ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری اسپرینت و اینتل رایانه های مبتنی بر 5G
تکنولوژی

اپراتور اسپرینت سال آینده نخستین رایانه های مبتنی بر 5G خود را روانه بازار می کند

ظاهراً خیلی زودتر از آنچه تصور می کردیم در حال ورود به نسل بعدی شبکه های مخابراتی هستیم، چرا که اپراتور اسپرینت اعلام کرده با کمک چیپ های تولیدی اینتل قصد دارد در سال آینده نخستین ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

ظاهراً خیلی زودتر از آنچه تصور می کردیم در حال ورود به نسل بعدی شبکه های مخابراتی هستیم، چرا که اپراتور اسپرینت اعلام کرده با کمک چیپ های تولیدی اینتل قصد دارد در سال آینده نخستین رایانه های مبتنی بر 5G را روانه بازار سازد.

نکته جالب اینجاست که تقریباً همزمان با این اعلام دو کمپانی آسیایی،‌ یعنی ایسوس و ایسر نیز اعلام کردند مشغول کار روی رایانه های 5G بر مبنای چیپ های اینتل هستند. حال اگر این نام های تازه را به پیشتازانی چون مایکروسافت، دل، اچ پی و لنوو اضافه کنید تعداد شرکت هایی که چنین برنامه ای را در سر دارند به شش عدد می رسد. همه این ها وعده ورود نخستین لپ تاپ ها و تبلت های هیبریدی پشتیبانی کننده از 5G را در سال آینده داده اند.

همکاری اسپرینت و اینتل رایانه های مبتنی بر 5G

به طور حتم این خبر بیش از همه برای مدیران اینتل هیجان انگیر خواهد بود، چرا که این شرکت تا امروز در زمینه تولید چیپ های ارتباطی همواره قافیه را به رقیب اصلی خود کوالکام باخته است، اما ظاهراً می تواند در این نسل تازه ورق را به نفع خود برگرداند.

اما فارغ از بحث رقابت های تجاری، اصولاً رایانه های مبتنی بر 5G چه مختصات و ویژگی هایی خواهند داشت؟ آیا واقعاً نسل پنجم شبکه های مخابراتی در سال آینده فراگیر خواهند شد؟

همکاری اسپرینت و اینتل رایانه های مبتنی بر 5G

خب بسیاری از اپراتورهای بزرگ در پاسخ می گویند که مشغول کار روی این هدف هستند. حتی چند شرکتی پیدا می شوند که وعده اواخر امسال را برای آغاز عصر 5G برای مشتریان خود داده اند. البته نام اسپرینت در میان این اپراتورها به چشم نمی خورد.

شاید هنوز چیز زیادی از فناوری مورد بحث و تاثیر آن در زندگی خود ندانیم، اما این که می شنویم به زودی امکان تجربه آن را خواهیم داشت، همچنان هیجان انگیز به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی