ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل BlackBerry KEY2
تکنولوژی

برترین ویژگی‌های موبایل BlackBerry KEY2

موبایل BlackBerry KEY2 پرچمدار بعدی شرکت TCL و محصول جدید بلک‌بری است. این تلفن همراه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و نسبت به BlackBerry KEYone پیشرفت‌های بسیاری داشته. بنابراین در ادامه نگاهی به ویژگی‌های کلیدی این موبایل جدید ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۰۰

موبایل BlackBerry KEY2 پرچمدار بعدی شرکت TCL و محصول جدید بلک‌بری است. این تلفن همراه قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارد و نسبت به BlackBerry KEYone پیشرفت‌های بسیاری داشته. بنابراین در ادامه نگاهی به ویژگی‌های کلیدی این موبایل جدید خواهیم داشت.

دکمه‌های بزرگ‌تر برای کیبورد فیزیکی موبایل BlackBerry KEY2

موبایل BlackBerry KEY2

گوشی‌های بلک‌بری یک مشخصه برجسته دارند که آن را از همه تلفن‌های همراه متمایز ساخته: کیبوردهای فیزیکی. برای موبایل BlackBerry KEY2 شرکت TCL تصمیم گرفته اندازه دکمه‌های کیبورد را نسبت به دکمه‌های کیبورد گوشی قبلی ۲۰ درصد افزایش دهد تا استفاده از آن ساده‌تر شود. ژست‌های حرکتی KEYone هم در KEY2 قابل استفاده است.

کلید سرعت جدید

مضاف بر دکمه‌های بزرگ‌تر، کیبورد موبایل BlackBerry KEY2 قابلیت جدیدی دارد به نام «کلید سرعت». در موبایل‌های ابتدایی بلک‌بری، می‌توانستید به یک دکمه برنامه بدهید تا در صورت فشرده شدن، اپلیکیشنی را اجرا کند.

KEYone هم این ویژگی را داشت ولی برای استفاده از آن باید حتما به صفحه خانه باز می‌گشتید. کلید سرعت اما پس از فشرده شدن، بدون اهمیت به اینکه در چه صفحه یا اپلیکیشنی هستید، میان‌بر مورد نظر شما را پیش می‌گیرد. این قابلیت، استفاده از KEY2 را بسیار سرعت خواهد بخشید.

۶ گیگابایت رم

موبایل BlackBerry KEY2

بلک‌بری کی‌وان به خاطر وجود فقط ۳ گیگابایت رم روی بوردش، عملکرد پرسرعتی نداشت. TCL این مشکل را با دوبرابر کردن حافظه رم در KEY2 حل کرده و این گوشی حالا ۶ گیگابایت رم دارد. این میزان حافظه رم در کنار پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰ به موبایل جدید بلک‌بری اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌ها را بسیار سریع‌تر اجرا کند.

دوربین دوگانه

موبایل BlackBerry KEY2

موبایل BlackBerry KEY2 اولین پرچمدار بلک‌بری خواهد بود که دنباله‌رو جریان دوربین دوگانه موبایل‌ها خواهد شد. در این خصوص، موبایل BlackBerry KEY2 با دوربین دوگانه و دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی عرضه می‌شود. سنسور اصلی گشودگی لنز f/1.8 دارد و ابعاد پیکسل‌های آن ۱.۲۸ میکرومتر است در حالی که این ویژگی‌ها برای لنز دوم برابر است با f/2.6 و ۱ میکرومتر و البته لنز تله‌فوتو زوم 2X. این‌ها یعنی KEY2 دارای حالت پرتره نیز هست. دوربین جلوی دستگاه برای گرفتن سلفی‌های پر زرق و برق اما یک لنز ۸ مگاپیکسلی است.

اپلیکیشن پاور سنتر

موبایل BlackBerry KEY2

موبایل BlackBerry KEY2 باتری عظیم ۳۵۰۰ میلی آمپری دارد که TCL ادعا می‌کند با یک بار شارژ، گوشی را به مدت دو روز در حالت مصرف عادی روشن نگه می‌دارد. این موبایل همچنین اپلیکیشن پاور سنتر جدیدی هم دارد. این اپلیکیشن به صاحب موبایل نشان می‌دهد که چقدر از عمر باتری باقی مانده و با استفاده از آن می‌توان میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن فعال را دید. چنین قابلیتی برای کسانی که می‌خواهند مدت زمان بیشتری تلفنشان روشن باقی بماند کارآمد خواهد بود.

علاوه بر همه این‌ها، TCL تصمیم دارد تا یادگیری ماشینی هم به اپلیکیشن پاور سنتر اضافه کند. اپلیکیشن یاد می‌گیرد که شما چطور از KEY2 استفاده می‌کنید و اگر متوجه شود گاهی اوقات بیشتر از حالت عادی آن را مورد استفاده قرار می‌دهید به شما از چند ساعت قبل اخطار خواهد داد تا به فکر راه چاره برای شارژ گوشی خود باشید.

بهبود امنیتی DTEK

موبایل BlackBerry KEY2

بلک‌بری حالا رسما یک شرکت نرم افزاری است و مجوز تولید محصولات سخت افزاری‌اش را به شرکت‌هایی نظیر TCL داده. ولی با این وجود نرم افزار امنیتی بلک بری روی همه این تلفن‌های همراه وجود خواهد داشت از جمله نرم افزار DTEK. برای موبایل BlackBerry KEY2، نرم افزار DTEK رابط کاربری به روز شده دارد و نشان می‌دهد که چه اپلیکیشنی در پس زمینه یا پیش زمینه فعال است.

DTEK همچنین میکروفون KEY2 و دوربین را به عنوان دسترسی‌های حساس می‌شناسد. اگر اپلیکیشنی درخواست دسترسی به یک یا هر دوی آن‌ها را بدهد، یک پیام اخطار به شما داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که می‌خواهید این دسترسی‌ها داده شود یا خیر. در دنیای امروزی واقعا لازم است که مطمئن شویم با چه خطرات امنیتی مواجه هستیم.

قفل شخصی

موبایل BlackBerry KEY2

دیگر ویژگی امنیتی موبایل BlackBerry KEY2 قفل شخصی آن است که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها، تصاویر و ویدیوها را ایمن کنید. تنها راه دسترسی به این بخش از تلفن همراه، استفاده از پسوورد، پین یا اثر انگشت است.

اگر شما میان‌بر اپ‌های قفل شده را در صفحه اصلی قرار داده باشید و بخواهید آن‌ها را اجرا کنید، باز هم باید از دروازه امنیتی مشخص شده وارد شوید. این قابلیت برای کسانی که به امنیت اطلاعات داخل موبایل‌شان اهمیت می‌دهند بسیار موثر خواهد بود.

به نظر شما ویژگی‌های مثبت موبایل BlackBerry KEY2 کدام موارد هستند و اگر قصد خرید این موبایل را دارید، دلیلتان برای خرید آن چیست؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Pedram Yalve
    Pedram Yalve | ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

    من کی وان دارم واقعا گوشی خوبی هست و به دوستان پیشنهاد می کنم

  • milad
    milad | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    هیچی مثل prive نمیشد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی