ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

مردی تگزاسی بعد از تلاش برای برداشتن سر بریده یک مار زنگی، تا مرز مرگ پیش رفت

بنابر گزارش های محلی، یک مرد تگزاسی که فکر می کرد با بریدن سر یک مار زنگی شکستش داده، هنگامی که می خواست سر بریده شده مار را بردارد گزیده و مقدار کشنده ای از ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

بنابر گزارش های محلی، یک مرد تگزاسی که فکر می کرد با بریدن سر یک مار زنگی شکستش داده، هنگامی که می خواست سر بریده شده مار را بردارد گزیده و مقدار کشنده ای از زهر این حیوان وارد بدنش شد. به گفته همسر او، جنیفر ساتکلیف، پزشکان در ابتدا معتقد بودند که وی از این حادثه جان سالم به در نمی برد، اما او هم اکنون در ریکاوری به سر می برد؛ هرچند که یکی از کلیه هایش در معرض از کار افتادگی است.

گفته می شود که این مرد در حال کار روی زمین بوده که ناگهان با مار زنگی عظیم الجثه ای مواجه می شود و با استفاده از بیل، سر آن را جدا می کند. پس از گزیدگی، همسرش سعی کرد او را با اتومبیل به بیمارستان برساند اما حمله عصبی باعث شد که با اورژانس تماس بگیرد و انتقال به بیمارستان با بالگرد انجام شود.

لزلی بویر، متخصصی در زمینه پادزهر و پزشکی در انستیتوی VIPER دانشگاه آریزونا می گوید: «این اشتباهی کلاسیک است. مردم نمی دانند که خزندگان و پستانداران ساختار بدنی متفاوتی دارند. سر بریده شده یک مار زنگی و تراوشگرهای زهر آن می توانند برای مدتی طولانی پس از بریده شدن به کار خود ادامه دهند و این موضوع درباره نیمه دیگر بدن خزندگان هم صادق است.»

با این حال وی نمی تواند بگوید که سر بریده شده مار تا چه مدت قادر به ادامه حیات است؛ هرچند که شنیده است مارها تا 12 ساعت بعد از دو نیم شدن هم قادر به حرکت هستند. او حتی پیشتر روی پرونده ای کار کرده که در آن یک نفر از سر مومیایی شده ماری که سال ها پیش مرده بود گزیده شد.

به گفته بویر، بریدن سر مار یکی از بدترین راه ها برای فائق آمدن بر وضعیت است. «چنین کاری با حیوان بسیار ظالمانه است و همچنین قطعه های کوچکتری از حیوان به جا می گذارد که سمی هستند». به گفته او بهترین کار در این شرایط، برداشتن دو گام به عقب و تماس با متخصصین است. او کشتن مار را تنها در شرایطی پیشنهاد می کند که شخص در محیطی بسته گیر افتاده باشد و مار، خطری فوری برای جانش باشد.در غیر این صورت، مار تا زمانی که زهر در بدن داشته باشد، قادر به انتقال آن از طریق نیش هایش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • MR.SRT
    MR.SRT | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    منبع نزدید؛ تو تگزاس گزارشگر دارید؟ ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی