ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

با تغییر قوانین اپ‌ استور، احتمال عرضه استیم لینک برای iOS بیشتر شد

تقریبا دو هفته پیش کمپانی والو نسخه بتا «استیم لینک» (Steam Link) را برای اندروید منتشر کرد، اپلیکیشنی که اجازه می‌دهد بازی‌های سرویس استیم روی موبایل استریم شوند و به همین خاطر بازیکن‌ها می‌توانند بعضی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

تقریبا دو هفته پیش کمپانی والو نسخه بتا «استیم لینک» (Steam Link) را برای اندروید منتشر کرد، اپلیکیشنی که اجازه می‌دهد بازی‌های سرویس استیم روی موبایل استریم شوند و به همین خاطر بازیکن‌ها می‌توانند بعضی از عناوین کامپیوتر را روی گوشی‌های هوشمند تجربه کنند. اگرچه قرار بود Steam Link به iOS هم بیاید اما والو در بیانیه‌ای آب پاکی را روی دست دارندگان آی‌دیوایس‌ها ریخت:

اپل با اشاره به تعارض‌هایی که در خط مشی استیم لینک با سیاست‌هایش وجود داشت، مجور عرضه اپلیکیشن را فسخ کرد و در بررسی مجدد هم درخواست ما رد شد.

این اتفاق که به علت مغایرت استیم لینک با قوانین اپ‌ استور افتاده بود، اعتراض کاربران زیادی را به همراه داشت و حالا به نظر می‌رسد همین مسئله هم باعث شده تا اپل بازبینی در قوانینش داشته باشد. در دستورالعمل جدید اپ‌ استور آمده که اگر کاربران در اپلیکیشن‌هایی همانند استیم لینک چیزی با آیفون یا آیپد نخرند و خریدهایشان را روی پی‌سی انجام دهند، حضور آن‌ها در مارکت اپل بلامانع است.

steam link

در واقع تصمیم اولیه اپل به خاطر سیستم درآمدزایی آن‌ها بود. اپل از فروش بازی‌های اپ استور بین 15 تا 30 درصد از توسعه‌دهنده می‌گیرد. در حالی که اگر کاربران با اپلیکیشن‌های استریم بازی و از طریق تلفن همراه چیزی از سرویس اصلی بخرند، پولی نصیب اپل یا گوگل نمی‌شود.

همین مسئله هم باعث شد تا اپل اجازه انتشار اپلیکیشن والو را در فروشگاه خود ندهد. اما تغییر قوانین اپ‌ استور این فرصت را ممکن کرده تا راه برای عرضه برنامه‌های استریم بازی همانند استیم لینک بازتر شود. البته نسبت به نسخه اندروید و برای سازگاری با دستورالعمل جدید اپل، احتمالا والو باید تغییراتی در ورژن iOS اپ خود بدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • agha
    agha | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    میخواستم از این استیم لینک استفاده کنم که اپل ممنوعش کرد، انروید بهتره

مطالب پیشنهادی