ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2017-volkswagen-e-golf
خودرو

نتایج ناگوار یک انقلاب سبز، خودروهای برقی 75000 آلمانی را بیکار می کنند

آلمان که یکی از پیشروترین کشورهای تولید کننده خودرو است، در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از خودروهای حاضر در خیابان های خود را به پیشرانه های سبز برقی تجهیز کند. این ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

آلمان که یکی از پیشروترین کشورهای تولید کننده خودرو است، در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۲۵ درصد از خودروهای حاضر در خیابان های خود را به پیشرانه های سبز برقی تجهیز کند. این تغییر که از آن با عنوان انقلاب الکتریکی یاد می شود، اگر چه مزایایی دارد اما هزینه هایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

bmw i3

اخیرا نتایج یک تحقیق که توسط انستیتوی فرانهوفر (Fraunhofer) با حمایت اتحادیه های تجاری و خودروسازان برجسته انجام شده، نشان می دهد که با گرایش ژرمن ها به سمت خودروهای برقی حداقل ۷۵ هزار شغل در این کشور از بین خواهد رفت. این رقم چنانچه سرعت تغییر از خودروهای درون سوز به سمت نمونه های الکتریکی زیاد باشد، بیشتر نیز خواهد شد.

shift-to-electric-cars-will-cost-germany-at-least-75000-jobs-study-finds_2

البته درست است که با تولید مدل های برقی شغل های جدیدی نیز ایجاد می شوند، اما تعداد آنها به مراتب کمتر خواهد بود. دلیل این امرهم ساده است، ساخت یک اتومبیل الکتریکی در مقایسه با نمونه های درون سوز به افراد و 30 درصد زمان کمتری نیاز دارد.

با در نظر گرفتن این مسئله، هم دولت و هم خودروسازان باید به دنبال روشهایی برای حذف یا حفظ شغل های فعلی باشند. طبق یافته های تحقیق فرانهوفر،  قطعه سازان کوچک و شرکت های سازنده موتور و گیربکس، متضررین اصلی تولید اتومبیل های برقی خواهند بود.

shift-to-electric-cars-will-cost-germany-at-least-75000-jobs-study-finds-126125_1

در مقابل شغل های جدیدی در کارخانه‌های ساخت باتری و دیگر قطعات الکتریکی مورد نیاز وسایل نقلیه برقی به وجود خواهد آمد. انستیتوی فرانهوفر تعداد این مشاغل را ۲۵۰۰۰ تخمین زده است.

آقای یورگ هافمن (Jörg Hofmann) مدیرIG Metall بزرگ ترین اتحادیه کارگری آلمان در مصاحبه ای که با خبرنگاران داشته در این باره گفته حتی در صورت انجام اقدامات لازم توسط احزاب، تمامی کارگران در مقابل این انقلاب دوام نخواهند آورد. وی افزوده:

 تامین کنندگانی خواهند بود که نخواهند توانست مدل تجاری خود را با نیازها تطبیق دهند، به ویژه آنهایی که در میان شرکت های کوچک و متوسط طبقه بندی می شوند.

e-mobility

به اعتقاد آقای هافمن شرکت های بزرگ تر به منظور تعدیل اثر منفی این انقلاب، مجبور خواهند بود طرح های آموزشی یا بازنشستگی های پیش از موعد به کارکنان خود ارائه دهند. فولکس واگن یکی از این شرکت ها است که به دنبال مقابله با شرایط و بهره برداری از فرصت های پیش آمده در این تغییر گسترده است. این خودروساز آلمانی برنامه های جامعی را برای تولید مدلهای سبز الکتریکی در دهه آینده تدوین کرده است.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • کامران منطق
    کامران منطق | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    کجاش ناگواره؟؟
    بهتر از اینه که هوا آلوده بشه

مطالب پیشنهادی