ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل بلک بری Key2 همراه با دوربین دوگانه و کیبورد فیزیکی معرفی شد

کمپانی TCL Communication شب گذشته از موبایل BlackBerry Key2 رسماً رونمایی کرد که از کیبوردی فیزیکی بهره می برد و سیستم عامل اندروید گوگل را به اجرا در می آورد. این پرچمدار تازه که طی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

کمپانی TCL Communication شب گذشته از موبایل BlackBerry Key2 رسماً رونمایی کرد که از کیبوردی فیزیکی بهره می برد و سیستم عامل اندروید گوگل را به اجرا در می آورد. این پرچمدار تازه که طی مراسمی در نیویورک معرفی شد، آمده تا یک بار دیگر قادر به جلب توجه کاربران تجاری باشد. در آمریکا، بلک بری Key2 قیمتی معادل 649 دلار دارد و عرضه جهانی دستگاه نیز طی ماه جاری میلادی آغاز می شود.

بلک بری Key2 از منظر طراحی شباهت زیادی به KeyOne سال گذشته دارد که در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی شده بود. اما تفاوت هایی هرچند ناچیز نیز به چشم می خورد که از جمله آنها می توان به بافت متفاوت پنل پشتی برای قرارگیری بهتر در دست و چیدمان افقی دوربین دوگانه اصلی اشاره کرد. بلک بری Key2 با استفاده از آلومینیوم سری 7 ساخته شده که به گفته TCL، به افزایش مقاومت آن منجر می شود.

بلک بری Key2

مثل KeyOne، بلک بری Key2 نمایشگری 4.5 اینچی با نسبت ابعاد 3:2 و رزولوشن 1080x1620 دارد. کیبورد QWERTY هم که همواره امضای اسمارت فون های بلک بری بوده بار دیگر در این موبایل به چشم می خورد و ضمناً به همراه اسکنر اثر انگشت داخلی و قابلیتی به نام Speed Key از راه می رسد؛ میان‌بری قابل شخصی سازی برای دسترسی سریع به اپ ها و مخاطبان. ناگفته نماند که کیبورد دستگاه به ژست های لمسی هم واکنش نشان می دهد.

اسنپدراگون 660 کوالکام، قلب تپنده بلک بری Key2 است که چیپستی میان رده به حساب می آید و از دیگر مشخصات سخت افزاری دستگاه می توان به 6 گیگابایت حافظه رم، 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت های مایکرو SD اشاره کرد. باتری 3500 میلی آمپر ساعتی موبایل هم از فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام پشتیبانی می کند.

از نظر نرم افزاری، اندروید 8.1 به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب شده و اپلیکیشن امنیتی DTEK هم روی آن به چشم می خورد. مثل اکثر موبایل های چند وقت اخیر، بلک بری Key2 هم به دوربینی دوگانه با دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده و دوربین 8 مگاپیکسلی جلو هم قادر به ثبت تصاویر با کیفیت سلفی خواهد شد. پورت USB-C در پایین قرار گرفته و خوشبختانه جک 3.5 میلی متری هدفون هم هنوز از دستگاه حذف نشده.

بلک بری زمانی یکی از برترین تولیدکنندگان اسمارت فون بود اما به مرور زمان رقابت را به اپل و سامسونگ باخت. این کمپانی ساکن تورنتو مدتی است که از تولید اسمارت فون دست کشیده و در عوض روی توسعه نرم افزار متمرکز شده است. در اواخر سال 2016، کمپانی چینی TCL Communications قراردادی با بلک بری امضا کرد تا از برند این شرکت برای تمام موبایل های آتی خود استفاده کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • محمدرضا ترابی
    محمدرضا ترابی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    بسیار جالب.به نظرم tcl با استفاده از برند بلک بری خیلی خوب داره جایگاه خودش رو تو بازار پیدا میکنه.مسلما موبایلی نیست که برای رقابت با اپل و سامسونگ ساخته شده باشه ولی بازار فروش خاص خودش رو داره

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی