ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازی Fallout 76
ویجیاتو - بازی

مروری بر دانسته‌ها از بازی Fallout 76 ؛ جنگ پس از جنگ

وقتی که 4 سال سکوت نصیب هواداران سری Fallout شد، سرگرمی بهتری جز ساختن شایعات توسط افرادی که حوصله‌شان سر رفته بود، پیدا نبود. شایعات مدعی بودند که نسخه بعدی این فرنچایز، ریمستری از عناوین ...

مهرشاد مرادزاده
نوشته شده توسط مهرشاد مرادزاده | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

وقتی که 4 سال سکوت نصیب هواداران سری Fallout شد، سرگرمی بهتری جز ساختن شایعات توسط افرادی که حوصله‌شان سر رفته بود، پیدا نبود. شایعات مدعی بودند که نسخه بعدی این فرنچایز، ریمستری از عناوین قبلی خواهد بود.

این شایعات روز به روز قوی‌تر می‌شدند تا جایی یک بابل‌هد و یک تلویزیون که لودینگ فال‌آوت در آن پخش می‌شد، 140 هزار بازدیدکننده گرفتند و بعد از 24 ساعت، بالاخره تریلر بازی به صورت رسمی پخش شد. تریلری که با موسیقی و صداگذاریِ تأثیرگذاری که دارد، مو به تن‌تان سیخ می‌کند و شما را چشم انتظار کنفرانس بتسدا در E3 برای اطلاعات بیشتر نگه می‌دارد. تا اینجا ویژگی‌های تأیید شده این بازی، آنلاین بودن و پلتفرم‌های مقصد آن است.

از کجا آمده‌ام، آمدنم بهر چه بود؟

بازی Fallout 76

داستان بازی Fallout 76 قبل از ماجراهای نسخه چهارم روایت می‌شود. Vault 76 پناهگاهی است که بارها نام آن را در نسخه‌های سوم و چهارم شنیده‌ایم و خیلی با گوش طرفداران ناآشنا نیست؛ اما تا به حال وارد آن نشده‌ایم. Vaultها در دنیای فال‌آوت همان چیزی نیستند که برای شهروندان آمریکا تبلیغ می‌شوند.

این پناهگاه‌ها برای اینکه «خانه‌ای امن» باشند، ساخته شده‌اند اما در واقع با عنوان «برنامه حفاظت اجتماعی» فعالیت می‌کنند؛ چرا که وظیفه اصلی آن‌ها گرد آوردن جمعیتی برای انجام آزمایشات است. این آزمایشات غیر اخلاقی شامل تولید مثل غیر جنسی و شیوع ویروس‌های خطرناک می‌شود که نمونه‌ای از آن‌‌ها در Vault 101 به نمایش گذاشته شده بود.

پناهگاه 76 (Vault 76) همانند 17 پناهگاه دیگر، با عنوان «پناهگاه کنترل» شناخته می‌شود. ساکنان این پناهگاه‌ها باید خوشحال باشند که تحت آزمایش قرار نمی‌گیرند؛ زیرا آن‌ها مبنایی برای مقایسه نتایج آزمایش‌های سایر پناهگاه‌ها هستند.

بازی Fallout 76

اما پناهگاه 76 با توجه به سرنخ‌هایی که در تریلر موجود است، نظامی نیز هست. در این تریلر، تلویزیونی را مشاهده می‌کنید که کنار آن یک جیپ خودنمایی می‌کند. همچنین در جای دیگری شاهد لوح ویژه ارتش آمریکا هستیم. اگر این دو سر نخ را کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که این پایگاه علاوه بر اینکه مبنایی برای مقایسه نتایج آزمایشات است، محلی برای حفظ سربازانی است که برای شرکت در نبردها آماده‌اند. بنابراین احتمال آن وجود دارد که آزمایشات پاسخ ندهند و دشمنانی بسازند؛ در نتیجه کنترل Wasteland به خطر می‌افتد و گروهی برای حفاظت از آن دست به کار می‌شوند و چه کسانی بهتر از ساکنان والت 76؟

در سکانس ابتدایی فال‌آوت 4 گوینده اخبار می‌گوید که Vault 76 در سال 2076 و همزمان با جشن سیصد سالگی استقلال آمریکا آغاز به کار می‌کند. پوستر این جشن در تریلر به نمایش درآمده روی دیوار نصب شده است.

بازی Fallout 76

برنامه‌ریزی‌ها به طوری بوده که این پناهگاه 20 سال بعد از جنگ هسته‌ای تأسیس شود و پانصد نفر را در خود جا دهد. تاریخ وقوع جریانات بازی توسط PipBoy داخل تریلر تأیید شد. پس این بازی قبل از نسخه‌های سوم و چهارم و در سال 2102 جریان دارد.

نکته جالب این است که دستیار مدیر شرکت Vault-Tech که روی این پناهگاه کار می‌کرد توسط بیگانگان ربوده شده و فقط صدای ضبط شده وی موجود بود که در Mothership Zeta فال‌آوت 3 قابل دسترسی بود. اما آیا این نکته بر بازی Fallout 76 تأثیرگذار است؟ باید اعتراف کنم که در این این زمینه هیچ ایده‌ای ندارم.

دنیای بازی Fallout 76 چگونه خواهد بود؟

بازی Fallout 76

اتفاقات سری فال‌آوت به شکل فزاینده‌ای در آینده رخ می‌دهند. New Vegas در سال 2281 و Fallout 4 هم در سال 2287 جریان دارد. بنابراین هیچ دانشی از چگونگی جهان بازی در سال 2102 در دسترس نیست و تنها نتیجه‌ای که منطقی به نظر می‌رسد، این است که بازی جستجو در دنیایی تاریک را برای مخاطب رقم می‌زند.

آهنگی که در تریلر پخش شد ممکن است نشانه این باشد که بازی در ویرجینیای غربی روایت می‌شود. فال‌آوت 76، سی و پنج سال و چهار ماه پس از جنگ بزرگ رستاخیزی را روایت می‌کند. تاریخی که در آن پیدایش بسیاری از عناصر دوباره آغاز شده و پیدا کردن آن‌ها می‌تواند به یکی از اهداف بازی تبدیل شود. دنیای فال‌آوت در سال 2102 بسیار خشن‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بازی ممکن است بخواهد حس بقا را به مخاطب القا کند یا حتی سعی کند تا نبردهای بزرگ و مهمی را بسازد. ساخت کلنی‌های بزرگ‌تر و یا حفظ سرزمین‌های حیاتی می‌توانند اهداف اصلی بازی قرار بگیرند. با توجه به اینکه با پناهگاهی سروکار داریم که نظامیان در آن سکونت دارند، احتمال اینکه شاهد نبردهایی پس از جنگ اتمی باشیم، بیشتر است. همچنین، طبق گزارشات، فال‌آوت 76 می‌تواند یک نقش آفرینی آنلاین باشد.

کی می‌توانیم بازی Fallout 76 را بازی کنیم؟

بازی Fallout 76

با اینکه تاریخ عرضه Fallout 76 توسط منابع رسمی اعلام نشده، اما فروشگاه آمازون اخیرا زمان تحویل این بازی را 31 جولای 2018 یا 9 مرداد ذکر کرده است.

اگر این چنین باشد، بتسدا بعد از E3 فرصت چندانی برای ساخت بازی ندارد و این نکته نشان می‌دهد که بازی هم‌اکنون در مراحل پایانی ساخت به سر می‌برد. بعد از این واقعه، آمازون تاریخ عرضه این بازی را به 31 دسامبر 2019 که تاریخ پیش‌فرض عرضه بازی‌های اعلام نشده است، تغییر داد.

هر چند که بسیاری معتقدند آمازون محرم اسرار شرکت‌ها است، ماه جولای زمان مناسبی برای عرضه یک «Fallout» به نظر نمی‌رسد و اکتبر یا نوامبر زمان‌های بهتری هستند. هر چه که باشد، برای اخبار بیشتر باید تا کنفرانس بتسدا در E3 منتظر بمانیم؛ حتی ممکن است بلافاصله پس از پایان کنفرانس، بازی منتشر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی