ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Audi-Q8-2019
خودرو

آئودی Q8 معرفی شد؛ شاسی بلندی کوپه برای مقابله با ب ام و X6 [تماشا کنید]

کمپانی آلمانی آئودی پس از کمپین تبلیغاتی گسترده و انتشار تیزرهای متعدد، سرانجام از شاسی بلند Q8 در شنزن چین رونمایی کرد. این خودرو که در واقع نسخه تولیدی کانسپت Q8 اسپرت محسوب می شود، ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

کمپانی آلمانی آئودی پس از کمپین تبلیغاتی گسترده و انتشار تیزرهای متعدد، سرانجام از شاسی بلند Q8 در شنزن چین رونمایی کرد. این خودرو که در واقع نسخه تولیدی کانسپت Q8 اسپرت محسوب می شود، ترکیبی از یک کوپه لوکس چهار در و شاسی بلند بزرگ بوده و باید به مصاف رقبایی مثل ب ام و X6 و مرسدس GLE کوپه برود.

Audi-Q8-2019

از لحاظ ظاهری Q8 تا حد بسیار زیادی به مفهومی رونمایی شده در نمایشگاه ژنو 2017 وفادار مانده و تغییرات اندکی را به خود دیده است. در نگاه نخست به نمای ظاهری این شاسی بلند پرچمدار، بی تردید جلوپنجره غول پیکر هشت ضلعی با 6 نوار کرومی عمودی اولین نکته ای است که جلب توجه می کند. چراغ های اصلی باریک و کشیده ماتریکس LED و ورودی های بزرگ هوا بر روی سپر از دیگر المان های شاخص در این نما هستند.

Audi-Q8-2019

در نمای جانبی قوس زیبای کاپوت کشیده، خطوط تیز متعدد بر روی درها و گلگیرها، ابعاد بزرگ چرخ ها و ستون C ضخیم توجه بیننده را به سمت خود جلب می کنند. در این بخش شیب قسمت انتهایی در همکاری با برآمدگی موجود بر روی درب عقب جذابیت نمای جانبی را دو چندان کرده است.

Audi-Q8-2019

آئودی Q8 در نمای عقب نیز کاملا هیجان انگیز دیده می شود. چراغ های اصلی باریک که توسط یک نوار به هم متصل شده اند، می توانند عنوان شاخص ترین المان نمای عقب را به خود اختصاص دهند؛ ضمن اینکه همانند مدل های اخیر ارباب حلقه ها، گرافیک این چراغ ها نیز بسیار زیبا طراحی شده است. اسپویلر سقفی و خروجی های بزرگ اگزوز نیز در دو گوشه سپر نقش بسزایی در القای هیجان دارند.

Audi-Q8-2019

در قسمت کابین، مهندسین آئودی از نسل اخیر لیموزین تشریفاتی A8 پیروی کرده و فضای داخلی بسیار مدرنی را پدید آورده اند. همانند A8 برای نمایش اطلاعات و تنظیم امکانات مختلف Q8 نیز سه صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته شده؛ یکی از نمایشگرها در پشت فرمان و دو مورد دیگر بر روی داشبورد و کنسول مرکزی قرار دارند.

Audi-Q8-2019

شاسی بلند Q8 تقریبا هم اندازه با مدل Q7 است، اما به خاطر شیب سقف ارتفاع آن کمتر احساس می شود. با فاصله محوری حدودا ۳ متر، کابین این شاسی بلند آلمانی فضای زیادی را ارائه می‌ کند. به گفته ارباب حلقه ها، از لحاظ فضای داخلی Q8 برتری محسوسی نسبت به رقبای مستقیم خود یعنی ب ام و X6 و مرسدس بنز GLE دارد.

Audi-Q8-2019

در کنار فضای داخلی سخاوتمندانه، شاسی بلند جدید ارباب حلقه ها فضای گسترده ای را برای حمل لوازم مورد نیاز ارائه می کند. قسمت بار Q8 حجمی برابر با 605 لیتردارد، در صورت خواباندن صندلی های عقب این رقم به ۱۷۵۵ لیتر افزایش می یابد. برای درک بهتر این رقم باید اشاره کنیم که می توان ۲ کیف گلف را به راحتی در آن جا داد. به منظور استفاده راحت تر،  در عقب این شاسی‌ بلند لوکس بطور برقی باز و بسته می شود.

Audi-Q8-2019مقامات آئودی قول داده اند به لطف پلتفرمی که عمدتا از آلومینیوم ساخته شده، Q8 رفتار و واکنش های بسیار دقیقی بر روی مسیر خواهد داشت. چارچوب اصلی این پلتفرم از سازه ای با نام Space Frame ساخته شده است. 15 درصد از هسته اصلی این چارچوب را آلومینیوم مقاوم و 14.4 درصد از آن را فولاد مستحکم تشکیل می دهد.

Audi-Q8-2019

به خاطر وزن اندک این پلتفرم آئودی Q8 با موتور دیزلی ۳ لیتری TDI وزنی برابر با ۲۱۴۵ کیلوگرم خواهد داشت. این خودرو از لحاظ آیرودینامیکی نیز بسیار بهینه طراحی شده و ضریب درگ آن تنها cd 0.34 اعلام شده است.

Audi-Q8-2019

آئودی این شاسی‌بلند پرچمدار را به صورت استاندارد با یک پیشرانه هیبرید نرم 40 ولتی به میدان خواهد فرستاد. این پیشرانه می‌ تواند  تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت را در حالت تمام الکتریکی پشت سر بگذارد. همچنین با تکیه بر سیستم بازیابی انرژی، در هنگام ترمزگیری امکان بازیابی انرژی تا ۱۲ کیلووات وجود دارد.

Audi-Q8-2019

نکته بسیار جالب توجه اینکه Q8 با این پیشرانه هیبریدی در هر صد کیلومتر تنها 0.7 لیتر سوخت مصرف می کند که در نوع خود رقمی فوق العاده به شمار می‌ رود.

Audi-Q8-2019

موتور درون سوز آئودی Q8 می تواند ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی تولید شده توسط این موتور 3 لیتری دیزلی از طریق یک گیربکس ۸ سرعته خودکار تیپ ترونیک به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود.

برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون، Q8 به 6.3 ثانیه زمان نیاز دارد. درباره حداکثر سرعت این خودرو حرفی به میان نیامده، اما احتمالا همانند دیگر محصولات آلمانی به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.

Audi-Q8-2019

آنطور که در اطلاعیه رسمی آمده در نخستین ماه‌ های سال ۲۰۱۹، نسخه ای ضعیف تر از Q8 با همان موتور ۳ لیتری دیزلی و یک نسخه قدرتمند با موتور 340 اسب بخاری بنزینی معرفی خواهد شد.

Audi-Q8-2019

شاسی بلند جدید و لوکس آئودی در شهر براتیسلاوای اسلواکی تولید می شود. طبق جدول زمانی ارائه شده، Q8 در سه ماهه سوم امسال در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی به فروش خواهد رسید. آمریکایی‌ ها نیز برای خرید جدیدترین محصول ارباب حلقه ها باید تا اوایل سال ۲۰۱۹ منتظر بمانند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    امیدوارم بعد از اینکه عرضه شد به بازار سریعتر واسه ماها که عشق ماشین هستیم و تقریبا اکثر ماشین های تاپ دنیارو سوار شدیم زودتر وارد بازی need for speed و شیف و grid و اینا بشه که حالشو ببریم و یه دوری باهاش بزنیم.البته بازی کرک شده.پولمون که به اصلش نمیرسه

  • مجوری
    مجوری | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    توی خوابم نمیتونم بخرمش

مطالب پیشنهادی