ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱۰ شرکت سازنده موبایل چینی که باید در نظر گرفت

شرکت‌های سازنده موبایل چینی بسیاری وجود دارد که محصولاتشان توجه جامعه جهانی را جلب کرده. شیائومی، اوپو و وان پلاس از آن برندهای نوظهوری بودند که طی سال‌های اخیر بسیار رشد کرده‌اند اما ماجرا به ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

شرکت‌های سازنده موبایل چینی بسیاری وجود دارد که محصولاتشان توجه جامعه جهانی را جلب کرده. شیائومی، اوپو و وان پلاس از آن برندهای نوظهوری بودند که طی سال‌های اخیر بسیار رشد کرده‌اند اما ماجرا به همین چند شرکت خلاصه نمی‌شود و رقبای بسیاری در حال جوانه زدن و بزرگ شدن هستند.

در مطلب پیش رو نگاهی خواهیم داشت به ۱۰ برند چینی کمتر شناخته شده که احتمالا طی سال‌های آینده و با رشد کسب و کارشان در مورد آن‌ها بیشتر خواهیم شنید و شاید حتی برخی از آن‌ها در آینده به برند محبوبمان تبدیل شود.

Blackview

موبایل چینی

سال ۲۰۱۳ در هنگ کنگ تاسیس شد و به لطف طراحی‌های مقاوم و متفاوتش، با باقی اسم‌های این لیست تفاوت دارد. تلفن‌های همراه این شرکت را به جز در چین می‌توانید در کشورهایی نظیر روسیه، انگلیس، اسپانیا، آفریقای جنوبی، ایتالیا و یونان هم پیدا کنید.

پرچمدار فعلی این شرکت با نام BV9000 Pro، چیپست Helio P25 با ۶ گیگابایت رم درون خود جای داده. باتری آن ۴۱۸۰ میلی آمپر ساعتی است و دوربین‌های آن ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی هستند. نمایشگر ۵.۷ اینچی آن نسبت تصویر ۱۸ به ۹ و رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ دارد و همه این‌ها درون بدنه‌ای مستحکم با گواهی IP68 قرار گرفته آن هم به قیمت ۳۳۰ دلار.

Bluboo

موبایل چینی

از سال ۲۰۰۶ به کسب و کار موبایل پرداخته ولی عمده شهرتش را به خاطر ساختن کلون‌هایی از روی موبایل‌های موفق مدیون است. اما موبایل Bluboo S3 که آخرین تلاش آن‌ها برای ساخت یک موبایل است احتمالا بهترین کاری است که تاکنون تحویل داده‌اند.

دوربین‌های ۲۱ و ۵ مگاپیکسلی در قسمت پشتی و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در قسمت جلویی دارد. به ان‌اف‌سی، یو‌اس‌بی تایپ سی، اسکنر اثر انگشت، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (قابل افزایش و نمایشگر فول اچ دی پلاس مجهز است.

بهترین ویژگی‌اش اما باتری غول آسای ۸۵۰۰ آمپری‌اش است که می‌تواند حتی دیگر دستگاه‌های شما را هم شارژ کند. برای یک موبایل با بهایی کمتر از ۲۰۰ دلار واقعا عالی است.

Doogee

موبایل چینی

در پروفایل این شرکت نوشته شده که سال ۲۰۱۳ در اسپانیا تاسیس شده ولی قطعا یک شرکت چینی است. مقر اصلی شرکت در شنژن واقع شده و اسم کاملش هم Shenzhen Doogee Hengtong Technology است.

امسال در هر رویدادی که حاضر شدند، با موبایل جدید خود یعنی Dogee Mix 4 که هیچ بریدگی بالای نمایشگر خود ندارد شگفت‌انگیز ظاهر شدند اما به جای بریدگی یا حاشیه ضخیم، یک اسلایدر (به صورت کشویی) در قسمت پشتی جاسازی شده تا جای خالی دوربین و دیگر امکانات را جبران کند. اگر چه این راه حل به ضخامت دستگاه می‌افزاید اما گزینه جالبی است.

پیش از این اما آن‌ها در کسب و کار کلون کردن تلفن‌ها دست داشتند (مثل Doogee Mix) ولی در مجموع تنوع موبایل‌های این شرکت قابل تحسین است. آخرین محصول آن‌ها با نام BL9000 یک باتری ۹ هزار میلی آمپری، چیپست هلیو P23، شارژ بی‌سیم، یو‌اس‌بی مدل سی، ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۶ گیگابایت رم دارد. دوربین دوگانه دستگاه لنزهای ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی دارد در حالی که دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی است.

Hisense

موبایل چینی

Hisense را احتمالا با لوازم خانگی و تلویزیون‌هایش بشناسید اما اخیرا در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند هم وارد شده و در کشورهایی نظیر مصر، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آفریقای جنوبی و انگلیس فروش خوبی را تجربه می‌کند.

معمولا این شرکت تلفن‌های قدرتمند و پرچمدار نمی‌سازد و بیشتر روی میان‌رده‌ها متمرکز است و از همین سو موبایل‌های ضد آب و ارزان قیمتی نظیر C30 Rock و C30 Rock Lite را تولید کرده. اخیرا هم شاهد رونمایی از H11 Pro و A2 Pro بودیم که اولی از چیپست اسنپدراگون ۶۳۰ و دومی از اسنپدراگون ۶۲۵ بهره می‌برد.

Infinix

موبایل چینی

شاید کمتر اسم Infinix را شنیده باشید ولی این سازنده موبایل چینی یکی از آن نام‌های محبوب در بازارهای نوظهور است. در کشورهای آفریقایی مثل کنیا و نیجریه به خصوص طرفداران بسیاری دارد.

در صدر لیست بهترین‌های این شرکت Infinix Zero 5 قرار دارد با چیپست هلیو P25، دوربین جلوی ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین دوگانه ۱۲ و ۱۳ مگاپیکسلی، ۶ گیگابایت رم با حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی که توسط باتری ۴۳۵۰ میلی آمپری تامین می‌شود و حدودا هم ۳۰۰ دلار قیمت دارد.

Leagoo

موبایل چینی

شرکت Leago را خیلی‌ها با ماجرای اسپانسر شدن تیم فوتبال تاتنهام هاتسپر می‌شناسند.

این شرکت هم موبایل‌های خودش را می‌سازد و هم موبایل‌های کلون شده. در مصاحبه با وبسایت انگجت، مدیر کمپانی گفته بود که ساخت موبایل‌های کلون‌سازی شده برای حساب‌های مالیشان ضروری است.

T5C اما یکی از جدیدترین و بهترین موبایل‌های خودشان است که چیپست هشت هسته‌ای Spreadtrum SC9853i روی آن قرار گرفته که اساس پردازنده اتم اینتل است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به ۳ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۳ هزار میلی آمپر باتری، دوربین دوگانه ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی، نمایشگر تمام اچ دی ۵.۵ اینچی و قیمت کمتر از ۱۵۰ دلاری آن اشاره کرد.

Oukitel

موبایل چینی

شرکت Oukitel (تاسیس در سال ۲۰۰۷) یک نقطه قوت خاص نسبت به رقبای خود در شروع رقابتش داشت: بزرگ‌ترین باتری روی یک تلفن همراه. Oukitel K10 000 که اساسا یک موبایل چینی به حساب می‌آید همانطور که از اسمش پیداست، باتری ۱۰ هزار میلی آمپر ساعتی داشت، بزرگ‌ترین باتری در زمان خودش.

آخرین تلاش این شرکت در ساخت موبایلی قدرتمند، Oukitel K10 با قیمتی حدود ۳۰۰ دلار است. پردازنده هلیو P23 روی آن قرار گرفته و به باتری ۱۱ هزار میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. در مجموع چهار دوربین ۲۱ و ۸ در پشت و ۱۳ و ۸ در قسمت جلویی خود دارد ولی متاسفانه اندروید ۷.۱ روی آن اجرا می‌شود.

Smartisan

موبایل چینی

جدا از نام مسخره‌ای که دارد، شرکت Smartisan را می‌توان از آن سازندگان موبایل چینی درجه یک خطاب کرد که از سال ۲۰۱۲ مشغول به کار است. جز رابط کاربری موبایل‌هایش که بسیار شبیه آیفون است، آن‌ها تلاش می‌کنند که اکثر مواقع متمایز باشند.

اولین بار با Smartisan R1 تیتر یک خبرگزاری‌ها شدند که چیپست اسنپدراگون ۸۴۵، دوربین‌های ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی و تا ۱ ترابایت حافظه داخلی ارائه می‌کرد. البته برخلاف دیگر موبایل‌های چینی این لیست، بهای گوشی Smartisan R1 اندک نیست و تا ۱۴۰۰ دلار قیمت آن بالا می‌رود. البته مدل پایه با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۵۵۰ دلار قیمت دارد.

Tecno

موبایل چینی

Tecno در کنار Itel و Infinix که همگی برای شرکت مادر Transsion هستند بخش بزرگی از بازار آفریقا را در اختیار دارند و بازیکن شماره یک این قاره به حساب می‌آیند.

موبایل چینی Phantom 8 یکی از محصولات خوب Tecno به حساب می آید که شبیه به Infinix Zero 5 با کمی تفاوت در میزان باتری، نمایشگر و دوربین است. Camon X Pro نیز که قیمتی تقریبا ۲۵۰ دلاری دارد از مشخصات فنی مناسبی از جمله چیپست هلیو P23، نمایشگر ۶ اینچی فول اچ دی پلاس، ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

Ulefone

موبایل چینی

Ulefone اما یکی از سازندگان موبایل چینی بیشتر شناخته شده است و لیست متنوعی از محصولات با قیمت مناسب دارد. البته Ulefone هم به سراغ کلون کردن گوشی‌های دیگر شرکت‌ها می‌رود (حتی دیگر شرکت‌های چینی شناخته شده).

با این وجود، آن‌ها محصولاتی نظیر Ulefone Power 5 را هم دارند که باتری ۱۳ هزار میلی آمپری، دوربین اصلی ۲۱ و ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی دارد. همه این‌ها در کنار هلیو P23 و قیمت ۳۵۰ دلاری.

T2 و T2 Pro هم که در MWC 2018 معرفی شدند مشخصات فنی قابل توجهی دارند از جمله سنسور اثر انگشت داخل نمایشگر و چیپست هلیو P70.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • rad
    rad | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    میبینم که پای جهرمی روی گلوتون فشار آورده و سایتو تغییر دادین . حداقل تعداد کامنتهارو نمایش بدین در هر پست . حداقل کمک کنه به جذابیت سایت . البته اگر به این هم گیر نداده باشن ?

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷

    برندهای معروف تری هم دارن که متاسفانه نویسنده اطلاعات کافی نداره برندهای مثه umi ,elephone ,vivo

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی