ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشکیل پرونده‌ای علیه اپل که ادعا می‌کند تمام مدل‌های اپل واچ از مشکلی یکسان رنج می‌برند

اخیراً پرونده قضایی تازه ای علیه اپل شکل گرفته که ادعا می کند تمام مدل های ساعت هوشمند این کمپانی «مشکلی یکسان دارند که باعث می شود نمایشگر ساعت ترک بخورد، بشکند یا از بدنه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

اخیراً پرونده قضایی تازه ای علیه اپل شکل گرفته که ادعا می کند تمام مدل های ساعت هوشمند این کمپانی «مشکلی یکسان دارند که باعث می شود نمایشگر ساعت ترک بخورد، بشکند یا از بدنه دستگاه جدا شود»؛ آن هم بدون اینکه تقصیری متوجه کاربر باشد. این پرونده که در دادگاه کالیفرنیای شمالی تشکیل شده، به دنبال دریافت غرامت 5 میلیون دلاری از اپل است.

در این پرونده نه تنها اشاره شده که تمام مدل های اپل واچ از مشکلی یکسان رنج می برند که به شکستگی نمایشگر منجر می شود، بلکه ادعا شده که اپل «هنگام آغاز فروش اپل واچ به مشتریان یا قبل از آن» از این مشکل باخبر بوده است. شاکی این پرونده برای اثبات ادعای خود، به شکایت های کاربران بعد از عرضه هر سری از اپل واچ استناد می کند. به عنوان مثال در آوریل 2015 و مدت کوتاهی بعد از عرضه نخستین مدل های اپل واچ، برخی مصرف کنندگان خبر از جدا شدن نمایشگر از بدنه دستگاه دادند.

در سپتامبر 2016 نیز اپل واچ های سری 1 و 2 از راه رسیدند و مشتریان فوراً از شکستگی و ترک خوردگی نمایشگر، یا جدا شدن آن از بدنه خبر دادند. در ماه سپتامبر گذشته هم اپل واچ سری 3 عرضه شد و یکبار دیگر مشکلاتی مشابه دامن کاربران را گرفتند.

در تمامی موارد، اپل گسترده بودن این مشکل را رد کرد. البته در نهایت اهالی کوپرتینو مدت زمان گارانتی اولین اپل واچ ها و نیز سری 2 را به خاطر مصرف بیش از حد باتری افزایش دادند. اما علی رغم ادعای اپل، کاربران چه در فروشگاه های فیزیکی اپل و چه در فروم های اجتماعی و تماس های تلفنی با پشتیبانی اپل، دائماً به مشکل نمایشگر اپل واچ خود اشاره می کردند. شاکی اصلی و دیگر اعضای تشکیل دهنده این پرونده می گویند که اگر از این مشکل باخبر بودند، هیچوقت یک اپل واچ نمی خریدند یا حداقل حاضر به پرداخت مبلغ کمتری بابت آن بودند.

البته این نخستین باری نیست که اپل چنین رفتارهایی از خود به نمایش می گذارد. طی ماه گذشته، مستندات یک دادگاه نشان داد که اپل پیش از عرضه آیفون 6 و آیفون 6 پلاس، از مشکل خم شدن آنها باخبر بوده است. با این حال وقتی هشتگ #Bendgate در شبکه های اجتماعی به راه افتاد، اپل گفت که این اتفاق شدیداً نادر است؛ آن هم در حالی که از پیش می دانست آیفون 6 پلاس تا 7.2 برابر نسبت به آیفون 5 در برابر خمیدگی آسیب پذیرتر است.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Arya_md
    Arya_md | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    باز بگین اپل خوبه ! و براش پول بدین :/

مطالب پیشنهادی