ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای گرندمستر رونمایی شد؛ جانشین وراکروز در راه است

کمپانی هیوندای پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد بر روی ارایه مدل های شاسی بلند و کراس اوور تمرکز کند. این خودروساز کره ای برای ارایه یک مدل فول سایز سه ردیفه با ظرفیت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

کمپانی هیوندای پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد بر روی ارایه مدل های شاسی بلند و کراس اوور تمرکز کند. این خودروساز کره ای برای ارایه یک مدل فول سایز سه ردیفه با ظرفیت حمل 8 نفر دورخیز کرده و با رونمایی از کانسپت گرندمستر (HDC-2 Grandmaster) در نمایشگاه خودروی بوسان 2018 به پیشواز این اتفاق مهم رفته است.

Hyundai-HDC-2-Grandmaster-concept (2)

شاسی بلند مفهومی گرندمستر که نام خود را از رشته شطرنج به امانت گرفته، از طراحی بسیار زیبا و مدرنی برخوردار است و می توان آن را دنباله روی کانسپت Le Fil Rouge که اسفند ماه گذشته در ژنو رونمایی شد، دانست.

این کانسپت بر اساس زبان طراحی جدید هیوندای که با عبارت Sensuous Sportiness (تناسب احساس انگیز) توصیف می شود، خلق شده است. کره ای ها عناصر زبان طراحی Sensuous Sportiness را چهار المان کلیدی نسبت ها، معماری، استایل و تکنولوژی می نامند.

Hyundai-HDC-2-Grandmaster-concept (7)

اگر چه گرندمستر نیز بر پایه این زبان طراحی جدید خلق شده، اما برخلاف Le Fil Rouge بدنه ای جعبه ای شکل داشته و قوس ها و حجم های سیال کمتری در آن دیده می شود. در حین رونمایی در بوسان، مقامات هیوندای بر روی سن اعلام کردند که عناصر طراحی و ویژگی های ظاهری این شاسی بلند مفهومی به تدریج در مدل های تولیدی نمود پیدا خواهند کرد.

Hyundai-HDC-2-Grandmaster-concept (3)

شاسی بلند فول سایز هیوندای که احتمالا با نام Palisade به خیابان ها راه می یابد، در رده ای بالاتر از مدل پرطرفدار سانتافه قرار گرفته و به نوعی جانشین وراکروز (IX55) خواهد شد.

یکی از مدیران رده بالای هیوندای ادعا کرده که نسخه نهایی شاسی بلند هشت نفره بر روی یک پلتفرم اختصاصی توسعه خواهد یافت. در مقابل برخی گمانه زنی های دیگر از بهره گیری از پلتفرم کیا K900 و جنسیس G90 برای تولید مدل مذکور حکایت دارند.

Hyundai-HDC-2-Grandmaster-concept (3)

انتظار می رود پیشرانه Palisade از نوع هیبریدی باشد. موتور 3.3 لیتری توئین توربوی موجود در زیر کاپوت کیا استینگر GT و نمونه 5 لیتری V8 نصب شده بر روی کیا K900 و جنسیس G90 جزو کاندیداهای اصلی هستند. در صورت ارایه در اروپا احتمال تجهیز به یک موتور دیزلی 2.2 لیتری CRDi نیز وجود دارد.

Hyundai-HDC-2-Grandmaster-concept (3)

ناگفته نماند کانسپت کیا تلوراید نیز برای تولید چراغ سبز دریافت کرده و در سال های پیش رو شاهد معرفی نسخه نهایی این شاسی بلند فول سایز خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    فکر‌کنم یکی از برادران ایرانخودرو طراحی‌کرده

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    در خود کره جنوبی محصولات کیا و هیوندای رو تقلیدی از امریکا میدونن یا اروپا و در فرهنگشون حتی افتخارم میکنن در کره سالی ۲۹۰ مورد تجاوز از طرف دیپلماتها و بخصوص سربازان امریکایی در کره جنوبی اتفاق مییفته و حتی در خود کره جنگ دارن که اخبارش به بیرون درز نکنه و اون و در فرهنگشون افتختار میدونن فقط بعضی بنیادهای انسان دوستی صداشون در میاد که چرا این اتفاقات مییفته

    • اردلان
      اردلان | ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

      ما تو کشورمون خیلی بیشتر از این حوادث داریم، ولی ایکاش حداقل تکنولوژیمون مثل کره ای ها بود

  • ناصر
    ناصر | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    این حالا مفهومیه ایطوریه تولید بشه خیلی زشتر در میاد

  • I.G.I
    I.G.I | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    جلوشو از ماشین برقی بنز کپی کرده

  • Mr. Robot
    Mr. Robot | ۱۸ خرداد ۱۳۹۷

    چقدر زشت....

مطالب پیشنهادی