده که آمازون با مرکز پژوهش‌های سرطان فِرِد هاچینسون شهر سیاتل در حال همکاری است. همزمان، چالش بزرگ با تیم خدمات وب آمازون مشغول همکاری است تا داده‌های پزشکی به دست آمده را با استفاده از هوش مصنوعی دسته‌بندی و تحلیل کند.

آمازون برای این آزمایشگاه از نیروهای خودش استفاده کرده و آن‌هایی که در رقابت سالانه «بزرگ فکر کن» پیروز شده‌اند به مقامی جدید در مرکز آزمایشگاهی آمازون منصوب شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی