ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام مشغول توسعه دو چیپست اسنپدراگون برای موبایل های اندروید گو است

در جهانی که پردازنده های قدرتمندی مثل اسنپدراگون 845 یا اسنپدراگون 710 تیتر تمام خبرگزاری ها را مال خود می کنند، کمپانی هایی مانند کوالکام هنوز به چیپست های اقتصادی اهمیت می دهند و به ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

در جهانی که پردازنده های قدرتمندی مثل اسنپدراگون 845 یا اسنپدراگون 710 تیتر تمام خبرگزاری ها را مال خود می کنند، کمپانی هایی مانند کوالکام هنوز به چیپست های اقتصادی اهمیت می دهند و به همان میزان وقت و هزینه صرف توسعه شان می کنند. رولاند کوانت، افشاگر نام آشنای حوزه تکنولوژی اخیراً خبر از توسعه پردازنده های اسنپدراگونی داده که با تمرکز شدید روی دیوایس های اندروید گو ساخته می شوند.

کوالکام مشغول کار روی دو چیپست در سری اسنپدراگون 400 است که اسنپدراگون 429 و 439 نام خواهند گرفت. در حال حاضر اطلاعاتی درباره مشخصات این پردازنده ها در دسترس نیست اما گفته می شود که مدل اندک گران قیمت تر اسنپدراگون 439، بر پایه اسنپدراگون 625 که در سال 2016 رونمایی شد ساخته می شوند؛ این یعنی احتمالاً با چیپستی هشت هسته ای طرف هستیم که با فرآیند 14 نانومتری تولید می شود. اما در هر صورت باید دید که آیا سرعت این پردازنده در قیاس با اسنپدراگون 625 دچار بهبود خواهد شد یا خیر.

سیستم عامل اندروید گو، ورژنی سبک وزن از اندروید 8.1 اوریو است که برای اجرا روی موبایل های اقتصادی ساخته شده است. این سیستم عامل به صورت خاص روی دیوایس هایی به اجرا در می آید که 512 مگابایت یا 1 گیگابایت حافظه رم دارند. علاوه بر این، سیستم عامل مورد اشاره کمترین میزان ممکن از حافظه را اشغال می کند؛ زیرا دیوایس های اقتصادی معمولاً همراه با حافظه داخلی 8 یا 16 گیگابایتی از راه می رسند.

با در نظرگیری تمام این مسائل، هنوز مشخص نیست که کوالکام چه برنامه برای چیپست های سری اسنپدراگون 200 دارد که پیشتر برای موبایل های اقتصادی توسعه می یافتند. اگر اسنپدراگون 400، تمرکز تازه کوالکام روی دیوایس های اقتصادی باشد، دیگر دلیلی برای توسعه مدل های جدید از اسنپدراگون 200 وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان نیز برای پرفورمنس بهتر یا مقاصد تبلیغاتی، به سراغ اسنپدراگون 400 خواهند رفت.

در حال حاضر مشخص نیست که کوالکام چه زمانی از چیپست های جدید خود رونمایی خواهد کرد اما از آن جایی که اواخر تابستان امسال، ورژن جدید اندروید گو به همراه اندروید P منتشر خواهد شد، ممکن است کوالکام هم در همان زمان از سخت افزارهایش رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی