ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کیا اپتیما 2018؛ سلاح بُرنده کره ای ها برای نبرد با تویوتا کمری

کیا اپتیما یکی از معروف ترین سدان های وارداتی به کشورمان محسوب می شود که از نظر ظاهری و فنی مورد  پسند بسیاری از خریداران واقع شده است. آن دسته از مشتریان نسبتا متمول که ...

حسین باباپور
نوشته شده توسط حسین باباپور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

کیا اپتیما یکی از معروف ترین سدان های وارداتی به کشورمان محسوب می شود که از نظر ظاهری و فنی مورد  پسند بسیاری از خریداران واقع شده است.

آن دسته از مشتریان نسبتا متمول که نیازمند یک سدان با کیفیت هستند و علاقه‌ای نیز به انواع و اقسام مدل‌ های چینی موجود در بازار ندارند، به سمت کیا اپتیما، هیوندای سوناتا و تویوتا کمری متمایل می‌ شوند که در این بین کیا اپتیما به دلیل ظاهر شیک و جذاب خود همواره از جایگاه ویژه‌ ای در میان مشتریان ایرانی برخوردار بوده است.

در این مقاله سعی داریم تا شما مخاطبان گرامی را با نسخه GT کیا اپتیما 2018 آشنا نماییم. پس لطفا با ما همراه شوید.

کیا اپتیما 2018ابتدا به سراغ خبر های خوب از کیا اپتیما 2018 می‌ رویم. نمای جلویی خودرو بسیار شیک به نظر می‌ رسد. جلوپنجره پوزه-ببری جدید که نسبت به قبل باریکتر وعریض‌تر شده، تا مجاورت چراغ‌ های خوش فرم جلو امتداد یافته است. دریچه‌ های هوای جانبی با تزیینات کرومی، راه را برای عبور هوا به سمت چرخ‌ های جلو هموار نموده‌اند.

سر اگزوز های بیضی شکل در دو انتهای دیفیوزر مشکی-کرومی، در قسمت تحتانی سپر عقب خودنمایی می‌ کنند و چراغ‌ های عقب به صورت دو تکه بر روی درب منحنی-فرم صندوق عقب و بدنه جا خوش کرده‌اند. خط،سقفی شیبدار نیز از مشخه‌ های اصلی اپتیما 2018 محسوب می‌ شود.

کیا اپتیما 2018در داخل کابین نیز از صندلی‌ های چرمی باشکوه که با رنگ بکار رفته در پنل درها تطابق یافته و دکمه‌ های باکیفیت بهره گرفته شده است. البته در برخی نقاط نظیر درب جعبه داشبورد و کنسول میانی از پلاستیک بسیار خشک استفاده شده که به کیفیت خوب کابین لطمه وارد می‌ سازد.

فضای کابین به چه میزان کاربردی است؟

با طول 4.85 و عرض 1.86 متر، این خودرو در راسته سدان‌ های میان سایز همچون تویوتا کمری و مزدا6 جای می‌ گیرد. این بدان معنی است که سرنشینان مشکل فضا نخواهند داشت.فضای پای سرنشینان عقب بسیار عالی است.

البته فضای سر برای افراد بلندقد در ردیف عقب تاحدودی به خاطر سقف شیبدار این خودرو محدود شده است. همچنین دوعدد محل اتصال ایزوفیکس در صندلی‌ های عقب بعلاوه دریچه‌ های هواکش، پورت usb و یک پورت برق در ردیف عقب تعبیه شده‌اند. دو عدد نگهدارنده فنجان به همراه مکان جایگذاری بطری در پنل درب‌ های عقب نیز طراحی شده است.

کیا اپتیما 2018در ردیف جلو، صندلی‌ ها توسط یک کنسول آلومینیومی از یکدیگر جدا شده‌اند. جعبه داشبورد از فضای مناسبی برخوردار شده و جاعینکی سقفی برای قرار دادن عینک آفتابی در این بخش مشاهده می‌ شود.

پورت اتصال USB و AUX را نیز جز امکانات اتصالی این خودرو محسوب می‌ شود. ظرفیت صندوق عقب معادل 510 لیتر است که از طریق خوابانیدن صندلی‌ های عقب با درجه تفکیک 60/40 می توان این حجم را گسترش داد.

کیا اپتیما 2018آپشن ها و امکانات رفاهی کیا اپتیما 2018

کیا اپتیما GT با بهای 44،490 دلاری، بالاتر از نسخه پایه Si قرار می‌ گیرد. این قیمت در نظر اول برای یک سدان کره‌ای زیاد به نظر می‌ رسد اما با نگاهی به لیست آپشن های آن، می‌ توان این دیدگاه را تا حدی تعدیل نمود.

رینگ‌ های 18 اینچی آلیاژی، سقف بزرگ شیشه‌ ای، چراغ‌ های LED، اگزوز کرومی، صندلی‌ های جلو مجهز به گرمکن و خنک کننده، غربیلک فرمان کف-تخت مجهز به گرمکن، شارژر بی سیم تلفن همراه، تهویه مطبوع با تنظیمات دوگانه، صفحه نمایشگر لمسی هشت اینچی، سیستم صوتی harman/kardon با ده اسپیکر و یک نمایشگر TFT در داشبورد، مجموعه‌ ای از تجهیزات کیا اپتیما GT محسوب می‌ شوند.

همچنین از نظر ایمنی، خشاب این اسلحه زیبای کره‌ ای با گلوله‌ هایی از جنس: دوربین پارک به همراه حسگرهای جلو و عقب، هشدار انحراف از مسیر، ترمز خودکار اضطراری، مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، شش عدد کیسه هوا، نور بالای خودکار و تغییر زاویه تابش چراغ‌ های جلو در سر پیچ، پر شده است.

کیا اپتیما 2018مشخصات فنی کیا اپتیما

پیشرانه خودرو مورد بررسی از نوع دو لیتری توربوشارژ چهار سیلندر بوده که قادر به تامین قوای 241 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن-متر است. حداکثر توان پیشرانه در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و بیشینه گشتاور نیز از 1400 دور بر دقیقه در دسترس قرار دارند. یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز توان پیشرانه را به چرخ‌ های جلو انتقال می‌ دهد.

ظرفیت باک این خودرو برابر 70 لیتر است که با توجه به مصرف سوخت 8.5 لیتر در هر صد کیلومتر، کیا اپتیما از این نظر نیز مناسب به نظر می‌ رسد.

کیا اپتیما 2018

این در حالیست که نسخه های 2018 کیا اپتیما موجود در ایران به پیشرانه ای 2.4 لیتری با تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت (GDI) مجهزند و قدرتی در حدود 180 اسب بخار را از طریق گیربکسی 6 سرعته به چرخ های جلو انتقال می دهند.

تجربه رانندگی با کیا اپتیما جدید

کیفیت سواری با این خودرو بسیار عالی است. سیستم تعلیق به خوبی ضربات وارده از سوی ناهمواری های سطح جاده را در خود جذب می‌ نماید و مانع از انتقال آن به کابین می‌ شود.

از سوی دیگر، گاهی اوقات صدای پیشرانه در داخل کابین شنیده خواهد شد که می‌ تواند تا حدودی آزار دهنده باشد.عملکرد پیشرانه توربوشارژ نیز مساعد بوده و در ترافیک های شهری بخوبی توان مورد نیاز را تامین می‌ نماید. البته هنگام شتابگیری حین حرکت، با وقفه ناخوشایندی همراه است که می‌ تواند شما را دلسرد نماید.

کیا اپتیما 2018

این روزها قیمت کیا اپتیما 2018 در بازار ایران به حدود 380 الی 400 میلیون تومان افزایش یافته است. این در حالی است که پیش از این همین خودرو با قیمتی در حدود 250 میلیون تومان معامله می شد و از این رو می توان گفت که کیا اپتیما به عنوان یک سدان محبوب حالا می تواند لقب لوکس را نیز یدک بکشد.

کیا اپتیما GT دارای نکات مثبت زیادی همچون: کیفیت سواری عالی، صندلی‌ های نرم و راحت و ظاهر جذاب است اما مواردی نظیر فقدان اپل کارپلی، سیستم صوتی نسبتا کم کیفیت و عدم تطابق دقت غربیلک فرمان با قوای محرکه اسپرت این خودرو، از جمله ایرادات این خودرو به شمار می‌ آیند.

در کل به نظر ما اگر شما قصد خرید یک کراس اوور را در سر می‌ پرورانید، پیشنهاد می دهیم ابتدا کیا اپتیما GT را امتحان کنید. حتما از عملکرد خوب آن متعجب خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sd
    sd | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    آخه این ماشینای دره پیت چیه تبلیغ میکنین .من که تا وقتی پراید هست سراغ این نمیرم.حمایت از کالای ایرانی

  • mehdi
    mehdi | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

    ای بابا... چیش به ما ؟
    مسئولینی که باعث تحریم ما و مال اندوزی خودشون شدن برن حال کالای با کیفیت خارجی رو ببرن.
    دیجی جون لطفا این روزیاتو رو حذفش کن بودجشو صرف مطالب دیگه کن. تقریبا تمام مطالب روزیاتو اونقدر سطح پایین و بی ارزش هستن که حالت توهین آمیز دارن برای مخاطبینی که به دیجیاتو علاقه دارن و خواهان پیشرفت این مجله گرانقدر و پیشتاز هستن.

  • darksider
    darksider | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    الان این ازمایش فنی بود ترجمه بود چی بود؟عکسای مقاله هم که ماشالا هر کدومش مربوط به یه رنگ ماشین و یه تیپ دیگه اس واقعا کیفیت کاراتون خیلی پایین اومده نویسنده هاتونو چجوری استخدام میکنین؟؟؟؟

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    فرض کن دو روز دیگه تو این خراب شده باید نیم میلیییارد تومن بدی برا ماشینی ک تو بقیه کشور ها کارمند و کارگرش به راحتی میخرنش،کشوری ک تمام مواد معدنی،بهترین طبیعت برا جذب گردشگر و ... رو داره.جالبه هنوزم ملت میریزن تو خیابون مرگ بر اینو و اون میگن،مرگ بر خودتون.

    • مجوری
      مجوری | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

      فقر فرهنگی مطلق مردم ما

مطالب پیشنهادی